Toon posts:

[vmware] geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb VMware geïnstallerd, maar ik heb geen beeld binnen het vmware-venster als ik het gast-os start. Ik heb wel even beeld op volledig scherm (tijdens het bootscherm), maar daarna geeft mijn monitor zo een klik (die je ook hoort bij het overschakelen van resolutie), en dan is er geen beeld meer. Ik heb de resolutie via het OSD van mijn monitor bekeken, en die is zowel vóór als na de 'klik' 640x800480.
Ik heb echter wel beeld via VNC, ook zonder volledig scherm.

X-server: XFree86 4.5.0
Als window-manager zowel KDE als TWM geprobeerd
Resolutie: 1280x1024
Kleurdiepte: 32-bits
VMware Workstation 5.5.1

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

denk dat je driver voor je virtuele videoadapter niet overeenkomt met die van vmware
probeer eens de setup van de vmware additions / tools te starten en die dan in vmc af te ronden.
t zou moet lukken om via die driver beeld te krijgen

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Topicstarter
VMware tools installeren heeft helaas niet geholpen. Ik heb ook windows(als gast) opnieuw geinstalleerd en vmware opnieuw geinstalleerd maar ook dat heeft niet geholpen.
Ik zie trouwens ook het 'BIOS' van vmware wel via vnc maar niet gewoon via de console en wel via volledig scherm in de console.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 08:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu via VNC de resolutie en de klerudiepte van Windows aangepast, maar het werkt nog steeds niet. Er staat als Windows is opgestart in VMware met volledig scherm alleen een windows-cursor, als je dan bijvoorbeeld rechtsklikt wordt het een zandloper en hoor je de hardeschijf even.