Toon posts:

[Expose] Dual monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een mac mini 1.25 en ben van plan een macbook aan te schaffen voor als ik ga studeren. Nu vroeg ik mij af hoe expose gebeurt als ik een externe monitor aansluit op de macbook. Als de resoluties gelijk zouden zijn zou ik me nog kunnen voorstellen dat hij het gewoon als een grote desktop zou zien, maar de crappy CRT die ik wil gebruiken gaat niet hoger dan 1024x768 bij een normale refreshrate.

Dus mn vraag is eigenlijk: hoe ziet expose er uit als je 2 monitoren hebt met verschillende resoluties?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
hetzelfde als dat je beide schermen los zou gebruiken.

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Wat Straat bedoelt: als je F11 (Bureaublad) doet, gaan de vensters op je linkerscherm naar de linkerhoeken, en de vensters op je rechterscherm naar de rechterhoek. Bij F9 (alle vensters) komen de vensters die op je linkerscherm staan geExposeerd op je linkerscherm, en voor rechts idem dito. F10 (programmavensters) werkt 't zelfde.

Het enige irritante is, is dat als je schermhoeken gebruikt om ze te activeren, je dus helemaal naar je linkerscherm naar de linkerbovenhoek moet om die functie te activeren. En dat is af en toe nogal een afstand :P

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ dat was precies wat ik wou weten

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 22:34 ]

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 21:37
Overigens word een venster dat gespreid staat over twee schermen in expose weergegeven op het scherm waar het grootste deel van dat venster zich bevindt. Het is me echter nog niet gelukt een venster zo in het midden te plaatsen dat expose gek wordt :p

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

The Evil Brain schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:53:
Wat Straat bedoelt: als je F11 (Bureaublad) doet, gaan de vensters op je linkerscherm naar de linkerhoeken, en de vensters op je rechterscherm naar de rechterhoek. Bij F9 (alle vensters) komen de vensters die op je linkerscherm staan geExposeerd op je linkerscherm, en voor rechts idem dito. F10 (programmavensters) werkt 't zelfde.

Het enige irritante is, is dat als je schermhoeken gebruikt om ze te activeren, je dus helemaal naar je linkerscherm naar de linkerbovenhoek moet om die functie te activeren. En dat is af en toe nogal een afstand :P
Behalve als het ene scherm groter is dan de ander, en de hoeken niet op elkaar staan, wat je kunt instellen. (kan het nu niet laten zien, heb hier geen scherm bij de hand).

ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :P
Pagina: 1