Audigy 2 Platinum eX laat PC crashen

Pagina: 1
Acties:

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heren en dames,

Ik heb sinds gister een Creative Sound Blaster Audigy Platinum eX. Deze heb ik, nadat ik netjes m'n onboard sound heb uitgeschakeld (drivers en bios optie), in mijn PC geklikt, drivers geïnstalleerd, en het grote genieten kon beginnen.... Dacht ik....

Want na zo'n 15 minuten krijg ik een piep te horen, waarna m'n hele systeem bevriest, en ik niets anders kan dan een reset.

Ik heb daarna maar direct de nieuwste drivers van Creative gedownload, geïnstalleerd, doch, hetzelfde probleem blijft.

Nu heb ik wel meer gelezen over brakke driver support, maar het mag toch niet zo zijn dat je hele systeem vastloopt door je geluidskaart?

Voor de zekerheid, de rest van m'n specs:

MSI RS480M2-IL moederbord (Ati Radeon chipset)
380Watt Coolermaster voeding
AMD64 3000 processor
2x 256MB PC3200 400Mhz TwinMos
MSI Radeon 700Pro 128MB DDR3
NEC 3520 DVD brandertje
160GB Maxtor Sata HD

Iemand een oplossing?

// Ik zie dat er in dit topic een soort gelijk probleem is...

ATI Radeon XPRESS 200P en Audigy2 crash

Daar wordt alleen geen werkend antwoord gegeven...

[ Voor 10% gewijzigd door Gumball op 25-05-2006 17:24 ]

• Gumball
  • Niet online
*kick* :D

• Gumball
  • Niet online
het zou misschien iets met IRQ kunnen zijn, want als ik in het IRQ lijstje kijk, bij het opstarten, dan zie ik 2 apparaten op een zelfde IRQ, 2x zelfs, 2 op 10 en 2 op 11.

Zoals in het onderstaande fototje wel te zien is, is het Multimedia device (sound denk ik dan) en SMbus cntrlr.

Het vreemde is, SMbus stond ook in mijn apparaat lijst, met een geel uitroeptekentje...

Zou het daar wat mee te maken kunnen hebben?

Afbeeldingslocatie: http://www.gumballonline.nl/irq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gumballonline.nl/apparaatbeheer.jpg

• Gumball
  • Niet online
Niemand :S

Verwijderd

Heb zelf een Audigy 2 Platinum eX en heb ook de nodige moeite moeten doen het ding aan de praat te krijgen.
Heb eerst oude kaart gedeïnstalleerd, daarna nieuwe erin en geïnstalleerd, dit werkte dus niet.
Nieuwe image, eerst nieuwe kaart erin daarna alle dirvers gedeïnstalleerd daarna nieuwe geïnstalleerd en deze volgorde werkte wel (vraag niet waarom)
Vergeet niet dat je -niet- eerst je drivers mag installeren, ook dan kan het verkeerd gaan (bij mij wel teminste)
Tja en werkt één van deze install mogelijkheden voor jouw ook, dan heb je geluk, en anders puzzelze!!
edit: als je een werkende config hebt post deze dan hier aub!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2006 18:45 . Reden: werkende config posten ]

• Gumball
  • Niet online
Allemaal gedaan, ik weet praktisch zeker dat 't met IRQ te maken heeft oid. Snap er helaas niets van.

Verwijderd

je kan je IRQ veranderen in je bios.. ;) . of douw hem in een andere slot.

• Gumball
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:40:
je kan je IRQ veranderen in je bios.. ;) . of douw hem in een andere slot.
Dat is het hele eier eten, dat veranderen... Ik kan alleen reserve kiezen, maar ik kan voor zover ik weet geen IRQ aan een bepaald apparaat toewijzen... (Het is een Phoenix Award BIOS)

Ook in een ander slot werkt niet... Blijft hangen... En nog vreemder, als ik een IRQ wil reserven in de BIOS, start de computer niet meer op, pas nadat ik de reset jumper heb omgezet werkt 't weer.... :r :r

[ Voor 23% gewijzigd door Gumball op 27-05-2006 23:23 ]

• Gumball
  • Niet online
bump :Z
Pagina: 1