Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tips voor een 2e hands bedrijfswagen

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor auto raden jullie aan voor iemand die de hele dag op de weg zit op weg naar klanten verspreid over Nederland? Het kilometrage weet ik helaas niet.

Het moet een auto zijn waar voldoende gereedschap in vervoerd kan worden.

Verdere eisen zijn dat het een tweedehands is, een max. prijs van 5000 euro, zuinig, goedkoop in onderhoud/belasting/verzekering en betrouwbaar.
Een beetje uitstraling is ook niet weg, dus een afgetrapte Huyndai H100 is niet iets. Er wordt meer gekeken richting VW Caddy en Transporter.
Hij hoeft al helemaal niet snel te zijn.

Tips iemand?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Partner/berlingo niet iets?

'Er moet gereedschap in kunnen' is natuurlijk redelijk breed. Hoeveel gereedschap is dat daadwerkelijk? Moet het perse een grijs kenteken zijn (waarschijnlijk wel vanwege de kosten).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Grijs kenteken wel ja.
Gereedschap is meer de uitrusting van een gemiddelde electro-boer-auto zeg maar. Geen lompe dingen als zagen, boren, betonmixers enzo :P

Partner en Berlingo zien er ook goed uit. Weet niet in hoeverre dit goede bedrijfszekere wagentjes zijn. Weet alleen van personenwagens iets af.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
partner/berlingo/kangoo/kubistar/etc :X

Verwijderd

Caddy is wel fijn, tijdje ingereden. Daarvoor een Berlingo, wat een nachtmerrie zijn die voertuigen. Vooral de elektronika. Richtingaanwijzers die uit zichzelf beginnen te knipperen. Garagelampje die gaat branden, en weet ik het allemaal nog meer. Maar dat bleef niet alleen bij de Berlingo, ook de grotere busjes van Citroen hadden er last van. Iig een afrader (afgaande van de ervaring die ik ermee heb)

Spreek ik wel over 2002/2003. En misschien een bepaalde serie, want groot in het nieuws zijn deze mankementen niet geweest. Wel bekend bij de dealer iig.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 20:44 ]

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:04
Ik zou een Caddy of een Doblo doen. Beide leverbaar met fijne motoren, zijn beide redelijk waardevast, betrouwbaar en groot.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je vorstelijk wil rijden, het king of the road gevoel (natuurlijk niet in vergelijking met een vrachtwagen maar naar personenautobegrippen) dan moet je gaan voor een Transporter. Daarmee heb je echt iets onder je kont, en voelt degelijk aan. En de 5 cylinder trekt natuurlijk als een jekko (Is er ook in 4 cylinder) Maar wel duur zo'n ding. Aan de andere kant is dat denk ik wel het formaat waar je naar toe gaat want de elektra bedrijven die ik ken rijden allemaal in dat formaat auto's. (Ik neem aan dat je electro bedoelt als in electricien en niet als in electronica)

Als je voor betrouwbaar gaat (Volkswagens zijn ook niet vrij van elektrische problemen, die van mijn pa ging bijvoorbeeld vaak spontaan op slot, yeah) zou ik een Toyota busje doen maar dat is toch lang niet zo luxe als zo'n VW.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mijn ouders hebben 2x een Partner gehad. Nieuwe en oude versie. Nooit echt problemen mee gehad. De oude heb ik nog niet zo lang terug mee gehad op vakantie. Heerlijk hoeveel meuk je dan mee kunt nemen en door de redelijk rechtop zit is het rijden ook erg relaxed. Ben toen in 1 ruk vanaf groningen naar zuid frankrijk gereden. De problemen waar spatje het over heeft komen mij absoluut niet bekend voor, maar misschien is dat, hoe onwaarschijnlijk ook, het verschil tussen citroen en peugeot. Grappig detail. De eerste Partner die we hadden had 1 citroen wieldop

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

SG -> VV

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Janoz schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:27:
Mijn ouders hebben 2x een Partner gehad. Nieuwe en oude versie. Nooit echt problemen mee gehad. De oude heb ik nog niet zo lang terug mee gehad op vakantie. Heerlijk hoeveel meuk je dan mee kunt nemen en door de redelijk rechtop zit is het rijden ook erg relaxed. Ben toen in 1 ruk vanaf groningen naar zuid frankrijk gereden. De problemen waar spatje het over heeft komen mij absoluut niet bekend voor, maar misschien is dat, hoe onwaarschijnlijk ook, het verschil tussen citroen en peugeot. Grappig detail. De eerste Partner die we hadden had 1 citroen wieldop
citroen en peugeot zijn hetzelfde... zie het als VW en Skoda ofzo

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

@Rev!: Dat bedoeld Janoz ook.. Citroën Berlingo en de Peugeot Partner zijn dezelfde auto's :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:16

paQ

ik heb onlangs een SsangYong Musso op grijs kenteken gekocht voor vervoer e.d., maar ik rijd er ook vaak lange afstanden in en dat gaat príma!

de oudere types zijn er best wel in de TS zijn prijscategroie.
je zit hoog, het rijdt lekker en dan heb je nog airco ook ;)

met de fuel economy is het helaas ietsje minder gesteld O-)
maar goed, ik betaal voor een 1900 kg zware diesel, 30 euro per maand wegenbelasting.

En je mag 1600 kg aanhanger trekken op B rijbewijs *D
Mercedes-powerrrrrrrrrrr

clickable:
Afbeeldingslocatie: http://www.ex-bv.nl/images/voorbeeld2.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door paQ op 24-05-2006 23:57 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
hmm ik mis in dit rijtje MB Vito? Stevige en betrouwbare dingen, redelijk sexy looks, weinig onderhoud nodig en motor is bedoeld voor lange afstanden. What do you need more? :P

• paQ

paQ

an extra 4 grand?

Verwijderd

Topicstarter
MB valt af vanwege de prijs en onderdelen indien nodig.
Ssangyong ook omdat er denk ik niet veel dealers van zijn.

Toch bedankt voor de input!
Hij zoekt 1 grotere van en 1 kleine. Dus zeg: een VW Caddy en een VW Transporter.

Ik denk dat hij met deze info wel even vooruit kan.

Verwijderd

Tja, op grijs rijd je natuurlijk gemakkelijk een wat grotere auto.
Ik heb zelf een tijdje met een Peugeot Expert (zien er niet uit, maar wat een ruimte!) op de weg gezeten.
Als je stoer wilt doen: een Landrover Defender 110 3 deurs schijnt uitstekend dienst te kunnen doen als bedrijfsauto. En zeker met een V8 en een gasinstallatie, das rollen van het lachen bij de pomp in vergelijking met een diesel! :Y) En je hoeft niet bang te zijn dat je vast komt te zitten op de bouw :D

Als je geen geld over hebt voor een auto, kun je altijd nog voor een Vol... Volk.... eehh Duitser gaan.

Verwijderd

paQ schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:52:
En je mag 1600 kg aanhanger trekken op B rijbewijs *D
Mercedes-powerrrrrrrrrrr
Hoe mag jij ooit 1600 kg trekken op een B rijbewijs?
Volgens mij gaat B nooit niet verder dan 750 kg. onafhankelijk van de auto, geremd of ongeremd e.d.
Voor 750 kg + heb je altijd een E nodig, behalve dan als je voor een bepaald jaar je rijbewijs hebt behaald.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 22:03
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 20:43:
Caddy is wel fijn, tijdje ingereden. Daarvoor een Berlingo, wat een nachtmerrie zijn die voertuigen. Vooral de elektronika. Richtingaanwijzers die uit zichzelf beginnen te knipperen. Garagelampje die gaat branden, en weet ik het allemaal nog meer. Maar dat bleef niet alleen bij de Berlingo, ook de grotere busjes van Citroen hadden er last van. Iig een afrader (afgaande van de ervaring die ik ermee heb)

Spreek ik wel over 2002/2003. En misschien een bepaalde serie, want groot in het nieuws zijn deze mankementen niet geweest. Wel bekend bij de dealer iig.
Ik heb een Berlingo uit 2000 en ik heb echt nooooit ergens last van, ding doet het altijd, nergens geen gekke mankementen.
Echt snel is ie niet (1.9d), maar in de stad prima mee vooruit te komen. Ik vind ze ook erg goed remmen en de wegligging is best goed nog. En wat een verschil met bijvoorbeeld een Caddy, die vering. Waar een Caddy keihard geveerd is en je maaginhoud door elkaar klutst, is een Berlingo erg zacht geveerd, net zoals een personenauto.

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:01
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:28:
[...]

Volgens mij gaat B nooit niet verder dan 750 kg. onafhankelijk van de auto, geremd of ongeremd e.d.
Voor 750 kg + heb je altijd een E nodig, behalve dan als je voor een bepaald jaar je rijbewijs hebt behaald.
Zolang het gewicht van de aanhanger die boven het gewicht van de auto komt mag je daar legaal meer rijden zolang het totale gewicht niet boven de 3500 kg komt. 3500 - 1900 (leeggewicht musso)= 1600 kg
;)

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Als de aanhanger zwaarder is dan 750 kg. Moet het trekkend voertuig zwaarder zijn dan het te trekken voertuig. Idd tot een max van 3500. Zijn heel veel mis verstanden over. Maar dit is het juiste.

Even een schamteloze copy uit het rbw topique.
Afbeeldingslocatie: http://img173.echo.cx/img173/6053/be0fj.gif

.

• paQ

paQ

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 10:28:
[...]

zie schema boven
Volgens mij gaat B nooit niet verder dan 750 kg.
3500 kg als combinatie
onafhankelijk van de auto,
geremd of ongeremd e.d.
dieoude rijbewijzen zijn ook BE, heef tniets met B voor een bepaalde datum te maken.

Verwijderd

paQ schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 14:26:
[...]
zie schema boven

[...]
3500 kg als combinatie

[...]

dieoude rijbewijzen zijn ook BE, heef tniets met B voor een bepaalde datum te maken.
Dacht niet dat je 1600kg mag trekken op alleen een rijbewijs B. en dat staat ook niet in dat schema waar je naar wijst. leer dat eerst eens lezen.
750kg is het maximum wat je achter een auto mag hangen, tot een totaal combinatiegewicht van 3500kg.
DUS: als je een auto van 2749 kg hebt en je hangt daar een aanhangergewicht van 750 achter mag je met B rijden.
Als je een achter auto van 600kg een aanhanger van 750kg hangt, (of in jouw geval 1000kg) moet je een rijbewijs BE hebben, omdat je auto ledig lichter is dan het aanhangergewicht.
Als je een auto van 1100kg met een aanhanger van 750kg belast, dan mag je er gewoon mee rijden. Als je een auto van 2200kg met een aanhanger van 1500kg belast moet je een rijbewijs BE hebben.
Als je auto ledig zwaarder is dan 3500kg moet je een vrachtwagenrijbewijs hebben.

Oh ja, een het maakt niet uit of je 250 of 750 kg in je aanhanger vervoerd, het aanhangergewicht staat op de typeplaat van je aanhanger en dat is de juridische massabepaling. Dat je aanhanger makkelijk 2500kg kan vervoeren doet daar niets aan af. Maar als dat de statement is die je probeert te maken met je 1600kg aanhanger op rijbewijs B: je begaat een misdrijf (let op: misdrijf, geen overtreding) als er wat ernstig gebeurt en ik kan me niet voorstellen dat je graag een strafblad hebt...
Je Musso KAN een aanhanger van 1600kg trekken (tenminste, weet niet wat de handleiding zegt) maar jij MAG GEEN aanhanger met een gewicht>750kg met alleen rijbewijs B... Techniek en wetgecing zitten elkaar hier in de weg en die haal jij zonder omhaal door elkaar...

Vroeger kreeg je het rijbewijs "E achter B" bij het halen van je rijbewijs er gewoon bij. Tegenwoordig (en dat is al een jaar of 10 zo denk ik) moet je voor E een examen afleggen. Het heeft dus wel met een bepaalde datum te maken...

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik rij normaal voor mn werk in een Renault Kangoo. Af en toe wel eens in een Citroen Berlino. Verschrikkelijke wagen is dat zeg in verhouding met de renault. Renault is op zich wel geinig dingetje, maar voor veel km zou ik hem niet nemen.
Misschien is een leuke stationwagen iets? Pas ook best veel in... en vaak wat luxer?

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

Je zegt het zelf,
Als je een achter auto van 600kg een aanhanger van 750kg hangt, (of in jouw geval 1000kg) moet je een rijbewijs BE hebben, omdat je auto ledig lichter is dan het aanhangergewicht.
Als je een auto van 1100kg met een aanhanger van 750kg belast, dan mag je er gewoon mee rijden. Als je een auto van 2200kg met een aanhanger van 1500kg belast moet je een rijbewijs BE hebben.
Als je auto ledig zwaarder is dan 3500kg moet je een vrachtwagenrijbewijs hebben
Alleen vervang in het laatste geval die 2200 kg eens door 1900 (gewicht van de musso) en de aanhanger van 1600 (dus minder dan de musso!). Tel dat eens bij elkaar op --> 1900 + 1600 = 3500 kilo. Of te wel, met een B mag je prima een aanhanger van 1600k trekken, mits de wagen 1600k of zwaarder is en het totaal niet meer dan 3500 is. En met 1900 is de musso dus zwaarder dan 1600 :p

Verwijderd

Sick Nick schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:42:
Je zegt het zelf,

[...]

Alleen vervang in het laatste geval die 2200 kg eens door 1900 (gewicht van de musso) en de aanhanger van 1600 (dus minder dan de musso!). Tel dat eens bij elkaar op --> 1900 + 1600 = 3500 kilo. Of te wel, met een B mag je prima een aanhanger van 1600k trekken, mits de wagen 1600k of zwaarder is en het totaal niet meer dan 3500 is. En met 1900 is de musso dus zwaarder dan 1600 :p
Maar de Musso heeft ook nog een laadvermogen van een 625 kg... en dus een maximum massa van 2520kg en die telt ook mee in de 3500kg berekeningen.. Verder staat in de RDW informatie van de betreffende Musso dat hij ongeremd max. 750kg mag trekken en geremd (en dus met BE) 2800kg.
Blijkbaar is er wat veranderd in de benadering van de gewichten, maar onze Musso-eigenaar mag met alleen B geen aanhanger van 1600kg trekken.

Ik zat er een beetje naast, maar ben gelukkig nog niet helemaal gek...

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 16:05 ]

• -ET-
  • Laatst online: 16:38

-ET-

Phone Home

Volgens mij heeft Sick nick gelijk hoor.

- Toegestane maximum massa aanhanger groter dan 750 kg?
Ja = 1600 kg
- toegestane maximum massa aanhanger groter dan ledig gewicht trekkende auto?
nee aanhanger = 1600 kg auto = 1900 kg
- Toegestane maximum massa van de combinatie auto + aanhanger groter dan 3500 kg
[b]Nee] = 1600 kg + 1900 kg = 3500 kg

Rijbewijs B dus

• paQ

paQ

van de CBR site:
Aanhangwagen meer dan 750 kg
In bepaalde gevallen is het bovendien toegestaan een zwaardere aanhangwagen dan 750 kg. te trekken met alleen geldig Nederlands rijbewijs B. Daar zijn echter twee voorwaarden aan verbonden:
de aanhanger mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het trekkende motorvoertuig;
de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer zijn dan 3500 kg.

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 25-05-2006 17:11 ]

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 13:18

Flotter

Pelipper!

-ET- schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:59:
[...]

- Toegestane maximum massa aanhanger groter dan 750 kg?
Ja = 1600 kg
- toegestane maximum massa aanhanger groter dan ledig gewicht trekkende auto?
Nee aanhanger = 1600 kg auto = 1900 kg
- Toegestane maximum massa van de combinatie auto + aanhanger groter dan 3500 kg
Ja = 1600 kg + 2525 kg = 4125 kg

Rijbewijs BE dus
Verkloot een quote :P

In de laatste stap gaat het, als ik het goed begrijp, over de maximum massa van de auto plus de maximum massa van de aanhanger. De aanhager is maximaal 1600 kg, da's duidelijk, en de auto 1900 kg (ledig gewicht) + 625 kg (laadgewicht) = 2525 kg

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• 3p0x
Alleen hebben ze het bij de rwd niet over het maximale laadvermogen van de auto? En als je dat niet gebruikt hoef je dat toch ook niet mee te rekenen?

Dan zou een vrachtwagen met een leeggewicht van 10 ton en een maximaal gewicht van 20 ton niet over een weg mogen rijden waar max 15 ton is toegestaan als de betreffende vrachtwagen leeg is 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door 3p0x op 25-05-2006 18:07 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zoiets dus? Ik zou gewoon even zelf gaan zoeken met z'n autoweek-achtig ding naar een mooie auto die niet teveel kilometers heeft gemaakt e.d.

Verwijderd

3p0x schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 18:01:
Alleen hebben ze het bij de rwd niet over het maximale laadvermogen van de auto? En als je dat niet gebruikt hoef je dat toch ook niet mee te rekenen?

Dan zou een vrachtwagen met een leeggewicht van 10 ton en een maximaal gewicht van 20 ton niet over een weg mogen rijden waar max 15 ton is toegestaan als de betreffende vrachtwagen leeg is 8)7
Nee, ze hebben het over het maximaal toegelaten gewicht. Dat is het gewicht van het ledige voertuig plus het laadvermogen. Staat ook op het kentekenbewijs als het goed is.

• 3p0x
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 20:33:
[...]

Nee, ze hebben het over het maximaal toegelaten gewicht. Dat is het gewicht van het ledige voertuig plus het laadvermogen. Staat ook op het kentekenbewijs als het goed is.
Op infopolitie.nl hebben ze het over het ledig gewicht van het trekkende voertuig..wat klopt er nou? :P
Rijbewijs B geeft de bevoegdheid tot het besturen van een personenauto met een aanhangwagen die, inclusief laadvermogen, niet meer weegt dan 750 kg.

In bepaalde gevallen is met alleen het rijbewijs B een zwaardere aanhangwagen toegestaan dan 750 kg. Dat kan alleen op twee voorwaarden:

* De aanhangwagen mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan de ledige massa van het motorvoertuig dat de aanhangwagen trekt.
en
* de toegestane maximum massa van de totale combinatie mag niet meer bedragen dan 3500 kg.

Verwijderd

paQ schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 17:11:
van de CBR site:
quote:
[...]
[...]
Oftewel, onafhankelijk van hoe zwaar de aanhanger + lading is, het gaat om de getallen die op papier staan.
Ik blijf er dus bij dat iemand met een sang young van 1900 kg. geen aanhanger van 1600 kg mag vervoeren op zijn B rijbewijs.
Ik ga dus met Atmosferic mee dat het niet mogelijk is.
Maar volgens mij zijn deze vage regels een mooie inkomsten bron voor het CJIB, want hier zie je door de bomen het bos niet meer.

Maar ontopic: ik zou voor een Peugeot Partner / Citroen Berlingo gaan.
Goede auto's, ik ben zelf laatst een middag op pad geweest met een Partner met 235k op de teller en geen centje pijn. Rijdt hartstikke comfortable, echt frans, en een mooie grote laadruimte.

• Jiriki
  • Laatst online: 17-11 12:14
Zeker niet doen: Opel Combo
Wel erg fijn: Renault Traffic, maar is misschien een maatje te groot. Peugeot Partner en Renault Kangoo zijn ook fijne auto's trouwens, maar zitten toch minder op de lange afstanden vergeleken met een Traffic.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• paQ

paQ

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 21:49:
[...]

Oftewel, onafhankelijk van hoe zwaar de aanhanger + lading is, het gaat om de getallen die op papier staan.
Ik blijf er dus bij dat iemand met een sang young van 1900 kg. geen aanhanger van 1600 kg mag vervoeren op zijn B rijbewijs.
blijf erbij? :?
je vorige post was je van mening dat de aanhanger niet zwaarder dan 750 kg mocht zijn...

en is weldegelijk afhankelijk van het gewicht, want de aanhanger mag sowieso niet het ledig gewicht van de trekauto overschrijden, wil je op alleen B kunnen trekken.

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 13:18

Flotter

Pelipper!

3p0x schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 21:39:
[...]

Op infopolitie.nl hebben ze het over het ledig gewicht van het trekkende voertuig..wat klopt er nou? :P

[...]
Op infopolitie.nl hebben ze het alleen bij punt twee over het ledig gewicht van het trekkende voertuig (MassaKarMax < MassaAutoLeeg).

Bij punt drie gaat het over de "toegestane maximale massa van de totale combinatie", wat volgens mij betekent "de maximale toegestane massa van de aanhanger plus de maximale toegestane massa van het trekkend voertuig".

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 14:18
over de aanhangers, bij auto gaan ze uit van ledig gewicht, bij aanhanger van maximum toegestane massa, dus gewicht van aanhanger+lading.

wagen van 1900 kilo leeg mag een aanhanger trekken die op papier maximaal 1600kg mag hebben met B rijbewijs.

Hebben zelf laatst aanhanger die 2000kg maximaal mag wegen terug laten zetten op 1200 (ja dat kan) zodat we hem kunnen rijden in de auto van me ouders, (die leeg 1200 en een beetje weegt) met alleen B rijbewijs :p

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Heren, zullen we het een beetje on-topic houden? Discussies over een maximumgewicht een auto plus aanhanger zijn geloof ik niet echt wat de topicstarter gevraagd heeft of waar hij iets aan heeft. Die discussie past iets beter in een van de andere topics. :) ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• paQ

paQ

afgezien van de regels dan ;)
is het wel een tip vind ik :)

met een caddy mag je minder trekken dan een zwaardere grijs-kenteken-wagen
best iets om bij stil te staan.

voor de rest zou ik er persoonlijk op letten dat je een wagen kiest die over de inmiddels toegestane blinde hoek ruitjes beschikt. de oudere wagens ullen die niet hebben.

Pagina: 1