* Mx. Alba heeft gisteren een nieuw speledingetje gekocht: een Samsung SGH-Z300.

Specs (van GSM Arena) :
Nu heb ik, in eerste instantie, vijf vraagjes:
1) Hoe kan ik het klokje op het externe display zichbaar houden? Als je de klep dicht doet laat hij een mooi "analoog" klokje zien, dat echter na een paar seconden verdwijnt... Hoe kan ik die in beeld houden?
2) Is er een manier om hem als USB drive te gebruiken? Samsung levert er een progje en een driver bij waarmee je data van en naar de telefoon kunt schuiven, maar Windows ziet hem helaas niet als USB drive, wat de nodige beperkingen met zich meebrengt...
3) Hoe kan ik hem synchroniseren met Lotus Notes? De bijgeleverde software doet het alleen met Foutlook...
4) Hoe dim ik het volume van de wekker? Zelfs als ik het belgeluid een eind dim, blijft het wekkervolume hard. Te hard... Het hele huis wordt wakker
Het nut daarvan is opzich wel duidelijk, nl dat je niet perongeluk je wekker de mond snoert als je de telefoon op "stil" laat staan, maar zo keihard is toch wel een beetje teveel van het goede.
5) Hoe download ik spelletjes naar de telefoon? Ik heb een aantal gratis spelletjes van Internet gedownload, maar toen ik die van mijn PC naar mijn telefoon wilde downloaden merkte ik dat in het bestandsbeheer de folder "spelletjes en meer" niet voorkomt. Ik heb ze toen naar "andere bestanden" gedownload, meer te telefoon herkent ze nu niet als applicaties... How now brown cow?
Verder ben ik tot nu toe zeer tevreden over dit foontje.
Heeft iemand antwoorden op deze vragen? Heeft iemand andere tips, tricks, of gebruikerservaringen? Brandt maar los!
[edit]
Als gedeeltelijk antwoord op vraag 5 heb ik e-uploader gevonden. Je kan daar de .jar en .jad-bestanden uploaden, en die vervolgens via WAP op de telefoon downloaden, die hem dan wel in de goede folder stopt. Maar dat kost natuurlijk geld, en als echte Nederlander zoek ik uiteraard een gratis oplossing
[edit 2]
Ik heb tot mijn spijt nog een nadeel moeten ontdekken. Ik wilde een aantal foto's die ik met onze digitale camera had gemaakt op de telefoon opslaan. Toen ik ze in de Afbeeldingen-folder wilde opslaan kreeg ik de foutmelding dat het bestand te groot was. Toen ik ze vervolgens in de "Andere Bestanden"-folder wilde plaatsen, kreeg ik de melding dat het niet een correct type bestand was voor "Andere Bestanden".
Eén van mijn redenen om juist deze telefoon te kopen was nou juist dat ik hem als draagbare opslag wilde gebruiken, niet alleen van MP3s maar ook van foto's en documenten dus hier ben ik niet erg blij mee eigenlijk.
Oplossingen iemand?

Specs (van GSM Arena) :
| General | Network | UMTS / GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900 |
| Size | Dimensions | 89 x 47 x 25 mm |
| Weight | 115 g | |
| Display | Type | TFT, 256K colors |
| Size | 176 x 220 pixels, 31 x 39 mm | |
| Second external OLED display, 65K colors (80 x 64 pixels) | ||
| Ringtones | Type | Polyphonic (64 channels), MP3 |
| Customization | Download | |
| Vibration | Yes | |
| Memory | Phonebook | 1000 entries, Photo call |
| Call records | 20 dialed, 20 received, 20 missed calls | |
| Card slot | microSD (TransFlash) | |
| Internal memory | 50 MB shared memory | |
| 4 MB for Java applications | ||
| Data | GPRS | Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps |
| HSCSD | No | |
| EDGE | No | |
| 3G | Yes, 384 kbps | |
| WLAN | No | |
| Bluetooth | Yes, v1.1 | |
| Infrared port | Yes | |
| USB | Yes, cable and software included in package | |
| Features | Messaging | SMS, EMS, MMS, Email |
| Browser | WAP 2.0/xHTML | |
| Games | Yes | |
| Colors | Dark Black | |
| Camera | 1MP, 1152x864 pixels, video, flash | |
| Secondary camera | VGA, 640x480 pixels, video, for video call | |
| Misc | Java MIDP 2.0 | |
| MP3/AAC/MPEG player | ||
| SyncML | ||
| T9 | ||
| Organizer | ||
| Voice memo | ||
| Battery | Standard battery, Li-Ion 950 mAh | |
| Stand-by Up to 180 h | ||
| Talk time Up to 3 h |
Nu heb ik, in eerste instantie, vijf vraagjes:
1) Hoe kan ik het klokje op het externe display zichbaar houden? Als je de klep dicht doet laat hij een mooi "analoog" klokje zien, dat echter na een paar seconden verdwijnt... Hoe kan ik die in beeld houden?
2) Is er een manier om hem als USB drive te gebruiken? Samsung levert er een progje en een driver bij waarmee je data van en naar de telefoon kunt schuiven, maar Windows ziet hem helaas niet als USB drive, wat de nodige beperkingen met zich meebrengt...
3) Hoe kan ik hem synchroniseren met Lotus Notes? De bijgeleverde software doet het alleen met Foutlook...
4) Hoe dim ik het volume van de wekker? Zelfs als ik het belgeluid een eind dim, blijft het wekkervolume hard. Te hard... Het hele huis wordt wakker
5) Hoe download ik spelletjes naar de telefoon? Ik heb een aantal gratis spelletjes van Internet gedownload, maar toen ik die van mijn PC naar mijn telefoon wilde downloaden merkte ik dat in het bestandsbeheer de folder "spelletjes en meer" niet voorkomt. Ik heb ze toen naar "andere bestanden" gedownload, meer te telefoon herkent ze nu niet als applicaties... How now brown cow?
Verder ben ik tot nu toe zeer tevreden over dit foontje.
[edit]
Als gedeeltelijk antwoord op vraag 5 heb ik e-uploader gevonden. Je kan daar de .jar en .jad-bestanden uploaden, en die vervolgens via WAP op de telefoon downloaden, die hem dan wel in de goede folder stopt. Maar dat kost natuurlijk geld, en als echte Nederlander zoek ik uiteraard een gratis oplossing
[edit 2]
Ik heb tot mijn spijt nog een nadeel moeten ontdekken. Ik wilde een aantal foto's die ik met onze digitale camera had gemaakt op de telefoon opslaan. Toen ik ze in de Afbeeldingen-folder wilde opslaan kreeg ik de foutmelding dat het bestand te groot was. Toen ik ze vervolgens in de "Andere Bestanden"-folder wilde plaatsen, kreeg ik de melding dat het niet een correct type bestand was voor "Andere Bestanden".
[ Voor 22% gewijzigd door Mx. Alba op 26-05-2006 13:21 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.