Toon posts:

[Java] Grootte slider van JSlider aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een weken zoeken vind ik het nu tijd om het even voor te leggen aan de experts. Ik heb een redelijk simpel probleem, maar de oplossing lijkt heel moeilijk. Wat wil ik precies: de slider van een JSlider grote maken zodat ik de makkelijk via een touchscreen aan kan sturen.

Eventueel verander ik het met een JSliderUI de slider naar een afbeelding, maar dit isnog niet gelukt. Alvast bedankt voor de hulp.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
Oeps, vergeet maar wat ik net zei. Het is afhankelijk van de LayoutManager die je gebruikt.

Als je programma een vaste grootte krijgt is het misschien om NullLayout te gebruiken en als je componenten zelf te positioneren.

[ Voor 183% gewijzigd door Jaap-Jan op 25-05-2006 21:34 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het wordt bepaald door de look-and-feel. Je moet dus een nieuwe look-and-feel maken met een grote thumb op de slider.

Het kan ook snel op een minder mooie manier:
Met de setUI() kan je een nieuwe SliderUI meegeven aan je JSlider. Een SliderUI is makkelijk te maken door een oude aan te passen:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
import java.awt.*;
import javax.swing.*;

public class ScaledThumbSliderUI extends javax.swing.plaf.basic.BasicSliderUI {
  private int scale;

public ScaledThumbSliderUI(JSlider b, int scale) {
    super(b);
    this.scale = scale;
  }

protected Dimension getThumbSize() {
    Dimension size = super.getThumbSize();
    return new Dimension(size.width * scale, size.height * scale);
  }
}

Verwijderd

Topicstarter
Daos schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:22:
Het wordt bepaald door de look-and-feel. Je moet dus een nieuwe look-and-feel maken met een grote thumb op de slider.

Het kan ook snel op een minder mooie manier:
Met de setUI() kan je een nieuwe SliderUI meegeven aan je JSlider. Een SliderUI is makkelijk te maken door een oude aan te passen:
Java:
1
 //code
Dit werkt nog ook. Dit is precies wat ik zocht, maar kon het nooit vinden. Bedankt!