Toon posts:

Leadtek 6800 GT RIP, next step?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik laat altijd mijn pc aanstaan... downloaden etc en mijn pc is mijn muziekinstallatie. En dan opeens... POEF! Zwart scherm en een vastlopend herhalend geluid, we kennen het allemaal.
Na een reboot krijg ik geen leven in mijn pc, na diverse testen kom ik er achter dat het mijn GPU is. Ik zag eergisteren al bezorgen artifacts (de fatsoenlijke artifacts, niet de glitches). Alhoewel mijn GPU altijd een beetje overgecloked is geweest, mag ik er toch niet vanuit gaan dat hij gewoon stuk/dood gaat?

Ik denk aan overleden GPU's als er gekloot wordt in de BIOS of dat ze extreem overgeclocked worden. Maar niet het kleine beetje waarvoor de Leadtek 6800Gt is voor 'gemaakt' (@ ultra speeds)

Dan komt het volgende, wat moet ik nu doen. Nú nog een AGP -kaart gaan kopen of gelijk dan maar nieuwe moederbord en CPU? En zo ja... welke dan...

Pffff.... dit is mij nog nooit overkomen, maar ik baal er wel van. :(

edit: wat is een extra test om te kijken of mijn GPU het echt niet meer doet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 18:04 ]

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 21:26
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:03:
edit: wat is een extra test om te kijken of mijn GPU het echt niet meer doet?
In een andere pc doen misschien? :|

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-07 22:13
overstappen...
socket am2
pci-e

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Niet overstappen, veel te duur. Je hebt dan nieuwe CPU + nieuw geheugen + nieuwe videokaart nodig. Dat is een hele smak geld, terwijl er met de CPU en het moederbord niks mis is..

Was je toch al van plan om te gaan upgraden dan zou ik eens kijken naar de ASRock 775Dual-VSTA. Deze is S775, heeft Conroe support, 1066MHz FSB, 2x DDR1, 2x DDR2, AGP8x, PCI-e 16x op één bord! Ideaal, want dan kun je nog mooi je Kingston DDR1 geheugen meenemen, en eventueel later upgraden naar DDR2 (mobo ondersteunt tot 667MHz, dus dat is niet verkeerd).

Voor de processor kan ik je dan eigenlijk maar 2 modellen aanraden: Voor laag budget een superoverclockbare Pentium D 805 (120 euro), voor een groter budget eentje uit de Core 2 Duo serie, zoals de E6600 (311 euro).

[ Voor 40% gewijzigd door frankknopers op 24-05-2006 18:59 ]

Goud is geen geld

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 18:21
of hij koopt gewoon een 7800GS . en klaar!

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:37
Of een tweedehands 6800GT als "tussenoplossing"?

[ Voor 16% gewijzigd door D-Three op 24-05-2006 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. hie rmoet ik een nachtje over slapen. Hoever kan ik voorruit met een 7800GS vraag ik me dan af...

En zou ik niet beter kunnen wachten totdat AM2 uit z'n kinderschoentjes is? Maar ja, nieuw spul... tis zo mooi :P
Pagina: 1