Toon posts:

[XP] USB Mass storage probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 807 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedennacht,

2 dagen geleden heb ik een clean reinstall gedaan van Windows. Nu doet alles het goed op 1 ding na:
USB Mass Storage apparaten (zoals mijn Zen Touch MP3 speler, card reader en mijn telefoon) totaal niet meer herkent door Windows. Als ik de card reader/telefoon in mijn USB poort plug gebeurd er simpelweg niets, bij mijn Zen geeft hij wel aan dat er nieuwe hardware gevonden is maar dat hij niet de benodigde software heeft gevonden om hem te installeren. Bij mijn vorige Windows install (zelfde CD alleen deze keer Unattended gemaakt met nLite) werkte alles perfect. 'Gewone' USB apparaten (muis, joystick, stuur) werken overigens zonder problem

(Relevante) Specs:

Asus K8V-X Mobo (met VIA K8T800 chipset)
Onboard USB2.0 HiSpeed ports
- Creative Zen Touch 20GB
- Medion MD 85134 7-in-1 Cardreader with 3x USB Hub (de usb hub werkt ook niet)
- Sony Ericsson K750i (met en zonder dockingstation)

Geprobeerd:
  • Drivers / Software installeren voor de USB Apparaten (Duh :P)
  • BIOS naar de laatste versie updaten
  • USB2.0 drivers van viaarena.com downloaden
  • Via Hyperion 4in1 Drivers installeren
  • usbstor.sys/inf van ander systeem naar deze kopieren
  • Windows voor de 2e keer opnieuw installeren
  • In device manager/apparaatbeheer alle USB controllers verwijderen (had ik op andere site gelezen als oplossing voor win2k, maar viel altijd te proberen).
  • In de bios alle USB settings proberen.
  • SP2 opnieuw installeren
Dit allemaal zonder succes.

Nu hoop ik dat jullie me hierbij kunnen helpen want ik begin hier inmiddels een beetje moe van te worden. Heb op GoT/google mijn antwoord iig niet kunnen vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 02:32 ]

• Qwanta
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2024

Qwanta

Whatever you are, be a goodone

Ga naar:

Start > Instellingen > Configuratiescherm > Systeembeheer > Computer Beheer > Schijfbeheer > Zoek naar je Zendrive > Rechtermuis "Stationsletter en paden wijzigen" > Kies een vrije driveletter

Succes!

Windows Vista SP2 | Zalman GS1000 | GigaByte - GA-EX58-EXTREME | Intel Core i7 920 @ 2.67Ghz | Zalman CNPS9900 | OCZ 6Gb PC12800 | GigaByte Geforce 9800GT | 2x Samsung 1Tb | 1x WD 1Tb | 2x Samsung 500Gb | Tannoy Precission 8D

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het probleem, hij wordt niet herkend als een schijf. Want op de plek die hij nu aangeeft staat ook geen van deze apparaten erbij.

• Qwanta
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12-2024

Qwanta

Whatever you are, be a goodone

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 01:33:
Dat is juist het probleem, hij wordt niet herkend als een schijf. Want op de plek die hij nu aangeeft staat ook geen van deze apparaten erbij.
Is dit met alle usb mass dev. die je eraan hangt of alleen met die zen? Zo ja was het eerder anders? Heb je in de zen misschien een optie om hem als drive aan te bieden?

(ow ik zie nou dat dat al in je post stond, lemme think)

[ Voor 7% gewijzigd door Qwanta op 25-05-2006 01:36 ]

Windows Vista SP2 | Zalman GS1000 | GigaByte - GA-EX58-EXTREME | Intel Core i7 920 @ 2.67Ghz | Zalman CNPS9900 | OCZ 6Gb PC12800 | GigaByte Geforce 9800GT | 2x Samsung 1Tb | 1x WD 1Tb | 2x Samsung 500Gb | Tannoy Precission 8D

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, maakt niet uit, maar ik heb een hele vreemde mogelijke oplossing gevonden ergens op een forum.
Namelijk de PC uit doen, stroom kabel eruit, bios batterij eruit, 5-10 minuten laten staan en dan de batterij er weer in, stroom erop en dan zou het het weer moeten doen (wtf..?). Nadeel is wel dat je dan weer je BIOS opnieuw moet instellen zoals eerst.

edit:
So i have been having the same problem and i tried everything i could find on the internet until i finally stumbled onto the solution that someone posted up in some backwash forum.

Aparently the problem is caused by some kind of voltage iregulartiy caused by just yanking out stuf from the usb ports instead of actually using the "safely remove function".

Any way long story short the soultion is to drain your computer of all power, basily unplug the power cable i went a step further and disconected the PSU cable to the mother board and took the bios batery out and put the jumper to the reset position for the bios. i let it stand for a couple of min poped the battery back in and plugged everything and the usb ports started to work again. first try just unpluging your computer and pluggin it back in if that dosn't work do the rest of the stuff i don't really think the bios jumper did anything but i did everything togather so i don't know what solved the problem but something did, remember takeing the batter out and reseting the bios means the bios will be set back to factor defaults so you need to set those back to what ever you had before.

sorry about the many speeling and grammer mistakes but i am in a hurry.
i personally felt so stupid when this solution worked for me.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 01:47 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer voor de gein SP2 eens opnieuw te installeren. Kan zijn dat er wat drivers overschreven zijn door je unattended setup, longshot maar je wet hetniet he. Kwaad kan het iig niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Owja, dat was ik er vergeten bij te zetten bij de dingen die ik geprobeerd heb: • SP2 opnieuw installeren

maar toch bedankt ;)

Anywayz,
Ik heb dat verhaal van net geprobeerd. Vreemd genoeg heeft het alleen voor m'n Card reader/USB Hub gewerkt :x

edit 25/05 18:17 -> De telefoon en Zen worden btw wel in de bios herkent bij USB devices als 2 Drives
Er staat nu iets van: Connected Devices: 1 Mouse, 1 USB Hub, 2 Drives. Dus het lijkt me toch wel een puur windows probleem. Sony File Manager en NOMAD Explorer geven allebei nml aan "Not Connected".

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier iets van snapt?

Verwijderd

Heb je niet een paar benodigde bestanden uit je windows installatie gesloopt ? :P

Verwijderd

Topicstarter
Nop, ik heb er nml helemaal niets uit gesloopt alleen kleine tweaks (zoals dat er geen pijltje meer bij shortcuts komt etc) en unattended gemaakt zodat ik niet bij de installatie hoef te blijven.

Maar ik draai atm ff Vista Beta 2 en die herkent em wel gewoon, dus ik denk dat ik Windows maar op de oude manier moet gaan installeren :/
Pagina: 1