Beginnen met maken eigen Dance-muziek

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23
Ik zit er al heel lang over na te denken om zelf apparatuur te kopen,
en dan kijken of ik zelf een beetje wat Dance muziek in elkaar kan draaien.
Heb niet de illusie dat ik een bekend dance producer word ofzo, maar gewoon
voor mezelf wat in elkaar zetten lijkt me leuk.

Nu heb ik eigenlijk wat advies nodig, over wat te kopen .
Het moet gericht zijn op Dance Muziek uiteraard.
Ik ben al in het Bezit an Cubase VST...

Verwijderd

je kunt het ook eens proberen op www.clubcharts.nl en dan in het forum gedeelte. Dit is zegmaar de tweakers van de dance wereld

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:23
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:47:
je kunt het ook eens proberen op www.clubcharts.nl en dan in het forum gedeelte. Dit is zegmaar de tweakers van de dance wereld
Thnx, zal het daar ook even proberen...
Maar al het advies hier blijft natuurlijk welkom .

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

We kunnen je wel gereedschap aanraden maar je zegt helemaal niets over een eventuele muzikale basis. Die lijkt me toch wel erg belangrijk voordat je ergens aan begint. In ieder geval wel als je de wereld niet wil kwellen met het zoveelste kind-kan-de-was-doen dance plaatje dat door iedereen kneus gemaakt had kunnen worden ;)

Kijk hier eens rond:How to become a Producer

Aanrader: Reason 3.0

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 10:18

2mb

KunDun schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:50:
[...]

Thnx, zal het daar ook even proberen...
Maar al het advies hier blijft natuurlijk welkom .
Kijk dan vooral even in Producing Overig en ga niet gelijk een nieuw topic openen met dezelfde inhoud als deze, vragen als deze zijn daar al honderden keren beantwoord dus met wat zoeken kun je al heel veel nuttige informatie vinden. Succes ermee!

Edit: Bijvoorbeeld dit topic: Het "Hoe kan ik het beste beginnen met produceren" topic

[ Voor 13% gewijzigd door 2mb op 25-05-2006 15:10 ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

[b][message=25822719,noline]Exirion schreef op donderdag 25 mei 2006 @
Aanrader: Reason 3.0
Jazeker. Die Cubase, laat die maar even liggen (waarom heb je 'm al als je net begint? Stomste wat je kunt doen, zoveel geld in een platform steken en er dan verder niks mee doen >:) ).

Begin met Reason, kijk rond op ClubCharts of www.synthforum.nl , maak jezelf bekend met de concepten van de apparatuur in Reason (sampler, synthesizer, wat alle knopjes doen, mixer, effecten) en probeer gewoon wat. Het is wel aan te raden om je eerste tracks nog niet zomaar te posten; laat ze eerst horen aan een stel vrienden en zeg er niet trots bij dat jij het gemaakt hebt (niks zo erg als "ja cool" horen van hun en dan genadeloos afgekraakt worden op een ander forum :P ).

teveel zooi, te weinig tijd

Pagina: 1