Toon posts:

[Xp] Processor draait op 70% zonder dat ik iets doe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wederom een maf probleem, bij mijn taskmanager staat dat mijn CPU ussage tussen de 70 en de 80% schommelt zonder dat ik iets draai behalve de standaard dingen als mijn virusscan (norton antivirus) en msn. Ik merkte maandag dat mijn systeem ineens veel trager geworden was maar had niet door waarom. Nu kom ik erachter dat mijn CPU overtoeren aan het draaien is zonder dat ik iets opstart; er is ook niets bij de taskmanager dat CPU gebruik aangeeft. Heb al mijn virusupdates gedraaid en gescand, registry is schoon, adaware gedraaid maar niets... Toch een virus? Lijkt me onwaarschijnlijk daar ik de afgelopen week bija niet op internet ben geweest en niets heb binnengehaald. (maar kan natuurlijk altijd gebeuren)
Zijn er tools in windows die verder gaan dan de taskmanager zodat ik kan zien wat in godesnaam mijn processorkracht opeet?

Wie helpt mij?

letwel: zondag avond werkte alles perfect, ik sluit af, maandag ochtend > systeem traag
in taskmanager staat dus niet wat die processor kracht gebruikt

Specs:

AMD 64 3500+
Asus A8V deluxe
1 gig ram

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 21:41 ]

Verwijderd

Wat zijn je specs? Heb je al een paar spyware scans gedaan? Wat is je hijack this log? Welke processen gebruiken die proc. kracht??
heb je hijack this al gedraaid?
@BCC lol :D

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 21:45 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:59

BCC

[offtopic]
[quote]
Lijkt me onwaarschijnlijk daar ik de afgelopen week bija niet op internet ben geweest
[/quote]
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat ik een SOA heb daar ik de afgelopen weken bijna geen onbeschermde sex heb gehad :)
[/offopic]

[ Voor 4% gewijzigd door BCC op 24-05-2006 21:44 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Draai eens een Hitman Pro scan, en post eventueel even een Hijack This log hiero.
Misschien dat een van de mensen je daar wel verder mee kan helpen vervolgens.

Edit:
Normaliter is het trouwens zo dat je, als je ziet dat er 70% van CPU power in gebruik is, je ook ziet onder welke processen die 70% verstopt zit.
Als je dat niet ziet, is het 9 van de 10 keer toch echt een virus/spyware...

[ Voor 43% gewijzigd door Brede P op 24-05-2006 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:46:

Edit:
Normaliter is het trouwens zo dat je, als je ziet dat er 70% van CPU power in gebruik is, je ook ziet onder welke processen die 70% verstopt zit.
Als je dat niet ziet, is het 9 van de 10 keer toch echt een virus/spyware...
hmja dat dacht ik dus ook al....

en wat betreft de soa's net nog gecheckt: negatief! :D

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
dus in taakbeheer bij processen zie je niks wat die 70-80% usage veroorzaakt ?

ook niet als je ''alle gebruikers weergeven'' aanvinkt ?

Verwijderd

System idle process.. anyone? :Y)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Post eens een screenshot avan je taskmanager anders (processes en preformance tabs).

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Probeer eens de sysinternals processviewer. Deze geeft even meer aan dan dat ding van windows.
Goede kans dat het proces "Interrupts" al je processorkrachtop slupt.
Als dat het geval is zou ik in iedergeval even een check doen van je harde schijf en geheugen.
(goede kans dat je schijf namelijk niet goed is)
Pagina: 1