Heb dus een Maxtor DiamondMax 10 SATA hardeschijf op een VIA moederbord met een 8337 controller. De HDD deed de laatste week erg vreemd, telkens als ik een DVD (of iets dergelijks) uitpakte deed hij daar 1.5 uur over! En ik merkte gewoon aan windows dat er iets niet goed was.. Na alle drivers te hebben probeerd komt het probleem steeds weer terug.
Nu heb ik dus gisteren even het SATA kabeltje omgewisseld, en nu vind de PC mijn HDD niet meer
Staat dus gewoon in het begin:
No device
No device
heb dus alle mogelijke cominaties van het kabeltje geprobeerd, heb hem omgedraaid, in 2de port gedaan vast gehouden tijdens het opstarten..maar het probleem lost niet op. De HDD krijgt wel stroom, want je hoort hem in het begin.
Ik zelf denk dus dat het kabeltje verrot is, erg toevallig dat als je het kabeltje eruit haal en weer terug doe de HDD niet meer herkent word.
Wat denken jullie?
Nu heb ik dus gisteren even het SATA kabeltje omgewisseld, en nu vind de PC mijn HDD niet meer
No device
No device
heb dus alle mogelijke cominaties van het kabeltje geprobeerd, heb hem omgedraaid, in 2de port gedaan vast gehouden tijdens het opstarten..maar het probleem lost niet op. De HDD krijgt wel stroom, want je hoort hem in het begin.
Ik zelf denk dus dat het kabeltje verrot is, erg toevallig dat als je het kabeltje eruit haal en weer terug doe de HDD niet meer herkent word.
Wat denken jullie?
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.