SATA en ATA samen?

Pagina: 1
Acties:

• dezzy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 16:40
Hallo,

Uhm ik zit met het probleem dat ik een nieuwe Hardeschijf heb gekocht wel een Maxtor S-ATA 80GB. Deze wilde ik in m'n computer monteren. Dit ging allemaal wel (aangezien ik weinig verstand van pc's heb) Dus toen ik de computer opstartte zag hij de schijf niet....Uiteindelijk heb ik in de BIOS een optie gevonden om mijn SATA (gedeelte) te enablen. Nou ik dit had gedaan kreeg ik het probleem dat ik of van mij ATA schijf kon opstarten of van de SATA.

Nu had ik zitten kijken bij m'n SATA opties in de bios. En kon ik verschillende dingen aangeven zoals
SATA 1 = IDE 1 Master
SATA 2 = IDE1 Slave
Na enkele mogelijkheden hier geprobeerd te hebben. Kon ik dus mijn 2 schijven zien maar waren mijn DVD-ROM en DVDbrander weg.

Nu vroeg ik me af of iemand snel weet hoe ik deze instellingen goed zet? Zodat mijn SATA gezien wordt als slave en mijn ATA als master.

Moederbord : ABIT IS7-E
HD 1 = Maxtor SATA 80GB -> SATA1
HD 2 = Maxtor ATA 120GB -> Aangesloten op IDE1

Hoop dat ik mijn vraag zo voldoende heb geformuleerd!!

Groetjes

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Verdiep je eens in de handleiding van je moederbord en S-ATA in het algemeen. S-ATA heeft (gelukkig) geen master/slave stiuatie.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell