Toon posts:

Externe HD over de post?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om een externe HD over de post te bestellen bij een webwinkel, omdat dat goedkoper is... nou is mijn vraag of dat verstandig is, of loop ik dan veel kans dat mijn schijf beschadigt?

Ik vroeg me ook af hoe ik kan zien of m'n USB poorten 2.0 zijn of USB 1.0... De HD maakt uiteraard gebruik van 2.0 om een beetje een redelijke overdrachtsnelheid te hebben, maar helaas heb ik niet genoeg verstand van hardware/apparaatbeheer om te zien of mijn poorten 1.0 of 2.0 zijn.

Bij voorbaat dank,

Bart

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Harde schijven kunnen een flink aantal G's hebben voordat ze kapot gaan in die staat. En zowieso zouden webshops ed die schijven niet over de post versturen als het echt risicovol zou zijn. Over schade hoef je je niet druk te maken iig.

Over de snelheid... kijk eens in je moederbordhandleiding of probeer het even te achterhalen in programma's zoals Everest/AIDA32.

C:\>_

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-02 18:49
Meestal wordt het netjes verpakt in schokabosrberende frutsels, er worden ook gewoon hele computers verstuurd in een doos en daar lijkt mij de schijf meer te verduren krijgen maar kan het goed hebben.
Als je ergens een 2.0 apparaat heb kun je het er zo in de pc stoppen en windows zegt meteen als je geen 2.0 poort gebruikt: "dit apparaat kan snelle werken.." en anders ff googlen op je moederbord naam. En in het eergste geval koop je een usb pci kaartje met 2.0 aansluitingen ook makkelijk.

verdwaalde ict'er op elektro!