waar ik werk/studeer draaien voornamelijk windows computers, maar ik heb een linux computer geinstalleerd.
Nu kan ik netjes op de shares van andere mensen komen en nu wilde ik graag zelf een share aanmaken, zover zo goed dus ik met samba aan de slag.
nu kan ik lokaal netjes inloggen:
Maar als ik op een windows machine mijn eigen computer probeer te benaderen met of een listing, of de sharenaam dan krijg ik de fout melding:
The account is not authorized to log onto this station
Volgens de Samba FAQ http://www.samba.netfirms.com/faq.htm
is de oplossing om
encrypted passwords = yes
op te nemen in je smb.conf,
probleem, dat staat er al tijden in maar de foutmelding blijft zich herhalen.
Verder wil ik graag sowieso iedereen toelaten met of zonder username en password, ik wil dit graag als guest share hebben dus dat hele paswoord kan me sowieso gestolen worden.
(zoeken op GoT komt niet verder dan een windows versie probleem)
Wat kan er nog meer aan de hand zijn dan een password die wel of niet ge-encrypt is?
Nu kan ik netjes op de shares van andere mensen komen en nu wilde ik graag zelf een share aanmaken, zover zo goed dus ik met samba aan de slag.
nu kan ik lokaal netjes inloggen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $ smbclient -L //computer
Password:
Domain=[ICS] OS=[Unix] Server=[Samba 3.0.22]
Sharename Type Comment
--------- ---- -------
share Disk
... |
Maar als ik op een windows machine mijn eigen computer probeer te benaderen met of een listing, of de sharenaam dan krijg ik de fout melding:
The account is not authorized to log onto this station
Volgens de Samba FAQ http://www.samba.netfirms.com/faq.htm
is de oplossing om
encrypted passwords = yes
op te nemen in je smb.conf,
probleem, dat staat er al tijden in maar de foutmelding blijft zich herhalen.
Verder wil ik graag sowieso iedereen toelaten met of zonder username en password, ik wil dit graag als guest share hebben dus dat hele paswoord kan me sowieso gestolen worden.
(zoeken op GoT komt niet verder dan een windows versie probleem)
Wat kan er nog meer aan de hand zijn dan een password die wel of niet ge-encrypt is?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11