Toon posts:

[Ervaring] Windows XP Activatie

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik kreeg van windows de melding dat ik mijn windows versie opnieuw moest activeren omdat mijn hardware significant gewijzigd was. De eerste keer kreeg ik in het opstartschermpje een "activatie-activatiecode". De 2e en 3e keer niet. Dus de PC opnieuw opgestart en de (computer)helpdesk opgebeld en vervolgens deze code ingevoerd. Wordt mij verteld dat de code niet geferifieerd kan worden en ik word door verbonden met de helpdesk. Ik zeg dat ik mn RAM en VGA heb vernieuwd en krijg zonder verder vragen gewoon een activeringscode!

Kan iemand mij vertellen wat het nut hier nou van is? Of dat dat altijd zo gaat? Het lijkt mij op deze manier niet echt een waterdicht systeem. 8)7

Het is een home edition welke ik bij mijn laptop kreeg en heb deze op 2 andere PC's (thuis) geinstalleerd

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:10
Had zelf net ook problemen met activeren, kreeg de melding dat ik de vaak had geactiveerd met deze code.

Bel het nummer, voor 36 cijfers in en krijg ook te horen dat de ze code niet kunnen verifieren. Krijg helpdeskpersoon en moest mijn sticker omschrijver, huh?
Welke kleur?
oranje...

Wat staat erop?
Eeuh, een sleuteltje met daarnaas dikgedrukt "PRODUCT KEY" en daaronder de code met daaronder een streepjescode.

Ok dan is het goed, en toen kreeg ik een activatie code.

Beetje vreemd, snap het ook niet helemaal maar ben tenmiste weer geactiveerd.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:56:
Het is een home edition welke ik bij mijn laptop kreeg en heb deze op 2 andere PC's (thuis) geinstalleerd
Ga je daar licentie technisch al de fout in? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Tja, ze kunnen niks doen aan mensen die glashard zitten te liegen dat ze een legale licentie hebben. Het is wel een drempel.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is al vaak zat voorbijgekomen, en is inderdaad de normale procedure. Dit had je heel makkelijk kunnen vinden door even met de woorden uit je topictitel te zoeken op het forum.
Wel is het draaien van een OEM licentie op meerdere pc's niet toegestaan volgens de gebruiksovereenkomst.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.