Pentium1 koelen met Zalman Thermal Adhesive

Pagina: 1
Acties:

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-02 22:13
Het koelblokje van mijn Pentium 1 computer ( :+ ) is eraf gevallen. Dit zat vast met warmtegeleidende lijm (denk ik). Ik moet dat dus nu weer vastmaken. Maar ik wil er niet veel geld aanuitgeven. Daarom heb ik hier op GoT en op google wat zitten zoeken en kwam op de

Zalman Thermal Adhesive uit.

Echter, kan deze lijm mijn koelblokje houden? Het is maar een klein koelblokje van:

lengte: 5cm
breedte: 5cm
hoogte: 2cm waarbij alleen de eerste 3mm van het blokje aan beide kanten zo hoog zijn. het midden stuk is 6mm hoog.

Ventilator hoeft er niet op aangezien ik hem extern koel.

Is de Zalman Thermal Adhesive sterk genoeg?

Hoi

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-02 17:16
Ja hoor. ik had er zelfs een cpu blok op me FX 5900XT gelijmd ;) perfect spul. is er nooit afgevallen

Verwijderd

Ik neem aan dat jou Pentium 1 8) :9 ...op een socket 7 is geprikt?
Dan heb je toch ook zoon mount bracket er op zitten?...hier kun je een soort van veer over heen doen tussen 1 van je koelribben van je CPU koelblok...

Ik bedoel zoon socket:

Afbeeldingslocatie: http://www.atmarkit.co.jp/fpc/slotsocket/images/socket7_l.jpg

• roelieboelie
Ik heb idd Socket 7. Echter zat deze écht gewoon vastgelijmd op de processor zelf, zonder een of andere klem. Ik zie ook geen "haak mogelijkheden" om het koelblokje stevig tegen de processor aan te drukken?

Hoi

• roelieboelie
Even een klein kickje, maar mijn probleem is opgelost.

Ik had nog 3 oude PC's staan met ook Socket 7. Mocht er nu toevallig bij eentje wel zo'n klem systeempje opzitten zoals Pieter zei :) Probleem is dus opgelost met behulp van een klemsysteem.
Thnx! _/-\o_

Hoi