Versie beheer documenten

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:59

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een manier om binnen een project groep gezamenlijk documenten te delen waarbij ook de versie word beheerd. Nu moet de project leider dit handmatig doen maar na wat informatie gelezen te hebben over microsoft sharepoint ben ik dus opzoek naar een software pakket die dit mogelijk kan maken.

Wat ik zelf niet zo goed van microsoft sharepoint begrijp is doet het wat ik hierboven omschrijf. OneNote of Groove (2007) lijkt namelijk ook ongeveer hetzelfde te doen.

< dit stukje webruimte is te huur >

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
Kijk eens in Word (2003, maar ouder volgens mij ook) onder Bestand-Versies.
In Excel zit zoiets geloof ik onder Extra-Wijzigingen bijhouden.

Wellicht kun je daarmee al uit de voeten.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

aex351 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:41:
Ik ben opzoek naar een manier om binnen een project groep gezamenlijk documenten te delen waarbij ook de versie word beheerd. Nu moet de project leider dit handmatig doen maar na wat informatie gelezen te hebben over microsoft sharepoint ben ik dus opzoek naar een software pakket die dit mogelijk kan maken.

Wat ik zelf niet zo goed van microsoft sharepoint begrijp is doet het wat ik hierboven omschrijf. OneNote of Groove (2007) lijkt namelijk ook ongeveer hetzelfde te doen.
OneNote is een applicatie die meer bedoeld is als vervanger van een kladblok. Al je frutsels kun je erin bewaren. SharePoint zelf kan weer wel versiebeheer maar ook nog wel meer dingen.
Versiebeheer van documenten kun je zelf echter op diverse manier oplossen. Belangrijkste is dat je een procedure hiervoor op papier hebt staan en dat er in ieder geval 1 iemand is die hier toezicht op houdt (die projectleider of iemand die puur en alleen documentenbeheer doet).
Qua software heb je ook tools als subversion die versiebeheer doen voor allerlei soorten bestanden (documenten, broncode, etc.). Gebruik de zoekfunctie hier op got en je vind genoeg topics over versiebeheer van documenten.
bee-es schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:45:
Kijk eens in Word (2003, maar ouder volgens mij ook) onder Bestand-Versies.
In Excel zit zoiets geloof ik onder Extra-Wijzigingen bijhouden.

Wellicht kun je daarmee al uit de voeten.
Dat is alleen leuk voor Word documenten. Alle andere hebben dat niet en ik neem aan dat je alle documenten onder versiebeheer zou willen hebben. Gebruik je alleen Word documenten dan is het handig anders niet.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:59

aex351

I am the one

Topicstarter
Het gaat er ook om dat het op een centrale plek kan worden opgeslagen, ik neig te denken dat sharepoint het zou kunnen maar om sharepoint server te draaien heb je een win 2003 server os nodig volgens mij.

< dit stukje webruimte is te huur >

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

aex351 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:05:
Het gaat er ook om dat het op een centrale plek kan worden opgeslagen, ik neig te denken dat sharepoint het zou kunnen maar om sharepoint server te draaien heb je een win 2003 server os nodig volgens mij.
Klopt, er zijn wel 2 versies van Sharepoint:

Sharepoint Services: Gratis te installeren op elke Windows 2003 server. Deze versie kan al heel veel. Document Management zit er in ieder geval ook al in.

Sharepoint Server: Dit is een echt Server product. O.a. met uitgebreide beheerstools, en meer mogelijkheden voor integraties met pakket X.