Toon posts:

[ASUS A8N-E] PC start niet meer op!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik wilde vanmiddag even een harde schijf bij de pc inbouwen. Niets bijzonders dus. Totdat ik de pc weer op wilde starten. Alle fans blijven stil, geen geluid niks. Het enige dat wel werkt is het groene lampje op het moederbord.

Ik heb het vermoeden dat het moederbord (en ik hoop niet meer!) stuk is maar aan de andere kant geeft het groene lampje dat nog wel wil branden me nog een beetje hoop op een goede afloop. :/

Mijn vraag is of iemand hetzelfde probleem gehad heeft, en misschien een suggestie heeft.

Wat ik al geprobeerd heb:
- Alle hardware afgekoppeld
- aan/uit switch gecheckt
- search gebruikt

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 16:18

Pieroman

/me

Lees de Opstart en Hangers troubleshooter om te beginnen, gaat je voeding bijv wel aan?

heb je de minimale belasting op de voeding wel?
Check dus de troubleshooter even, denk dat je hier al weer verder mee komt

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link, ik ga nu een andere voeding aansluiten.

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:02

Flip

^^

Als je de pc aanzet, gaan de fans dan heel eventjes draaien, of doet hij helemaal niks meer?
Anders kan je misschien even zo kaal mogelijk opstarten: dus alleen mobo+cpu+mem+gfx. Als hij daarmee opstart, dan een voor een de onderdelen erbij prikken, en kijken op welk moment het fout gaat.
Op t moment dat hij bij de basis config niet opstart, dan zit t probleem hem daar ergens in. Probeer dan bijvoorbeeld ander geheugen erin te doen, kijk of hij wilt opstarten, en ga zo maar door.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden. Het was inderdaad de voeding. Naarmate de voeding wat langer onder spanning stond begon er ook een brandlucht te ontstaan. Met een andere voeding werkt het syteem zoals het hoort!

Bedankt voor jullie hulp! :Y)