Toon posts:

Gedeelde muziek in iTunes?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een paar weken een MacBook Pro voor mijn eigen, hiervoor heb ik altijd op een PowerMac G5 gewerkt die beneden in de kelder staat. De bedoeling is dus dat ik de muziek op de PowerMac G5 op mijn MBP gestreamd kan beluisteren.
De PM G5 verbonden met een PM G3, een PM G4 en twee iMacs, al de netwerkkabel lopen dus naar 1 kast; waar de routers dus staan. Nu, 1 kabel loopt dan vanuit die kast naar mijn kamer en is daar aangesloten aan een draadloze router(SMC BARRICADE). Die zorgt voor internet voor mijn MBP en nog een Windowslaptop. DCHP heb ik al uitgezet.
De functies in iTunes staan allemaal aan. Maar ik krijg geen toegang tot mijn PM G5.
Wie kan me helpen?

Alvast bedankt,

Gagchiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kijk eens of de MBP in dezelfde IP-range zit als je G5. Als de wireless router je netwerkkeer niet bridget kunnen de bonjour-pakketjes die via broadcast worden verzonden niet aankomen bij je MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
Daarnaast moet het ook in je Firewall (op beide Macs) enabled zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Firewalls staan uit, maar de PM en de MBP staan niet in de zelfde range, hoe moet ik die oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:25:
Mijn Firewalls staan uit, maar de PM en de MBP staan niet in de zelfde range, hoe moet ik die oplossen?
Misschien door ze wel in dezelfde range te steken?
Heb je op die router geen DHCP server?

Je zit dus achter een andere router -- dat zal nooit werken. Traffiek uitgaand is no problem maar een connectie opzetten tss. jouw toestel en die in de kelder (achter een andere router) is nogo.

ff schetsen of dit plaatje klopt.
code:
1
2
G5 (en de rest) ---> router ---> adsl/kabel/...
                        |_________ kabel naar jouw kamer --- router --- MBP

Zorg dat die router op jouw kamer enkel als access point werkt ipv. als router en dan is je probleem van de baan.

[ Voor 49% gewijzigd door iworx op 25-05-2006 19:34 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het plaatje klopt!

Nu moet ik dus van mijn draadloze router een acces point maken. Ik heb DHCP al uitgezet op die router, wat moet ik nu doen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 19:45:
Het plaatje klopt!

Nu moet ik dus van mijn draadloze router een acces point maken. Ik heb DHCP al uitgezet op die router, wat moet ik nu doen?

Alvast bedankt
Schopje... Kan niemand mij helpen? Sorry dat ik zo aandring...

Alvast bedankt

Gagchiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je van je router een access point wil maken moet je puur de dhcp uitzetten. Gaat erom dat hij geen ip meer gaat uitleveren! Als het goed is krijgt hij dan een ip van router 1.

Je moet wel zorgen dat van de router het ip adres in je range valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik noem de router waar de G5 e.d. aanhangen even router1, en je 'accesspoint-router' even router2. Waarschijnlijk heb je router2 via de WAN poort aangesloten op router1. Wanneer je de kabel die nu aan de WAN interface van router2 hangt, aansluit op een van de LAN interfaces van router2 (als router2 tenminste ook LAN interfaces heeft) en DHCP op router2 uitzet, is er niets aan de hand. Je kunt nu handmatig zorgen dat alle IP adressen in dezelfde range zitten (of DHCP op router1 aanzetten), en dan moet het werken.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heel fel bedankt! Ik stopte de kabel die van router 1 komt altijd in de WAN- verbinding...

Bedankt!
Pagina: 1