Canon Ixus 40 start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Hey

Heb hier een Canon Ixus 40 met een gebroken scherm, heb het LCD nu los gehaald maar nu wil de camera niet meer opstarten. Fuse (2.3 staat erop) meet 10k, lijkt me niet lekker, overbruggen heeft geen effect. Iemand ideeeën waardoor dit komt? Ook met het LCD eraan wil ie niet..

http://thefotogeeks.com/d...gital/PowerShot_SD300.pdf
Hier staat welke parts waar zitten, op diezelfde site staan nog meer schema's heb ik gezien, handig voor dit forum lijkt me :)

Verwijderd

Er zitten verborgen schakelaars op zo toestel heb je die allemaal ingedrukt?

• insan1ty
Alleen bij het batterijklepje voor zover ik kan zien, en die is dicht inderdaad.. Overigens nog iets geks: heb thermische verkleuring waargenomen op het aan/uit knopje... Vreemd?

Verwijderd

nee dit komt vaker voor, wil je graag een vervangend schermpje hebben voor weinig dan?

Verwijderd

Kan me voorstellen dat een digitale camera bij 't opstarten checkt of 't display er nog wel is en of die 't ook doet... Zo nee, no go. Laten repareren, of 't zelf proberen met een "schermpje voor weinig" zijn 2 opties. 3e Optie is die Ixus de Ixus laten, en een goede (werkende :P) vervanger aanschaffen.

Verwijderd

ik kan hem ook repareren als het moet, al is dit niet super moeilijk ofzo.
maar schermpjes kan ik in overvloed krijgen ik loop nu stage bij een reparatie bedrijf ;).

• insan1ty
Het scherm los kost €61.93 bij een reparatiebedrijf, dat wil ik bestellen en het zelf fixen.
Vraag me dus af waarom hij niet meer inschakelt?
Pagina: 1