Ik wilde mijn MCE pctje aansluiten op m'n philips lcd tv, nou heb ik een 10 meter lange dvi kabel gekocht, maar nu blijkt deze aansluiting door een paar kleine verschillen niet te passen, zie hieronder een foto van mijn normale dvi kabel (die te kort is) en van de nieuwe (die alleen op de videokaart aangesloten kan worden).

Is het mogelijk om bij de bovenste gewoon de 4 pinnetjes om het horizontale connectortje af te knippen en het horizontale conectortje passend te maken (oftwel gewoon bruut die kabel vernielen
)
Om het dan vervolgens passend te maken op deze aansluiting:

Op zich lijkt het mij mogelijk, omdat er als ik dat doe wel alle pinnetjes overblijven die ook op de andere kabel zitten. Maar als dat zo is, waarvoor dienen dan die extra pinnetjes?
Is het mogelijk om bij de bovenste gewoon de 4 pinnetjes om het horizontale connectortje af te knippen en het horizontale conectortje passend te maken (oftwel gewoon bruut die kabel vernielen

Om het dan vervolgens passend te maken op deze aansluiting:
Op zich lijkt het mij mogelijk, omdat er als ik dat doe wel alle pinnetjes overblijven die ook op de andere kabel zitten. Maar als dat zo is, waarvoor dienen dan die extra pinnetjes?