Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke kabel vanaf contactslot?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.053 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Heren,

Ik heb net een nieuwe auto gekocht, een VW Golf 1,9TDI uit 95. Er zat alleen geen radio in. Tijdens het inbouwen ben ik er achter gekomen dat de kabel voor contactspanning ontbreekt, dus ik denk dat ik een nieuwe kabel vanaf het contactslot door mag trekken naar de radio. Is in principe geen probleem, maar ik weet niet welke kabel er is en ik heb niet de ruimte om met mijn multimeter de kabels te gaan meten. Kan iemand mij vertellen welke kleur ik moet hebben voor de kabel waar spanning op staat zodra je het contact aanzet? Anders vliegt mijn radio niet aan met het contactmaken :)

Bedankt!

/edit: Ik kan ook een brug maken tussen accuspanning en contactspanning dat weet ik, maar dan blijft de radio constant aan. Hier heb ik geen zin in.

[ Voor 12% gewijzigd door Flake op 25-05-2006 14:51 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:48

paQ

je moet zoeken naar de rode en gele draden
de een is continu spanning (voor het geheugen van je radio)
de ander contact

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Flake
Weet ik. Vorige eigenaar heeft alleen flink wat lopen klooien aan die bedrading, daar is niks origineels meer van over. Er zit nog wel een kabel met accuspanning (een zwarte :S) maar ik zal echt een nieuwe contactspanning moeten trekken vanaf het contactslot. Zou dat de geel/zwarte kunnen zijn?

Heeft iemand anders een idee wat contactslot is in het Engels?

[ Voor 11% gewijzigd door Flake op 25-05-2006 15:10 ]

Verwijderd

Flake schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:03:
Weet ik. Vorige eigenaar heeft alleen flink wat lopen klooien aan die bedrading, daar is niks origineels meer van over. Er zit nog wel een kabel met accuspanning (een zwarte :S) maar ik zal echt een nieuwe contactspanning moeten trekken vanaf het contactslot. Zou dat de geel/zwarte kunnen zijn?

Als er niets orgineels meer over is, mag je er ook niet van uit gaan dat de originele kleuren zijn gehandhaaft. Gewoon even elke draad één voor één verlengen zodat hij op een plaats komt waar je wel met een multimeter kunt meten en dan alle draden controleren. Hiermee weet je zeker dat je de goede draad hebt.

• Flake
Van de originele radio bekabeling is niks meer over, van het contactslot wel ;).

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 18:54

Wuursj

want worst is al bezet

Meestal gaat er van het contactslot een kabel naar het zekering kastje naar een bepaalde zekering toe. Je kunt dan beter vanaf daar een kabel trekken. Dan is ie meteen centraal gezekerd en daar kun je veel makkelijker meten. Gewoon met de mulimeter de zekeringen afgaan met slot aan en uit en je hebt hem (meestal) zo te pakken.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Flake schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:03:
Iets met ignition?
Pagina: 1