Toon posts:

nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe game pc kopen en ik heb de hardware best-buy guide van tweakers.net bekeken. Mijn nieuwe pc komt er ongeveer zo uit te zien maar bij het bedrijf waar ik hem wilde bestellen raden ze me aan om een dubbele 7900 GT in SLI te kiezen en geen ATI 1900 XT. Welke optie is sneller en waarom zou ik het een of het ander kiezen?

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 31-07 23:21

Flip

^^

Hoogstwaarschijnlijk is een 7900 GT in SLI stukje sneller dan een X1900XT. Alleen de vraag is: wil je dat er voor uitgeven? Als ik zo hier op de Tweakers Pricewatch kijk: dan is de goedkoopste 7900 GT ongeveer €270,- en de X1900 XT ongeveer €430,-
Wanneer je dan bijvoorbeeld een 7900 GT in SLI neemt, dan kom je uit op €540,- terwijl hij denk ik niet zoveel heel beter zal presteren dan een X1900XT. Persoonlijk zal ik dan gaan voor een X1900XT, omdat deze dan ongeveer 100 euro goedkoper is en samen HDR+FSAA samen aankan. Dit kan een 7900 GT niet.
Maar de vraag blijft: wat wil jij ervoor uitgeven?

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:02
Zou voor de x1900XT gaan. SLI is alleen leuk en werkt pas goed op de hogere resoluties. Een snellere enkele kaart is veel sneller op de wat lagere resoluties.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Kijk zelf maar: http://www.gpureview.com/....php?card1=384&card2=377#

Ik persoonlijk zou ook voor de 1900xt gaan, maar zo'n 7900 GT in sli is opzich wel erg snel.

3dmark 2006 scheelt ongeveer 600 punten tussen beide kaarten.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:33
Als jij daadwerkelijk het budget hebt om 540 euro uit te geven voor 1 kaart, zou ik persoonlijk voor een ATi x1900 XTX gaan of een XFX 7900 GTX die zwaar geclocked is. Je moet er wel bij stil staan dat niet alle spellen SLI ondersteunen en daar slechter op zullen lopen als dan op zown top kaart. Ik zou dus voor een 7900 GTX/x1900 XTX gaan. Daarbij moet jij een onderscheid maken in welke spellen jij het meeste speelt. Zo draait NVIDIA beter de DOOM3 engine, en draait ATi beter de Unreal engine. Je zult dus zelf even moeten opzoeken wat de beste keus is voor de spellen die jij speelt.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Hoi, welkom op GoT. Het is hier de bedoeling dat je eerst even zelf op zoek gaat voordat je een topic opent. Deze vraag is met het lezen van een paar reviews vrij goed door jezelf te beantwoorden.
Begin daar dus eerst even mee en als blijkt dat je dan nog een specifieke vraag hebt over een of meerdere kaarten kan je daar alsnog een nieuw topic voor openen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.