[XP] Geluidskaart zonder geluid

Pagina: 1
Acties:

• Qwanta
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2024

Qwanta

Whatever you are, be a goodone

Topicstarter
Ten eerste excuses aan de mods als ik deze post op de verkeerde plek heb neergezet,

Beste lezers,

Ik heb sinds afgelopen dinsdag een dubieus probleem, ik had een aantal drivers verwijderd en ik krijg nu mijn geluidskaart (onboard/los) nietmeer draaiende. Ik heb alles binnen mijn macht geprobeert;

• 1: Drivers verwijderd, reboot, NV Drivers opnieuw geinstaleerd
• 2: Drivers verwijderd, reboot, ASUS Drivers geinstaleerd
• 3: In de BIOS soundcard uitgezet, reboot drivers verwijderd, reboot soundcard aan in BIOS, drivers installed.
• 4: Andere geluidskaart in de pc gehangen, zelfde probleem.
• 5: Windows Automatische Systeemherstel (werkte niet)
• 6: Repair werkte ook niet.
• 7: Met driver genius recente driverbackup terugzetten werkte ook niet

Het lijkt er sterk op dat ik een kernel element heb verwijderd. Het punt is dat ik windows niet opnieuw wil instaleren. Dit komt omdat ik echt enorm veel audio applicaties geinstaleerd heb en het zou mij 2 weken kosten om alles weer te hebben zoals het nu is. Dus ik zoek een oplossing buiten herinstalatie. Misschien weet iemand een oplossing, bij de devices krijg ik de volgende mededeling;

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Buiten de geluidskaarten loopt alles prima.

Windows Vista SP2 | Zalman GS1000 | GigaByte - GA-EX58-EXTREME | Intel Core i7 920 @ 2.67Ghz | Zalman CNPS9900 | OCZ 6Gb PC12800 | GigaByte Geforce 9800GT | 2x Samsung 1Tb | 1x WD 1Tb | 2x Samsung 500Gb | Tannoy Precission 8D

• Qwanta

Qwanta

Topicstarter
Goed na een hoop geklooi, ben ik eruit.

Dank voor de evt. genomen moeite, mocht iemand nog interesse hebben in het antwoord..

Windows Vista SP2 | Zalman GS1000 | GigaByte - GA-EX58-EXTREME | Intel Core i7 920 @ 2.67Ghz | Zalman CNPS9900 | OCZ 6Gb PC12800 | GigaByte Geforce 9800GT | 2x Samsung 1Tb | 1x WD 1Tb | 2x Samsung 500Gb | Tannoy Precission 8D

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03 23:45
Qwanta schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 02:40:
Goed na een hoop geklooi, ben ik eruit.

Dank voor de evt. genomen moeite, mocht iemand nog interesse hebben in het antwoord..
Altijd plaatsen, of iemand het wil of niet. Je weet maar nooit of iemand over 2 maanden dit topic in de search vind met hetzelfde probleem, en dan gefrustreerd is omdat je de oplossing hebt, maar die niet in het topic hebt gezet.

Het doel van GoT is ook om als een soort knowledge base te fungeren :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Qwanta

Qwanta

Topicstarter
Ik vond deze post, die beschrijft ongeveer hetzelfde probleem maar dan met een cdromspeler/dvdspeler/daemon.

Plots doet DVD brander en deamon-dvd drives het niet meer.

Ik heb even gekeken in de registry en vond een paar keys naar beneden;

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96C-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

Met de beschrijving "Besturing voor geluid, video en spelletjes" leek mij de goede, heb vervolgens de tekst bij "LowerFilters" verwijderd. Daarna de pc herstart, en de hele handel liep weer.