AGP Miniport drivers & Via 4 in 1 ????

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 14:34
Kan iemand mij precies vertellen wat het
verschil is tussen de agp miniport driver en de agp driver die in het 4 in 1 bundeltje zit?

En moet ik die nou alletwee installeren??

'k krijg een
Abit ka7
k7 750
geforce DDR
:)

cya,
Scidd0w

Verwijderd

Of je die miniport moet installeren is mij ook niet 100% duidelijk, ik run ze op het moment iig niet. Wat ik run is:

- 4in1
- agp403 (deze zit NIET in de 4in1)

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

De miniport is voor de AMD75x chipset en de AGP 4.03 voor de KX133. De KA7 heeft een KX133 setje.

Suc6

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 14:34
okay thanx for the info...

Cya

• remulus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32
installeer niet de usb drivers die erbij zitten, want dan doen je usb poorten het niet echt lekker meer kwam ik achter...

Verwijderd

In principe is er geen verschil. Alleen zit de 4.03 dacht ik nog niet in de laatste 4in1 driver (daar zit geloof ik de 4.02 in).

De agp miniport driver zorgt ervoor, dat windhoos de AGP functies van je chipset inschakeld en daarna kan er dus gebruik worden gemaakt van de AGP-transfers (afhankelijk van je chipset en videokaart AGP1x, 2x en/of 4x).

Altijd installeren dus!

Wel even opletten dat je wel de goede chipset hebt, er zijn bv ook Athlon-mobo's met een gecombineerde AMD/VIA chipset, daar moet je de AMD AGP miniport driver gekruiken maar wel de USB en IDE-drivers van VIA...
En voor een mobo met zo'n gecombineerde chipset moet je dus ook nooit de 4in1 gebruiken, want dan krijg je ook de VIA AGP-driver terwijl je voor zo'n mobo dus die van AMD moet hebben. Dus dan moet je gewoon alle losse drivers installeren die je nodig hebt.

Verwijderd

Waar kan je zo'n agpminiport driver halen? Bij je moerbord fabrikant?
Of zit dat al bij je "cd'tje"? Ik heb al wel de nieuwste BIOS update gehaald, maar nog niet geinstalleerd. Ik wacht ff op m'n SQ2500 krijg ik morgen/vanmiddag als het goed is :) en zet dan alles eens een keer goed erop. (lekker 3 uur backupen en 3 gig aan drivers/demos uitzoeken :'()

Verwijderd

Ach, da's ook een manier om de Zaterdag door te komen :)

Handige info .. kan ik ook gebruiken :)
Pagina: 1