linksys router

Pagina: 1
Acties:

• TWNNPTRS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-06-2023
Weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen met deze router Linksys WRT54G
Om via het draadloze netwerk alleen toegang te krijgen met internet. En niet met het gewonen netwerk. Dit is een probleem die ik op het werk heb. Er zit al namelijk een router op het netwerk en 24 gebruikers. De linksys is ook alleen bedoeld als klanten even willen interneten.
Maar jammer genoeg nu. Nu heb ik nog steeds toegang tot het netwerk .

Al vast bedankt

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Waarom wil je een tweede router op je netwerk aansluiten als je al een router hebt?
Je kan ook gewoon een switch erop aansluiten

"Stilte, een gat in het geluid...."

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-04 10:33

itsalwaysme

Graast voor DB

kan je dat niet doen met Advanced Routing? ik weet het niet zeker.

anders moet je gaan kijken naar de alternatieve firmwares, mss zit het daar wel in

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• TWNNPTRS
Flapietoetoe schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:30:
Waarom wil je een tweede router op je netwerk aansluiten als je al een router hebt?
Je kan ook gewoon een switch erop aansluiten
Waarom de 2de router: omdat de 1ste router geen draadloze wifi mogelijkheid heeft daarom de 2de. Met Advanced Routing hebben we verschillende instellingen geprobeerd maar niks wilt werken. Als ik namelijk een Laptop pak die normaal toegang heeft tot het netwerk en ik zet het netwerkkaart uit en wifi aan dan blijft hij toegang hebben tot het netwerk.
Dit wil ik namelijk voorkomen. Zodat het netwerk niet op straat ligt.

• Bamboozled
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-04 10:03
Je kan de linksys een gateway ip adres van je internet gateway meegeven (niet je andere router). Je andere router zou dat gateway adres al moeten hebben. Ik gok dat die gateway je adsl/kabel modem is.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Je kan dan ook gewoon een wireless acces point nemen, zonder routering mogelijkheden of een pc met een tweede netwerkkaartje erin + een wifi kaart.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• TWNNPTRS
Bamboozled schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:50:
Je kan de linksys een gateway ip adres van je internet gateway meegeven (niet je andere router). Je andere router zou dat gateway adres al moeten hebben. Ik gok dat die gateway je adsl/kabel modem is.
Het probleem is als ik de gateway invul dan moet er rest ook ingevult worden anders krijg ik een foutmelding. Dus allen bij gateway werkt niet
Pagina: 1