Welke Apple zal ik kopen...

Pagina: 1
Acties:

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:37
Ik heb al een PowerMac 1,6 Ghz en daarnaast staat nog een PIV 2 GHz, niet de snelste. zonder scherm, ik switch het scherm als ik het andere systeem wil gebruiken. Op de PowerMac doe ik graag Final Cut Pro en Motion. Ik speel op de pc af en toe een spelletje (beetje oud, Re-volt, Worms2, Unreal Tournament (geen 2004)) en dat loopt op die PIV opzich wel ok. Speel ik iets snellers zoals die gratis rallye championship waarin je kan trainen dan krijgt ie het al zwaarder, en geheugen voor het ding is ook al niet zo goedkoop meer en kan max tot 1,5 GB.
Het idee van een laptop om op de bank / bed wat te surfen vind ik opzich ook wel leuk.

Nou spoken er verschillende opties met ieder hun eigen nadeel of nadelen door m'n hoofd:

- extra scherm kopen, heb dan nog steeds een niet zo snelle pc, maar is mee te werken
- pc vervangen door iMac. Beide computers hebben dan een scherm en met de iMac is lekker te gamen. PowerMac zou er best een werkeloos naast komen te staan, maar voor een beetje netwerken is het ook wel leuk. Wat ik op de forums van nota bene Apple zelf las is dat VEEL europese modellen te kampen hebben met ghosting.

- pc vervangen door MacBook Pro. Schermprobleem is opgelost en op de MacBook Pro is lekker te gamen / op de bank te surfen, maar is voor dat laatste wel weer wat veel geld. Nadeel is hier weer dat het kreng warm/heet wordt en whinet. Voor hetzelfde geld heb ik iMac met iets meer performance, maar die is dan wel weer aan 1 plek gebonden.

- pc vervangen door MacBook . Schermprobleem is opgelost en surfen kan op de bank, gamen gaat echter niet zo best. Of kunnen die titels die ik hierboven noemde wel lekker op dit apparaat? Wat ik begreep wordt deze ook best warm/heet en jankt ook nogal. Geen dvd-schrijver bij de goedkoopste kan ik mee leven, heb toch die PowerMac nog.

PowerMac vervangen en pc laten staan is geen optie.
Ik wil niet EN 2 vaste computers EN een notebook, dat wordt me net iets te veel.

Zo, dat is er eindelijk uit. Ik moet zeggen dat ik me eigen helemaal SUF gesurfd heb naar Nederlandse/Amerikaanse forums enz. en je leest voor ieder produkt wel een nadeel en het kiezen wordt steeds moeilijker. Als jullie willen meedenken zou het leuk zijn, zoniet, dan alsnog een prettige dag verder :) .

Verwijderd

Ik zou als ik jou was voor de Macbook gaan, de games die jij opnoemde zullen daar makkelijk op draaien. Alleen motion word wél moeilijk voor de macbook, daar zal de graphische kaart niet snel genoeg voor zijn.

:)

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Alles opruimen en een MacBook Pro kopen. Voor Windows-dingetjes kun je Parallels draaien of via Bootcamp aan de slag, en je Pro applicaties zullen een stuk vlotter lopen wanneer je tenminste Universele applicaties gebruikt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

MacBook Pro imo. Macbook heeft zo'n spiegelscherm, dat wil je ws. niet. Bovendien is 'integrated video' ook niet je-van-het. (Heb 't bekeken op een intel macmini, met dezelfde videochip). Enige voordeel qua macbook imo is de prijs, maar daar kijk ik al lang omheen.

Hitteprobleem met Macbooks schijnt trouwens alleen te zijn omdat er nog een folie'tje opzit dat blijkbaar niemand weghaalt maar wat wel over de ventilatie zit.. Tenminste zoiets las ik.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 20:56

Bezulba

Formerly known as Eendje

klopt niet, is maar bij 1 persoon zo geweest.

blup

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:37
Toch vind ik het op dit moment moeilijk om welk van de 3 genoemde systemen te kopen. Van alle 3 zijn wel problemen bekend. Wat me echter verbaasde is dat ik op het Apple-forum veel problemen las over ghosting op de Europese Imac Core Duo en dat ik er hier eigenlijk nog niks over heb gelezen. Weten jullie hoe het daar mee zit? Het ging vooral om toestellen die uit Cork (Engeland Ierland dus, dank) kwamen. Zie ook http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=2159421 en 1 van de links daar http://www.diesirae.info/...60CBF0805D7A/Problem.html

[ Voor 22% gewijzigd door Dancing_Animal op 26-05-2006 22:11 ]

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

offtopic:
Cork ligt in Ierland ;)

Ik heb zelf nog geen Intel iMacs gezien die ghosting vertoonden, en ik heb er al heel wat gezien, dus ik vermoed dat het wel meevalt.

Launching containers into space

Verwijderd

Je moet je eerste afvragen: Wat ga ik ermee doen?

Ga je:

- huis, tuin en keuken werkzaamheden zoals surfen/tekstverwerken/emailen/af en toe photo uploaden e.d., dvd draaien etc etc... dan is een MacBook meer dan zat

Ga je meer met video en andere zware applicaties werken dan is de MacBook Pro gewoon iets
voor jou.(ook als je geld teveel hebt ;) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:12:
Je moet je eerste afvragen: Wat ga ik ermee doen?

Ga je:

- huis, tuin en keuken werkzaamheden zoals surfen/tekstverwerken/emailen/af en toe photo uploaden e.d., dvd draaien etc etc... dan is een MacBook meer dan zat

Ga je meer met video en andere zware applicaties werken dan is de MacBook Pro gewoon iets
voor jou.(ook als je geld teveel hebt ;) )
Ik weet niet, maar zodra je een macbook neemt, daarvan het geheugen upgrade, dan kan je zeer zware applicatie's aan. Echter zodra je aan gamen denkt is dat een exit voor de macbook. Games die meneer wil spelen kunnen echter wel.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Whieee schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 22:05:
offtopic:
Cork ligt in Ierland ;)

Ik heb zelf nog geen Intel iMacs gezien die ghosting vertoonden, en ik heb er al heel wat gezien, dus ik vermoed dat het wel meevalt.
Heb er geen last van en speel geregeld een potje Counterstrike ;) Zal wel een beperkte oplagen zijn (tientallen ofzo)
Pagina: 1