Ik zit al een tijdje te worstelen met een javascript probleem.
Ik ben bezig met een webapplicatie en ik probeer een contextmenu / rechtermuisknopmenu aan de praat te krijgen.
Het menu werkt op zich en het tonen van het menu met de rechtermuisknop is geen probleem, er zijn genoeg voorbeelden te vinden op internet. Alleen hebben AL die voorbeelden 1 probleem: Ze triggeren op document.contextmenu of een variant erop, ik krijg dus altijd hetzelfde menu waar ik ook klik op de pagina.
Ik wil de opties in mijn contextmenu laten afhangen van het object waar ik op klik [een link, image, div etc]. Ook wil ik dat er geen contextmenu getond word [of eventueel het standaard contextmenu] als ik op een leeg stuk pagina klik.
Ik heb op het moment de volgende code:
Hoe kan ik zorgen dat .omcontextmenu ALLEEN gefired word als ik op een bepaald object klik?
Doet niks en als ik er:
van maak, dan krijg ik als error: "Error: e has no properties"
Hoe kan ik zorgen dat ik per object op mijn pagina een rightclick kan afvangen?
Ik ben bezig met een webapplicatie en ik probeer een contextmenu / rechtermuisknopmenu aan de praat te krijgen.
Het menu werkt op zich en het tonen van het menu met de rechtermuisknop is geen probleem, er zijn genoeg voorbeelden te vinden op internet. Alleen hebben AL die voorbeelden 1 probleem: Ze triggeren op document.contextmenu of een variant erop, ik krijg dus altijd hetzelfde menu waar ik ook klik op de pagina.
Ik wil de opties in mijn contextmenu laten afhangen van het object waar ik op klik [een link, image, div etc]. Ook wil ik dat er geen contextmenu getond word [of eventueel het standaard contextmenu] als ik op een leeg stuk pagina klik.
Ik heb op het moment de volgende code:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| var ie = document.all var ns6 = document.getElementById&&!document.all var isMenu = false ; var menuSelObj = null ; var overpopupmenu = false; function mouseSelect(e) { var obj = ns6 ? e.target.parentNode : event.srcElement.parentElement; if( isMenu ) { if( overpopupmenu == false ) { isMenu = false ; overpopupmenu = false; document.getElementById('menudiv').style.display = "none" ; return true ; } return true ; } return false; } // POP UP MENU function ItemSelMenu(e) { var obj = ns6 ? e.target.parentNode : event.srcElement.parentElement; menuSelObj = obj ; if (ns6) { document.getElementById('menudiv').style.left = e.clientX+document.body.scrollLeft; document.getElementById('menudiv').style.top = e.clientY+document.body.scrollTop; } else { document.getElementById('menudiv').style.pixelLeft = event.clientX+document.body.scrollLeft; document.getElementById('menudiv').style.pixelTop = event.clientY+document.body.scrollTop; } document.getElementById('menudiv').style.display = ""; isMenu = true; return false ; } document.onmousedown = mouseSelect; document.oncontextmenu = ItemSelMenu; |
Hoe kan ik zorgen dat .omcontextmenu ALLEEN gefired word als ik op een bepaald object klik?
HTML:
1
| <div onClick="agn_click(46,'22:30','23:00','0','2006-05-25 00:00:00');" class="div_agenda_apps" id="freetime" onContextMenu="ItemSelMenu"> </div> |
Doet niks en als ik er:
HTML:
1
| <div onClick="agn_click(46,'22:30','23:00','0','2006-05-25 00:00:00');" class="div_agenda_apps" id="freetime" onContextMenu="ItemSelMenu();"> </div> |
van maak, dan krijg ik als error: "Error: e has no properties"
Hoe kan ik zorgen dat ik per object op mijn pagina een rightclick kan afvangen?
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/