Probleem met hardeschijf of kabel ?

Pagina: 1
Acties:

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 20:14
Heb dus een Maxtor DiamondMax 10 SATA hardeschijf op een VIA moederbord met een 8337 controller. De HDD deed de laatste week erg vreemd, telkens als ik een DVD (of iets dergelijks) uitpakte deed hij daar 1.5 uur over! En ik merkte gewoon aan windows dat er iets niet goed was.. Na alle drivers te hebben probeerd komt het probleem steeds weer terug.

Nu heb ik dus gisteren even het SATA kabeltje omgewisseld, en nu vind de PC mijn HDD niet meer :P Staat dus gewoon in het begin:

No device
No device

heb dus alle mogelijke cominaties van het kabeltje geprobeerd, heb hem omgedraaid, in 2de port gedaan vast gehouden tijdens het opstarten..maar het probleem lost niet op. De HDD krijgt wel stroom, want je hoort hem in het begin.

Ik zelf denk dus dat het kabeltje verrot is, erg toevallig dat als je het kabeltje eruit haal en weer terug doe de HDD niet meer herkent word.

Wat denken jullie?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Dannydekr
Ga morgen waarschijnlijk een kabeltje kopen. Is hier dan echt niemand die meer weet of iets herkent in dit probleem?

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Een kabeltje is goedkoop genoeg om even een ander te proberen. Zelf heb ik het niet zozeer op Maxtor, maar ik zou eerder eerst een andere kabel proberen dan een andere schijf (tenzij je een andere SATA schijf heb liggen om te proberen).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Dannydekr
Ik heb het ook niet zo op Maxtor..Maar ik heb nog steeds garantie op die HDD, vandaar. Dit is al de tweede die in korte tijd naar de donder is (onder voor behoud, want het kabeltje kan het even goed zijn)

• Dannydekr
Kabel vervangen heeft dus niet gewerkt :| . Nog steeds geeft die aan: No Device
Denk dat het beter is even bij de Mycom langs te gaan, en hopelijk mag ik een andere HDD ipv Maxtor.

En ik zat er aan te denken om een SATA to IDE kabel te kopen... Dit omdat ik altijd een gezeik heb met de drivers die ik installeer. Je moet heel erg goed zoeken naar de juiste VIA RAID driver voordat je er 1 hebt die fatsoenlijk werkt.

• Dannydekr
Pfff wat een prutsers bij de Mycom. De HDD is inderdaad kapot (althans, dat lijkt..), wou hem dus ruilen tegen een SATA-300 WD 200GB schijf.. Maar die vent kreeg hem niet aangesloten en kwam er niet uit en beweerde dat mijn mobo niet werkt met SATA-300 :P Maar ik weet zeker dat hij WEL werkt met SATA-300 :S Kreeg dezelfde melding als dat we eerst kregen. Wel gaf de PC een paar keer aan "New Hardisk found press F1 to continue" Maar daarna werkte het nog niet.

Maar goed, omdat ik snel weg wou koos ik toch maar de IDE. Wou eigenlijk al weer terug naar IDE dus besloot dus een WD IDE schijf te nemen van 160gig. Ook dit kreeg die niet voor elkaar en was helemaal in de war met slave/master enzovoorts. Nu moet ik dus een extra dag of 2 wachten tot die knuppel die PC in elkaar heeft..

Pagina: 1