waarde .be domeinnaam

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kUmbro
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07-2025
Ik heb een domeinnaam deapotheker(.be) die momenteel doorverwijst naar de site mijn apotheek. Nu heb ik onlangs een email gekregen van Roularta, dit is een uitgever van allerlei magazines en gratis kranten (streekkrant en De Zondag) maar ook enkele medische magazines gericht op artsen en apothekers. In die email vragen ze of ik die domein zou willen verkopen, hun bod is nu €500.

Nu heb ik geen flauw idee welk bedrag ik hier aan zou moeten plakken. Als ik zoek op google kom ik enkel marktplaatsen tegen voor .nl en meestal staan er daar url's tussen die geschikt zijn voor 18+ sites (een totaal andere markt dus :P en geen vergelijkbaar materiaal maw)

Ook heb ik de site sedo.be/.nl gevonden die de waarde wil schatten voor €19 tot 35. Maar als ik op sedo zoek op got krijg ik enkel topics te zien van mensen wiens domeinnaam door sedo is geregistreerd en voor heel veel geld te koop wordt geplaatst. Sedo kan ik zowieso niet gebruiken, want betaling gaat via Paypal/CC en ik heb geen CC (paypal in Belgie gaat ook enkel via CC)

Momenteel redirect de domein naar de site via een frame (zoals .tk's zeker?) waardoor google een lege pagina indexeert (google cache), toch haal ik volgens google analytics 5 tot 10 unieke bezoekers per maand via die url (mensen die het gewoon rechtstreeks intypen wellicht)

Nu mijn vraag is: wat is een goed bedrag, of weten jullie misschien een gelijkaardige site als sedo die de waarde van een domein kunnen schatten?

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-02 11:29

Tys

Je kan het onder andere hier proberen:
http://www.webhostingtalk...aardebepaling-appraisals/

Of hier:
http://www.sitedeals.nl/forum/domeinnamen-algemeen/

Genoeg van dit soort sites hoor ..

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Waarde van domeinen is en blijft een beetje natte vingerwerk. Het is een mooie domeinnaam maar niks extreem bijzonders.
Als je het domein kwijt wilt zou ik zeker in gesprek gaan met Roularta, misschien kun je er nog een wat hoger bedrag uitslepen.
De 500 euro die ze bieden zou ik iig absoluut aannemen (mits het domein niet van belang is voor je, als ik de huidige pagina er achter zie lijkt me dat meevallen).

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
500 EUR voor een uitgever is natuurlijk gemakkelijk op te hoesten, als je zelf op het moment geen inkomsten hebt uit je site, of plannen om er iets van te maken zou ik niet eens in onderhandeling gaan, maar het bod accepteren, leuk meegenomen, je hebt dan een aardig rendement uit je registratie van een paar tientjes. :)

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:14
Het is gewoon een kwestie van: wat een gek er voor geeft, ik vind 500 euro puur voor een domeinnaampje wat je ws. ook nog gratis geregistreerd hebt een tijd terug zeker geen slecht bod. Je zou er nog over kunnen denken om andere partijen te benaderen om ze zo wat tegen elkaar uit te spelen, maar 500 euro op zich is een prima aanbod als je het mij vraagt.

• kUmbro
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-07-2025
mooi, bedankt voor de links/advies. Ik ga het gewoon aanvaarden
Pagina: 1