Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Functies Meteorlight beperken

Pagina: 1
Acties:

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:15
Heb hier een meteorlight liggen die ik wil gaan gebruiken in me casemod.
De Meteorlight heeft een stuk of 7 verschillende licht standen maar ik wil eigenlijk alleen de de stand gebruiken dat het licht gewoon aanstaat.

Wanneer de verlichting uit is geweest of de pc uit/geherstart word begint hij op stand 1 wat een knipper licht is.
De meteorlight bestaat uit 3 groepen van 4 led's en als ik het kastje openhaal staan er alleen een groep transistors.

Is er een manier om de meteorlight gewoon stroom te geven zodat de led's alleen aan of uit kunnen en niet meer de verschillende standen hebben?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Plaats eens wat fotos van de buiten en binnenkant? Ik ken het ding niet, maar het zou relatief makkelijk te doen moeten zijn.

• eltinio
Foto van de binnekant van het kastje
Afbeeldingslocatie: http://eltinio.dnrhardware.nl/t8.JPG

Omdat ik hem niet goed scherp kreeg heb ik hem ook nagetekend en er de namen bij gezet.

Afbeeldingslocatie: http://eltinio.dnrhardware.nl/t9.jpg

Verwijderd

hm..dus je wil gewoon 4 ledjes laten branden...weerstand + molex connector ofzo??

/offtopic: kent hier nu echt niemand de macro stand van zn digi camera??

• eltinio
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 16:04:
hm..dus je wil gewoon 4 ledjes laten branden...weerstand + molex connector ofzo??

/offtopic: kent hier nu echt niemand de macro stand van zn digi camera??
Ja wil ze gewoon allemaal kunnen laten branden.

offtopic: me camera staat altijd op auto, moet die optie ff in de handleiding opzoeken.

Edit: even opgezocht in me handleiding, tenminsten iets beter.

Afbeeldingslocatie: http://eltinio.dnrhardware.nl/t1.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door eltinio op 25-05-2006 19:19 ]

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Die transistors zijn waarschijnlijk alleen om de stroom voor de LEDs te leveren, de rest wordt door het ICtje in dat zwarte ding geregeld. Als je gewoon alle LEDs aan wilt heb je volgens mij dit hele ding niet nodig, en moet je gewoon even uitzoeken wat die LEDs zelf aan spanning willen, en of er nog een weerstand voor moet.

www.madwizard.org

• eltinio
Hmm 1 meteorlight uitelkaar gehaald (uit het buisje gehaald) en kon het volgende zien:

1 lijn die naar allemaal gaat en 1 die naar iedere groep van 4 gaat.

Heb het even aan een 12v voldieng gehangen en het werkt allenaal, maar moet ik er nog een weerstand tussen zetten of is dat niet ndoig als het gewoon goed werkt.

• madwizard

madwizard

Als ze binnen een paar seconden/minuten doorgebrand zijn had er een weerstand tussen gemoeten :)

www.madwizard.org

• eltinio
Dan hoeft het niet za branden nu een minuut of 10 zonder problemen.
Tussen de verschillende groepen zit een klein zwart plaatje wat wel warm word(waar de stroom aan de groep begint).
De gene het verste van de aansluiting word het warmst.

• madwizard

madwizard

Waarschijnlijk zitten er wel weerstanden in, die weerstanden op het printje zijn denk ik voor de basis van de transistor (kijk eens of ze op het middelste pootje uitkomen). Die zwarte plaatjes zullen wel weerstanden in zich hebben dan als het warm wordt.

www.madwizard.org

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Als je zwart plaatje er zo uitziet als naast de led, dan is het een smd weerstand, en mag ie idd aan de spanning waarvoor ie bedoeld is (ws 12V).
Afbeeldingslocatie: http://projects.dimension-x.net/pictures/save_space_smd.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door naftebakje op 25-05-2006 21:26 . Reden: Mooiere foto gevonden. ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• eltinio
naftebakje schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 21:18:
Als je zwart plaatje er zo uitziet als naast de led, dan is het een smd weerstand, en mag ie idd aan de spanning waarvoor ie bedoeld is (ws 12V).
[afbeelding]
Jup het is dat ding, het laatste ledje was defect (al voordat ik de kabels aan het los halen was) en das misschien de reden omdat er nu 12v naar 3 led's gaat ipv naar 4.

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 14:56
volgnes mij kan je beter die ledjes lossolderen/knippen, en de ledjes met een weerstandje aan de 5 volt van een molex hangen in je pc. die hele print is overbodig als je alleen maar ledjes wil laten branden.
Pagina: 1