Toon posts:

Configuratie van Kingston HyperX geheugen is verkeerd!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuw systeem aangeschaft..
De moederbord is een Asus A8N-SLI SE
Het geheugen bestaat ui 2 x 512MB DDR400 (dual channel kit) van Kingston HyperX

Volgens deze geheugenreepjes zou ik een Cas Latency van 2 moeten hebben. En na verdere onderzoek op forums zou ik tevens een timing van 1t moeten hebben.. Mijn moederbord geeft echter in de bios aan dat ik een Cas Latency van 2.5 heb en een timing van 2t.. Ik heb gehoord dat dit best wel veel ten koste van prestaties kan gaan. Tevens heb ik ook het moederbord al een nieuwe bios-update gegeven naar revisie 0502, wat de nieuwste op dit moment is.. Ik heb verder geen last van instabiliteit, maar als ik er meer prestatie uit kan halen, dan hoor ik dat graag..

Alvast bedankt... _/-\o_

Verwijderd

Euhm, kan je dat niet gewoon handmatig instellen?

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Als ik het goed begrijp wordt CAS-2 niet automatisch geïnitialiseerd bij het opstarten van je PC. Wat gebeurt er als je handmatig de CAS-2 setting afdwingt in het BIOS?

Aj, dubbelpost. Dang Disco ;)

[ Voor 11% gewijzigd door JJ Le Funk op 25-05-2006 17:17 . Reden: dubbelpost ]

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties mensen :)
ik ga het even proberen.. maar moet ik bij timing ook 1t instellen ipv 2t want hij staat nu op 2t

Verwijderd

Heb het bij mij ook gewoon handmatig ingesteld, want draait met automaitsche instelling ook op CL2.5 en 2T.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
jup, das normaal. 2t is over t algemeen stabieler dan 1t. Qua performance scheelt het niet veel, hooguit 2% in FPS. Kijk wel uit als je je geheugen upgrade naar 4 x 512, dan moet ie namelijk wel op 2t.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Pagina: 1