Toon posts:

[xbox & philips lcd] geen 60 Hz ?

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Helleu mensen.
Heb vandaag me xbox 360 gehaald... en deze gekoppeld aan me philips 32PF9966 ambient tv. Kreeg helemaal geen beeld... dus ik nogal triest terug naar de M.M. en bleek dat de kabel niet goed was.

Was helemaal in me nopjes toen het logo in beeld verscheen. Lara Croft deed het goed. Oblivion deed het ook goed... maar Dead Or Alive 4 niet. Er stond zo'n 60Hz stickertje op... dus naar een beetje zoeken vond ik de switch in 't xbox menu. Maar hij wil maar niet overschakelen naar 60Hz.

Ik heb de xbox met een scart aan de tv gekoppeld. Ik heb geen RGB ingang, maar wel scart (3 keer) en DVI -> maar deze wordt al gebruikt door de DVD-recorder.

Weten jullie of ik iets over het hoofd gezien heb? Hij zou het toch gewoon moeten kunnen doen? Die TV is nog geen 6 maanden oud.

Graag hulp....

Dank

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 19:21

Silentpuma

To much mind...

Je hebt waarschijnlijk een Amerikaanse versie van het spel. Daar werken ze nog met het NTSC @ 60hz signaal voor beeld en geluid. En die standaard is helaas niet compatible met het hier alom gebruikte PAL @ 50hz... Gaat niet werken denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Silentpuma op 24-05-2006 22:22 ]

Use the Search Luke...

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 20:35:
Ik heb de xbox met een scart aan de tv gekoppeld. Ik heb geen RGB ingang, maar wel scart (3 keer) en DVI -> maar deze wordt al gebruikt door de DVD-recorder.
Een (of meer) van die SCART ingangen zal vast wel RGB aankunnen denk ik...
Met een RGB kabel zal het dan wel goed werken.

Je kan ook nog kijken of je die XBOX360 zo kan configureren dat er PAL60 uitkomt inplaats van gewoon NTSC (60).

Veel TV's kunnen geen echt NTSC verwerken, maar wel het zogenaamde PAL60 signaal.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 24-05-2006 23:01 ]

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-12 17:34

jasjenl

Liab A Tymo

Maar zo'n fancy nieuwe philips lcd zal toch wel ntsc ondersteunen?? Dat ondersteunt m'n 6 jaar oude Loewe crt zelfs nog...

• El Gravedigger
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-04 22:30
Wat al was gezegt, waarschijnlijk moet je em in een andere scart ingang doen, of wat ik wel es hoor is dat er op je 360 een knopje achter zit ofzo die je om moet zetten.

Maar die 60hrz games zuigen.. dingen werken ook niet op mijn 100hrz breedbeeld, erg irritant..

Btw, kan je es wat pics schieten van je setup, ben erg benieuwd naar de 9966 en helemaal met een 360 eraan :9~

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je gaat op deze tv de Xbox toch niet aansluiten via scart 8)7
Je weet niet wat je mist!

Ik kan je zeggen dat het zeker de moeite waard om iedere keer de kabel te verwisselen 8)

Verwijderd

Topicstarter
de TV heeft de volgende aansluitingen:
Geel/Rood/Wit aan de zijkant
3x Scart
1x DVI

dus via scart is de enige mogelijkheid...

Ik heb wel eindelijk die 60Hz kunnen krijgen, zodat ik D.O.A.4 kan spelen WHOHOO

Maar nog steeds geen HD signaal... en ik zou echt niet weten welke kabels ik moet hebben. Ik ben echt in 3 uur tijd 5x naar de Mediamarkt gelopen... en ik ben het eigenlijk een beetje zat.

:X

Verwijderd

Je moet achter op de kabel van je scart die je in je 360 steekt, een kleine Switch over zetten naar TV. Dan steek je de Scart in je tv en zet je de instellingen van je 360 op PAL60. Daarna weer switch overzetten op hdtv, component erin en spelen maar.

Dit is trouwens gewoon een vraag die al 100 keer is gevraagt in de 360 topics, en google een bezoekje geven en je had het al gevonden.

Maar het is wel een beetje vervelend. Hoop dat ze het fixen met die aankomende update.

En over scart kan je volgens mij ook geen HD ontvangen (Als ik het goed heb gelezen probeerde je dat :O) . Dus je moet Component kabels gebruiken, of een VGA kabel kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 10:12 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 09:57:

3x Scart

laat de rgb kabel nu net een scart aansluiting zijn ;)
je hebt meestal 1 of 2 scart aansluitingen die rgb ondersteunen bij mij is dat scart 1.
je zal achter op je tv moeten kijken want meestal staat erbij de scart aansluiting welke dit ondersteund en anders staat het wel in de manual van je tv.
hier sluit je dan de rgb kabel op aan.
deze zal je los moeten kopen en die zal vast wel ergens te koop zijn.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:42

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 09:57:
de TV heeft de volgende aansluitingen:
Geel/Rood/Wit aan de zijkant
3x Scart
1x DVI

Ik heb wel eindelijk die 60Hz kunnen krijgen, zodat ik D.O.A.4 kan spelen WHOHOO

Maar nog steeds geen HD signaal... en ik zou echt niet weten welke kabels ik moet hebben. Ik ben echt in 3 uur tijd 5x naar de Mediamarkt gelopen... en ik ben het eigenlijk een beetje zat.

Bij de voorloper van de 9966 (9976) heb je een DVI ingang. De 9966 moet met een DVI->HDMI kabeltje ook je X-Box via DVI kunnen weergeven. En nog een optie voor HD (als de X-Box dat support) is component (rood/groen/blauw). Dat ondersteunen de 9976 en 9966 ook allebei.

Overigens is dit allemaal een kwestie van even de handleiding doorbladeren :X

[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 29-05-2006 10:13 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat is het probleem dus... ik kan die componenten nergens in pluggen. En die switch op de scart bedoel je denk ik de standaar cable die bij de xbox komt?

Ik heb wel zo'n compent-> scart kabel gekocht voor 90 euri. En een femal/female adapter zodat ik de plugjes erin kan steken.... Maar hier krijg ik niet eens beeld uit.. hahahaha

En sorry als dit al eerder is gepost, alleen iedereen heeft weer een andere TV. En ik baal eigenlijk wel dat ik die Philips nu gekocht heb.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 10:15 ]

Verwijderd

De 360 ondersteund geen HDMI of dVI. Alleen VGA en component.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:13:
Ja maar dat is het probleem dus... ik kan die componenten nergens in pluggen. En die switch op de scart bedoel je denk ik de standaar cable die bij de xbox komt?

En sorry als dit al eerder is gepost, alleen iedereen heeft weer een andere TV. En ik baal eigenlijk wel dat ik die Philips nu gekocht heb.
Lees m'n post hierboven nog eens goed door. Als het goed is heb je bij je TV ook een component->DVI of component->HDMI verloopje gekregen. En trouwens ook een VGA->DVI verloop.

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 29-05-2006 10:14 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Exirion schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:14:
[...]

Lees m'n post hierboven nog eens goed door. Als het goed is heb je bij je TV ook een component->DVI of component->HDMI verloopje gekregen. En trouwens ook een VGA->DVI verloop.
maar hij heeft zijn dvi al in gebruik voor ze dvd recorder.
en om nu iedere x de kabeltjes te gaan verwisselen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok... dank! ... ik heb zin om vrij te nemen... en om me xbox even goed onder handen te gaan nemen.

{waarom kunnen dingen niet gewoon in 1x werkenP}

P.

Verwijderd

Op de site van philips staat trouwens dat je dit erbij heb gekregen: Accessoires
Meegeleverde accessoires : DVI-I naar VGA-adapter, Draaibare

Dus VGA kabel voor 360 kopen en spelen maar.

http://www.consumer.phili...NPVFRPJ0RMRCSHQVHKFSESI5P

Dus zo iets waar je de compnent kabels in kan pluggen zit niet op je tv?

Afbeeldingslocatie: http://www.hear.nl/images/icons/fotos/2272-c.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 10:18 ]

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:13:
Ik heb wel zo'n compent-> scart kabel gekocht voor 90 euri. En een femal/female adapter zodat ik de plugjes erin kan steken.... Maar hier krijg ik niet eens beeld uit.. hahahaha
Nee, die werkt alleen als je TV component via SCART doet. De meeste TV's doen dat niet en dan loopt het via de DVI aansluiting. Je TV ondersteunt HDMI, DVI, VGA, component, S-video, composite en SCART inclusief RGB. Dat is alles wat er zo'n beetje bestaat.

Als je nou de handleiding van je TV even had gelezen dan had je kunnen zien wat je nou eigenlijk kunt aansluiten en vooral ook hoe.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

chucky666 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:16:
maar hij heeft zijn dvi al in gebruik voor ze dvd recorder.
en om nu iedere x de kabeltjes te gaan verwisselen ;)
Als iemand 90 euri voor een kabel neertelt kan ie dat geld ook wel besteden aan een DVI switch ;) (kabel heeft ie toch niet nodig)

Verwijderd

90 euro + 5 keer terug naar de Mediamarkt voor niks, terwijl je gewoon even 5 minuutjes in de boekjes van de 360 en je hdtv had moeten kijken :)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Exirion schreef op maandag 29 mei 2006 @ 10:21:
[...]

Als iemand 90 euri voor een kabel neertelt kan ie dat geld ook wel besteden aan een DVI switch ;) (kabel heeft ie toch niet nodig)
dan wordt je opgelicht want ik zie ze op inet gewoon staan voor max 30 euro ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok.. lach er maar om.. maar ik werd er echt super desperate van 8)7
En ik heb de boekjes ook gelezen.... Maar zonder plaatjes kan ik het mezelf niet zo goed voorstellen wat ik moet doen.

Maar in ieder geval bedankt voor de posts. Ik ga me best doen!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 23:21

swopdark

ja doe maar...

gozer als je HD signaal via je 360 op je Philips wilt hebben dan zul je toch echt die dvd speler van je op een scart moeten zetten want je 360 heeft namelijk die dvi ingang nodig via een verloopje! Misschie zijn er wel ergens dvi/hdmi switches verkrijgbaar??

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Verwijderd

Zoals ik al 10 keer heb gezegt. Er zijn nog geen DVI kabels voor de 360. Alleen deze VGA kabel.

Als je geen VGA hebt moet je dus Component gebruiken, of mischien een verloopje van VGA> DVI maar ik weet niet of die er zijn want DVI is digitaal.
Pagina: 1