Goedkoopste een WLAN vian een Zyxel P 650H

Pagina: 1
Acties:

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 21:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
ik probeer erachter te komen hoe ik het goedkoopst een Wireless LAN kan aanleggen in m'n huis.
Ik heb ADSL via Tiscali.

Momenteel heb ik een modem/router van Zyxel en wel de P 650H-31.
Deze heeft een expansie slot voor een WLAN PC card. Op de zijkant van de modem en in het boekje staat dat ik een PCMCIA kaart van ZyAIR erin moet gooien.
Die Zyair kaartjes vind ik nogal duur: rond de 60 euro.

Nu vraag ik me af of een PC card van Belkin/Netgear/LinkSys/NoemMaarWat ook werkt in m'n modem.
Die kunnen een stuk goedkoper zijn.

Verder weet ik niet of m'n modem wel voldoet aan nieuwere PCMCIA kaartjes (54 Mbps). t ding is inmiddels al ruim 2 jaar oud.

Alvast bedankt!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Koop jezelf gewoon een Access Point van 50€. Goedkoper en zeker en vast een beter bereik dan met een pcmcia-kaartje in die zeixel! :)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 20:18
Zycel PCMCIA kaartjes hebben een slecht bereik (ik verkoop die combi ook regelmatig omdat de klant dat makkelijker vindt.)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb ooit in combinatie met mijn oude Zyxel 650R-31 een Linksys WAG54G Annex B geconfigureerd als Accesspoint (modem kon ik niet gebruiken, aangezien ik geen ISDN heb).

Dit werkte op zich goed, maar doordat die Zyxel de lijn niet meer kon bijhouden heb ik het allemaal vervangen door een Speedtouch 585.

Die WAG54G heb ik nog wel liggen, dus als je er belang bij heb hoor ik het wel :).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Meestal hebben de ISDN varianten ook een analoge modus (iig. sweex en speedtouch en nog wat andere meuk wel), dus die zou je kunnen gebruiken.

Wat betreft ZyAir kaartjes: Die zijn ruk, heb er een tijd 1 in mijn laptop gehad, maar ik was er niet tevreden over.

Kijk eens of je een 2ehands WAP54G kunt krijgen, of anders een WAP11 (11mbit, maar slechts 17 euro oid.)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 21:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Topicstarter
thanks voor alle antwoorden...

iemand nog tips voor goeie Access Points? Welk merk moet ik voor gaan?
Pagina: 1