aloha
ik heb hier de volgende situatie....
ik bezit een linuxbak met daarin 2 NICs
een RT8029 (10mbit) waarop een coax kabel is aangesloten met daarachter mijn netwerk..
(10.0.0.x reeks, subnet 255.255.255.0)
dit functioneerd prima, ook DHCP , DNS etc.
de 2e NIC is een 3com 905BTX/CTX..
deze heb ik ingedeeld in de reeks 192.168.0.x en het ipnummertje .10 gegeven.
subnet is hetzelfde (255.255.255.0)
nu heb ik een laptop met daarin een xircom 10/100 UTP PCMCIA kaartje, en die wil ik met een crosslink kabel uplinken naar de 2e NIC om vervolgens het netwerken te bridgen...
wel, aan het bridgen kom ik nog niet eens toe omdat ik niet eens kan communiceren tussen beide NICs (laptop & 3com).
het rare is dat de laptop wel een IP krijgt (192.168.0.1) maar dat ik verder niets kan.
(de laptop krijgt ook een DNS hostname, DNS server, gateway, etc. toegewezen)..
verder kan ik vanaf de laptop niet pingen naar x.10, etc. omgedraaid ook niet, lokaal pingen werkt wel op beide systemen..
de kabel is goed, beide netwerkkaarten zijn ook in orde.... kan iemand mij uitleggen wat er eventueel fout zou kunnen staan??
ik heb hier de volgende situatie....
ik bezit een linuxbak met daarin 2 NICs
een RT8029 (10mbit) waarop een coax kabel is aangesloten met daarachter mijn netwerk..
(10.0.0.x reeks, subnet 255.255.255.0)
dit functioneerd prima, ook DHCP , DNS etc.
de 2e NIC is een 3com 905BTX/CTX..
deze heb ik ingedeeld in de reeks 192.168.0.x en het ipnummertje .10 gegeven.
subnet is hetzelfde (255.255.255.0)
nu heb ik een laptop met daarin een xircom 10/100 UTP PCMCIA kaartje, en die wil ik met een crosslink kabel uplinken naar de 2e NIC om vervolgens het netwerken te bridgen...
wel, aan het bridgen kom ik nog niet eens toe omdat ik niet eens kan communiceren tussen beide NICs (laptop & 3com).
het rare is dat de laptop wel een IP krijgt (192.168.0.1) maar dat ik verder niets kan.
(de laptop krijgt ook een DNS hostname, DNS server, gateway, etc. toegewezen)..
verder kan ik vanaf de laptop niet pingen naar x.10, etc. omgedraaid ook niet, lokaal pingen werkt wel op beide systemen..
de kabel is goed, beide netwerkkaarten zijn ook in orde.... kan iemand mij uitleggen wat er eventueel fout zou kunnen staan??
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13