[Vista] Probleem linken Vista MCE en Xbox 360

Pagina: 1
Acties:
  • 482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:55
Ik heb gisteren Vista Beta 2 geinstalleerd en eindelijk werkte MCE ook goed in deze beta. Ik heb ook een Xbox 360, welke ik normaal gesproken met mijn MCE machine heb gelinked.

Dit is ook mogelijk in Vista Beta 2, maar tijdens het linken (na het invullen van de security code) zegt de Xbox : "This discs region code is incorrect for this console", waarna hij weer terug gaat naar het Xbox dashboard.

Ik heb al geprobeerd wat regionale instellingen op mijn PC te veranderen, want het lijkt me dat het daar ergens aan ligt, maar niets helpt. Misschien kan het aan een bepaalde regio instelling liggen, maar ik zou niet weten waar.

Googlen helpt niet echt, de eerste hit is ook iemand die hetzelfde probleem heeft, maar dat topic is op het MS forum gesloten.

Iemand die weet wat ik hier mee kan doen?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ben ook al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing hiervoor. Blijkbaar werken de NTSC 360's wel goed met Vista maar de PAL varianten nog niet. We zullen vermoedelijk toch moeten wachten op een MS update voor dit probleem, hetzij een Vista update, hetzij een Dashboard update van de 360. Wel jammer, ben zeer benieuwd hoe dit eruit gaat zien op de 360 :)

Overigens las ik laatst op een MS forum iets over .XEX (Xbox Extender) files die nog incomplete zouden zijn. Wellicht dat wat zaken aanpassen in deze files het werkend zou kunnen krijgen?

[ Voor 22% gewijzigd door kazuka op 25-05-2006 14:23 ]

• sorted.bits
Mmmm, inderdaad. Ik gok dat er wel een Vista update voor uit zou komen.

Zou het overigens niet kunnen dat video in Vista nu nog aan een regio vastzit? Dat het eventueel aanpassen van deze regio genoeg is ?

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Moet iets met regio te maken en niet met incomplete files aangezien NTSC Xbox 360's er totaal geen moeite mee hebben en wel gewoon met de beta kunnen werken. Wel jammer want ik zou het ook graag gebruiken, vind Vista verder namelijk perfect werken.

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• sorted.bits
Yup, alleen er zijn al wat dingen die ik ben tegen-gekomen :

- Wanneer mijn iPod connect met mijn PC, gaat WMP11 syncen, maar dat doet hij op een manier die niet compatible met mijn iPod zelf. Hierdoor vindt de iPod de liedjes die WMP11 er op zet, helemaal niet.
- Clonen van monitoren werkt niet helemaal lekker.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

LaZZ schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:09:
Moet iets met regio te maken en niet met incomplete files aangezien NTSC Xbox 360's er totaal geen moeite mee hebben en wel gewoon met de beta kunnen werken. Wel jammer want ik zou het ook graag gebruiken, vind Vista verder namelijk perfect werken.
Het lijkt inderdaad een regio issue te zijn en dat schijnt nu juist in die .XEX files verwerkt te zijn. Vandaar mijn opmerking over een nog incomplete versie van deze files. Deze zullen waarschijnlijk alleen geconfigureerd zijn voor de Amerikaanse markt en nog niet voor de Europese. Althans, dat is wat ik erover las op het support forum van Vista.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
kazuka schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:33:
[...]

Het lijkt inderdaad een regio issue te zijn en dat schijnt nu juist in die .XEX files verwerkt te zijn. Vandaar mijn opmerking over een nog incomplete versie van deze files. Deze zullen waarschijnlijk alleen geconfigureerd zijn voor de Amerikaanse markt en nog niet voor de Europese. Althans, dat is wat ik erover las op het support forum van Vista.
Dit is juist. De .XEX is een Xbox EXecutable. Normaal verstuurd Windows deze naar de Xbox360 zodat deze hem uit kan voeren. Alleen heeft de Xbox een regio controle. De Xbox media center extender applicatie is op dit moment dus ingesteld op de USA regio. Vandaar dat je Xbox zegt dat je in de verkeerde regio zit...

What a fine day for Science! | Specs

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Dat ze er maar snel een update voor uitbrengen...

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
Die beta die je nu van microsoft kunt downloaden, werkt deze wel met de 360? Ik had de indruk dat de release waar jullie het hier over hebben de zelfde versie is? Maar een regio probleem lijkt met toch niet meer te bestaan als je hem gewoon legaal van microsoft download.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Boeiend schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:39:
Die beta die je nu van microsoft kunt downloaden, werkt deze wel met de 360? Ik had de indruk dat de release waar jullie het hier over hebben de zelfde versie is? Maar een regio probleem lijkt met toch niet meer te bestaan als je hem gewoon legaal van microsoft download.
Helaas, de publieke en dus legaal downloadbare Beta 2 kent dit probleem nog steeds. Wellicht dat de aangekondigde maandelijkse updates dit probleem fixen.

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:53
schopje...

het lukt blijkbaar ook niet om media connect te installeren onder vista? Ik krijg steeds de melding "not enough storage is available to process this command"...

Het is wel kut dat het niet werkt want de 360 was ideaal om vakantiefoto's te tonen aan familie en vrienden.

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:42

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Beetje oud topic maar misschien leuk om te weten. Met Vista rc2 werkt de 360 perfect als extender.

www.oldskoolnl.nl

Pagina: 1