Toon posts:

Schotel antenne met harddiskrecorder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem. Ik heb namelijk een schotelantenne met een bepaalde Decoder. Deze geeft telkens maar 1 kanaal door aan mijn video of in dit nieuwe geval de Kiss 588. Heeft iemand een oplossing hiervoor? Om een schotelantenne decoder aan te sluiten op de Kiss? Ja met scart, maar ik krijg de EPG niet behoorlijk geinstalleer, telkens maar 1 kanaaltje (dat is waar de decoder van de schotel dan op staat)

help!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Een schotel geeft toch altijd maar 1 kanaal door? Als je hem meer kanalen wilt laten doorgeven moet je eerst een multikop op je schotel plaatsen en meer decoders hebben.

Verwijderd

Het is heel normaal dat je met een sat ontvanger maar een kanaal tegelijkertijd op een extern apparaat kan opnemen. Daar valt niets aan te doen.

Wel kan je een satontvanger met ingebouwde HD kopen en dan kan je tot twee kanalen tegelijkertijd opnemen en een derde/ander kanaal tegelijkertijd bekijken.

Verwijderd

:? Het is wel mogelijkhoor, maar beide zeneders moeten dan wel in de zelfde ferquntie gebeid zitten. De meeste sat ontvanger hebben niet voor niks een doorlus mogelijkheid.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 10:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:20:
:? Het is wel mogelijkhoor, maar beide zeneders moeten dan wel in de zelfde ferquntie gebeid zitten. De meeste sat ontvanger hebben niet voor niks een doorlus mogelijkheid.
Die "loop through" geeft alleen het satelliet signaal door naar een andere decoder. Het is geen tv-signaal dat eruit komt.

Ontvanger met 1 tuner kan slechts 1 kanaal doorgeven. Wil je er meer dan zul je net als eerder gezegd een twintuner moeten hebben of meerdere ontvangers met een twin LNB.