wat vinden jullie van dit systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01 00:00

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
CoolerMaster, Centurion 534 B/S - 5x 5.25inch / 1x 3.5inch - 4x 3.5inch - ATX - zonder voeding € 64,00

CoolerMaster, eXtremePower 430W - voor ATX12V 2.0 Mainboards - 2x SATA - 140 Watt Combined, zwart - € 49,00

NEC, disketteloopwerk - 1.44 MB - Floppy - 3.5 - - zilver € 12,00

Arctic-Cooling, Freezer 7 Pro - 4400 MHz - 77 m h € 22,00

NEC, ND-3551A - DVD±R RW, DL±R - ATAPI - Labelflash zilver - Bulk € 55,00

G.E.I.L., Ultra DIMM 1 GB DDR2-533 Kit - voor PC - PC2-4300 - 3-3-3-8 - - GX21GB4300DC € 119,00

Samsung, Spinpoint P120 SP2504C - 250 GB - 8.9ms 8MB 7200rpm - Serial ATA II / 300 € 83,00

Asus, P5GD1 Pro - Intel 915P - socket 775 - 533-800 MHz (Quadpumped) - - HD-Audiof Gigabit-LAN. S-ATA RAID € 97,00

Intel, Pentium D Processor 930 - 3000 MHz - 4096 KB - 800 MHz Quadpumped - socket LGA775 - FC-LGA4. Prescot - Boxed € 219,00

totaal 720 euro

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25
Had je dit niet in een net lijstje kunnen zetten?

Wat wil je er mee doen?

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Leuk maar wat moeten wij met deze info, wil je nog iets weten of gewoon patsten. :P

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

jah geweldig joh :/

No offense, maar systeem checks e.d. horen niet thuis op GoT.
Staat in de FAQ.

Alleen als je er wat interessante vragen en twijfels bij hebt, mag je het hier posten.

Het gaat er om dat elke PC in feite OK is (tenzij je een AMD proc in een S775 wil proppen ofzo :P ).
Als we niet weten wat je er mee wil kunnen we geen advies geven.
Maar dan nog is het niet de bedoeling dat je gewoon je nieuwe systeem hier neerplempt.

Stel dat je nou vragen had over "is deze CPU wel snel genoeg voor klusje X, of kan ik beter voor AMD gaan", "is de HDD wel genoeg voor X aantal uur aan film opname, omdat ik aan filmbewerking doe" of "Heb ik profijt van DualCore bij programma X", dan mocht je het posten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Wat wil je met het systeem gaan doen?
Wat is je budget?
Wil je een stil systeem of ga je voor de performance?

Een paar dingen die wel cruciaal zijn

zie dus ook post hierboven

[ Voor 9% gewijzigd door sajoku op 25-05-2006 01:08 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

prachtig ... kan niet mooier.
Vooral vwg wat jij ermee doet .
(damn niet eerst koffie'en en dan "Verstuur bericht" :P )

[ Voor 33% gewijzigd door Boudewijn op 25-05-2006 01:10 ]

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• illstid
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-01-2024
Hmm minpunten:

- Floppy drive
- Geen tweede DVD speler
- Beter een AMD 3800+ X2IPV Pentium D
- Geheugen zou ik van Corsair of Kingston nemen vooral Corsair XMS is lekker en niet veel duurder
- Geen VGA??????? Hoe wil je een systeem zonder VGA?

Dus kort samengevat persoonlijk vind het helemaal niets :)

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
ik wil dus een stil en goed samengestelde pc hebben, en niet dat ik problemen krijg. vandaar dat ik dit lijstje even heb vermeld. en ik doe vaak games, film bewerking, voor de vakantie enzenz

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:45
Ik zou ook voor een AMD gaan als je op dit moment je systeem wil aanschaffen. De 3700+ kost ongeveer even veel als de intel die je gekozen hebt, voor dual core zal je iets meer moeten neerleggen. AMD is meestal sneller in games als je hetzelfde bedrag neertelt.

Als je graag gamed, dan kan je voor een 7600gt of 7900gt gaan, hebben beide een wel erg mooie prijs/performance ratio.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:45

Thandor

SilverStreak

Bekijk eens of alle onderdelen samen passen :)
Hierbij wil ik een tip geven: Bekijk eens op de site van Intel of de i915P wel overweg kan met dual-core processoren én kijk op de website van ASUS of het door jouw gekozen moederbord wel overweg kan met dual-core processoren ;)

Overigens is jouw 'lijstje' niet bepaald duidelijk. Als je een tabel maakt zoals hier aangegeven wordt is het veel duidelijker :)
De code is eenvoudig te kopieren/plakken en aan te passen.

[ Voor 34% gewijzigd door Thandor op 25-05-2006 13:10 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• SuX DeLuXe
  • Laatst online: 06-07-2023
ik vind het suckage :P

w8 op de Intel Conroe of zo....tenzij je niet zo'n game-freak bent

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 15:31
Denk dat de TS wél een geldfreak is (welke Nederlander nou niet ;) ) Conroe zal een goed alternatief zijn voor de stroomrekening :D .

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:25

Theo

moederbord

azerty is goedkoper dan alternate, dus je kunt beter alles bestellen bij azerty dan bij alternate

Nu met WP, PV, EV en PC

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
cool-prices kan ik je aanbevelen voor de prijs, ik weet niet of ze alles hebben maar ze zijn heel goedkoop, veel succes ermee ;)

• agaam

agaam

dit is mijn huisdier

Topicstarter
Rotro schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:05:
cool-prices kan ik je aanbevelen voor de prijs, ik weet niet of ze alles hebben maar ze zijn heel goedkoop, veel succes ermee ;)
ja bedankt maar is het wel te doen om alles via de post te bestellen? en is dit een goed moederbord of zou je aan ander bord aanraden

• lvrijn
  • Laatst online: 10-07-2025
illstid schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 01:11:
Hmm minpunten:

- Floppy drive handig voor school
- Geen tweede DVD speler niet iedereen brand on-the-fly, is altijd overbodig
- Beter een AMD 3800+ X2IPV Pentium D misschien gamed hij niet zoveel (zotezien dat hij geen GPU kiest)
- Geheugen zou ik van Corsair of Kingston nemen vooral Corsair XMS is lekker en niet veel duurder twinmos is al genoeg
- Geen VGA??????? Hoe wil je een systeem zonder VGA? ooit gehoord van onboard video, nee dus anders had je dat niet gezegt

Dus kort samengevat persoonlijk vind het helemaal niets :) dat vind ik ook zeker als je niet beter nadenkt
@ agaam

Wat dacht je anders :S
Het wordt perfect geleverd, ik kreeg 3 mega dozen..
Goed verpakt, kan niks beschadigen.

Laurens

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:47
lvrijn schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:09:
[...]
Hmm minpunten:

- Geen VGA??????? Hoe wil je een systeem zonder VGA? ooit gehoord van onboard video, nee dus anders had je dat niet gezegt
ja we hebben wel is van een onboard videokaart gehoord en als je wat beter had gekeken had je gezien dat het door de TS gekozen moederbord geen onboard videokaart had.
link

dus zal er ook nog een videokaart in het systeem moeten.

[ Voor 37% gewijzigd door martijn- op 25-05-2006 23:51 ]

• lvrijn
martijn- schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 23:47:
[...]

ja we hebben wel is van een onboard videokaart gehoord en als je wat beter had gekeken had je gezien dat het door de TS gekozen moederbord geen onboard videokaart had.
link

dus zal er ook nog een videokaart in het systeem moeten.
Sorry, ik keek naar de P5GD1-VM ...
Waarom kiest de TS niet dat moederbord?

Laurens

Verwijderd

Wel lekker alleen wanneer gebruik je een Floppy drive ? :?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Altijd als je beslist er geen in te zetten :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

agaam schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 22:34:
[...]

ja bedankt maar is het wel te doen om alles via de post te bestellen?
Waarom zou je het niet per post bestellen?
Online bestellen is wat dat betreft ideaal, zeker als je thuisbent op de dag dat ze het komen brengen :P

• illstid
- Floppy drive handig voor school
- Geen tweede DVD speler niet iedereen brand on-the-fly, is altijd overbodig
- Beter een AMD 3800+ X2IPV Pentium D misschien gamed hij niet zoveel (zotezien dat hij geen GPU kiest)
- Geheugen zou ik van Corsair of Kingston nemen vooral Corsair XMS is lekker en niet veel duurder twinmos is al genoeg

Dus kort samengevat persoonlijk vind het helemaal niets :) dat vind ik ook zeker als je niet beter nadenkt
Ik zal ook rustig antwoord geven op jouw antwoorden. Floppy drive handig voor school??? LOL ik weet niet naar welke n00b school jij gaat maar volgens mij in de 21ste eeuw worden USB sticks gebruikt, kweet niet is maar een suggestie.

Je opmerking over dat niet iedereen on-the-fly brand is overbodiger dan een tweede DVD speler.

Opmerking over dat ik AMD aanraad IPV de pentium D is ook volkomen zinloos. Ik raad hem de AMD aan omdat de dual-core AMD velemalen beter is dan die Pentium D en niet zoveel duurder, gamen staat er buiten. Hij kiest een dual-core dus ik raad hem de betere aan op dit moment.

Ja ik weet ook dat twimos genoeg is, beetje overbodig die opmerking. Ik zeg toch ook corsair of kingston en de opmerking erbij dat XMS wel lekker is maar daarmee verplicht ik hem niet tot XMS.

Die laatste opmerking van je is helemaal kansloos, als je had opgelet dat er geen onboard video is bij dit moederbord.......... ohh wat hoor ik daar in de verte??? IS dat de n00b-bus die je komt ophalen??? Nou ik zou maar weer ff snel naar n00b-school gaan voordat je weer iemand wilt flamen. Misschien kom je dan met betere argumenten.

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:59
illstid schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 01:15:
[...]

Ik zal ook rustig antwoord geven op jouw antwoorden. Floppy drive handig voor school??? LOL ik weet niet naar welke n00b school jij gaat maar volgens mij in de 21ste eeuw worden USB sticks gebruikt, kweet niet is maar een suggestie.

Je opmerking over dat niet iedereen on-the-fly brand is overbodiger dan een tweede DVD speler.

Opmerking over dat ik AMD aanraad IPV de pentium D is ook volkomen zinloos. Ik raad hem de AMD aan omdat de dual-core AMD velemalen beter is dan die Pentium D en niet zoveel duurder, gamen staat er buiten. Hij kiest een dual-core dus ik raad hem de betere aan op dit moment.

Ja ik weet ook dat twimos genoeg is, beetje overbodig die opmerking. Ik zeg toch ook corsair of kingston en de opmerking erbij dat XMS wel lekker is maar daarmee verplicht ik hem niet tot XMS.

Die laatste opmerking van je is helemaal kansloos, als je had opgelet dat er geen onboard video is bij dit moederbord.......... ohh wat hoor ik daar in de verte??? IS dat de n00b-bus die je komt ophalen??? Nou ik zou maar weer ff snel naar n00b-school gaan voordat je weer iemand wilt flamen. Misschien kom je dan met betere argumenten.
1 - 0 _/-\o_

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Agaam, om dit topic nog enige kans van slagen te geven, begin eens met een motivatie voor de onderdelen die je in de TS hebt gezet. In iets minder summiere bewoordingen dan tot nu toe graag. Alleen dan is het mogelijk om goed advies te vragen.

Mocht je opnieuw moeten beginnen in een ander topic, neem dan een voorbeeld aan andere topics in CSL en neem de FAQ van dit subforum door.

@illstid: :/ Ik hoop serieus nooit meer zo'n reactie op dit forum te lezen..

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• illstid
@illstid: :/ Ik hoop serieus nooit meer zo'n reactie op dit forum te lezen..
Sorry ACID-Dude, maar die gehele reactie van Lvrijn was gewoon een pure persoonlijke flame, volstrekt onnodig en daarnaast waren zijn argumenten ook nog bagger...... tsja soms is het onvermijdelijk daarop te reageren. Temptation is a motha zeggen ze wel eens :).

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wow, vette flamewar hier... damn...

Laat Agaam eerst maar eens komen met specifieke wensen, twijfelpunten en redenen waarom hij juist die hardware heeft gekozen.
Er vliegen hier adviezen over en weer terwijl we niet eens een echte impressie hebben van wattie wil.

Over een eerdere post van Agaam:
Jah dat moederbord is goed, net als elk ander moederbord.
Zolang jij geen specifieke eissen stelt, is elke plank 100% OK.

En versturen kan makkelijk. Krijg je gewoon een stapel dozen toegestuurd, of je vraagt of ze eerst even de boel in elkaar schroeven voor je en dan krijg je een PC opgestuurd.
Van die laatste ben ik geen voorstander btw, vooral met de wat zwaardere CPU cooler loop je het risico dat die afbreekt tijdens transport.
Als je weet hoe het toegaat bij de pakketdienst van TPG, snap je wat ik bedoel.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
McKaamos schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 11:19:
wow, vette flamewar hier... damn...

Laat Agaam eerst maar eens komen met specifieke wensen, twijfelpunten en redenen waarom hij juist die hardware heeft gekozen.
Er vliegen hier adviezen over en weer terwijl we niet eens een echte impressie hebben van wattie wil.
Ik vraag mij eigenlijk af waarom dit topic nog open is. Nouwja, het zal wel.

• lvrijn
Ik had nog niet gelezen dat hij game'de, want dat was pas later dan mijn reactie,
En als je niet gamed, dan presteerd een D940 beter dan een x2 3800+ en is nog goedkoper ook.

Ik denk dat iemand als de TS geen enkel benut vind van een 2de dvd speler, dus je kon hem uitleggen waarvoor het diende dan.

Als je uitlegde wat er zon groot voordeel aan XMS is.. want ik denk niet dat de TS nou echt weet wat het helpt.

Bij ons op school, als je een prestatie digitaal moet inleveren, dan doe je dat via een floppy of een disc, maar niet op een usb stick, want wie wil zijn usb stick nou 3 weken kwijt zijn..

Nogmaals, ik keek naar de VM versie, want die heeft wel een grafische engine en is evenduur, en toen wist ik ook niet dat de TS game'de.

Maarja, mijn flame was er alleen omdat je totaal geen uitleg bij die nadelen van je gaf, en misschien is de TS wel niet zon expert op computer gebied.

[ Voor 244% gewijzigd door lvrijn op 26-05-2006 13:01 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
lvrijn schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:51:
Ik had nog niet gelezen dat hij game'de, want dat was pas later dan mijn reactie,
[knip]

Maarja, mijn flame was er alleen omdat je totaal geen uitleg bij die nadelen van je gaf, en misschien is de TS wel niet zon expert op computer gebied.
Dan moet je niet terug flamen, maar even een topic report doen door linksboven op; Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif te klikken :). In theorie kijkt er dan een mod naar.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? door :) Hier op GoT wordt sowieso van jou verwacht dat je eerst o.a. de op het subforum geldende stickies doorneemt danwel kent eer je er een topic wil starten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.