Toon posts:

TV zender online krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
allereerst, ik weet niet of ik het hier goed heb gepost maar daar komen we zo wel achter.

nou ik zat vandaag met een medestudent in de bus te praten over anime, waar we helemaal gek van zijn, en dat dat in hier in Nederland niet veel vertoond wordt(Ja Pokemon,Digimon,DBZ enzo) maar dat is maar een klein gedeelte en zeker niet het beste. Nou wilden we graag een online tv zender maken.
die dan allerlei onbekende/bekende anime laat zien.
we hebben ervaring in video,foto,php,sql en kunnen dus aardig wat gaan bereiken.
maar is er niet iets toevallig wat dit al ongeveer kan. hieronder even wat we graag willen.

*Bepaalde series afspelen op bepaalde tijd.
*soort van lijst maken wat achter elkaar gespeelt kan worden.
*Een online TV-Gids als het ware, zodat men precies kan zien wanneer wat komt.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:57
Ik denk dat je met ShoutCast en Winamp al een heel eind komt. Streaming media lijkt mij het handigste en goedkoopste.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik wil je plan niet verpesten ofzo, maar als je dit een beetje proffesioneel aan wil pakken krijg je denk ik problemen met de makers van het materiaal (auteursrechten en zo).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:08:
Ik denk dat je met ShoutCast en Winamp al een heel eind komt. Streaming media lijkt mij het handigste en goedkoopste.
inderdaad zo heb ik ooit een radiozender opgezet, maar nooit zo gelukt om ook beeld over te pompen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Marzman schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:09:
Ik wil je plan niet verpesten ofzo, maar als je dit een beetje proffesioneel aan wil pakken krijg je denk ik problemen met de makers van het materiaal (auteursrechten en zo).
klopt we gebruiken alleen anime is we "vrij" mogen verspreiden, zolang we er zelf maar geen geld voor vragen ;)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:10:
[...]

inderdaad zo heb ik ooit een radiozender opgezet, maar nooit zo gelukt om ook beeld over te pompen :'(
Je zou hier eens naar kunnen kijken: http://www.scvi.net/

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

lijkt me niet dat je dit gaat lukken maar goed tenzij je er wat geld wilt tegenaan gooien.

Wil je iets of wat deftige kwaliteit uitzenden reken je 1Mbit / persoon, je hebt dus al snel 10Mbit upstream nodig wil je met 10 man kunnen kijken...

Moest je toch ergens dedicated server hebben staan die bandwidth genoeg heeft met een goede upload speed kan je dit doen met VLC. vlc heeft ondersteuning om bv mms streams te maken waar iedereen kan op in tunen.

@hierboven, shoutcast is toch enkel voor geluid?

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Kun je niet gewoon video's streamen :?. Zijn zat mogelijkheden hoor (search). En een TV-gids kan je toch bijhouden op een eenvoudige PHP-pagina?

Of denk ik nu veel te simpel? En idd;
Marzman schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:09:
Of maak je dat anime zelf? :P

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Verwijderd

Topicstarter
ripperke schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:11:
lijkt me niet dat je dit gaat lukken maar goed tenzij je er wat geld wilt tegenaan gooien.

Wil je iets of wat deftige kwaliteit uitzenden reken je 1Mbit / persoon, je hebt dus al snel 10Mbit upstream nodig wil je met 10 man kunnen kijken...

Moest je toch ergens dedicated server hebben staan die bandwidth genoeg heeft met een goede upload speed kan je dit doen met VLC. vlc heeft ondersteuning om bv mms streams te maken waar iedereen kan op in tunen.

@hierboven, shoutcast is toch enkel voor geluid?
geen probleem , ik heb een aantal servers in de Redbus hangen, en inderdaad shoutcast is volgens mij alleen voor geluid, en ik zal eens naar VLC kijken bedankt _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
NaZ- schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:12:
Kun je niet gewoon video's streamen :?. Zijn zat mogelijkheden hoor (search). En een TV-gids kan je toch bijhouden op een eenvoudige PHP-pagina?

Of denk ik nu veel te simpel? En idd;

ik wil graag dat het klopt met de tijden, en dat is met php en streaming tegelijk nogal lastig, althans, ik weet zelf niet hoe ik daar zo snel een oplossing voor kan vinden.

[...]

Of maak je dat anime zelf? :P
Als anime liefhebber ken ik genoeg anime die niet gelicenceerd zijn, en ook gebruikt mogen worden om zelf te publiceren :P

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit komt mijn inziens heeeeeel erg over als een script-request. Ik zou je willen vragen om gewoon hetgeen eerst zelf uit te denken, wellicht alvast beginnen met programmeren en vervolgens weer hier een topic openen als je ergens tegenaan loopt.

Een discussie beginnen met welke technieken je waarvoor kan gebruiken mag ook, maar nu komt het teveel over als een scriptrequest.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.