Tektronix Phaser 740 "inkt" laat los.

Pagina: 1
Acties:

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 09:33
Hallo

Ik heb een Textronix Phaser 740 kleuren laserprinter.

Mijn probleem is dat bij het afdrukken van voornamelijk plaatjes de "inkt" niet aan het papier vasthecht en dit ziet er erg korrelig uit. Als je er met je hand overheen strijkt dan veeg je het er zo vanaf.
De eerste 4 a 5 afdrukken zijn nog wel goed, maar daarna gaat het fout.

Als ik de printer daarna een dag uitzet, dan print hij daarna wel eerst weer een poosje goed, maar na 4 a 5 afdrukken gaat het weer fout.

Het lijkt er op dat het voornamelijk gebeurt bij grote donkere vlakken.

Kan ik hier nog iets aan doen, bv een nieuwe fuser, fuser rol, imaging unit, oid.

Verwijderd

andere papiersoort proberen, tonercardridge vervangen/schoonmaken?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-02 18:29
Fuser niet geheel in orde.

Die zorgt ervoor dat de bende uiteindelijk aan elkaar kleeft :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

Keiichi schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:45:
Fuser niet geheel in orde.

Die zorgt ervoor dat de bende uiteindelijk aan elkaar kleeft :P
Jup, klinkt inderdaad als een fuser probleem. Met de toner zal het in ieder geval niks te maken hebben.

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 09:33
Als het aan de fuser ligt, moet ik deze dan schoonmaken of helemaal vervangen?

Volgens de printer is de fuser nog 75%. Kan het misschien ook nog iets anders zijn?

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:02
Belletje/mailtje naar Textronix, zoiets lijkt me op een productiefout te wijzen.
Hoe oud is het beestje (ws nog in garantie, zolang bestaan kleurenlasers voor consumenten nog niet, en een bedrijf zou dacht ik direct boos bellen naar Textronix).

[ Voor 51% gewijzigd door naftebakje op 25-05-2006 21:47 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1