[NTFS] terughalen beveiligde data

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:23

Theo

moederbord

Topicstarter
Pas heb ik de schijf van m'n laptop vervangen, deze werd mij een beetje te langzaam. Daarom de schijf maar in een externe 2.5" behuizing gestopt. De schijf is NTFS geformateerd, een paar maanden oud en de schijf is nog goed, geen bad sectoren.

Nu is alleen het grote probleem dat er nogal veel data op die schijf staat. Alle data kan ik gewoon via de externe behuizing kopieren, alleen de map \Documents and Settings\Theo kom ik niet in, en juist in deze map staan voor mij de belangrijkste data (o.a mijn docu en bureaublad).

Waarschijnlijk is deze map dus door de windows die op de schijf staat vergrendeld, en wordt alleen ontgrendeld als de juiste user aanmeld. Om die reden wilde ik de laptop opstarten via de schijf op usb.. M'n laptop ondersteunt dit gelukkig. Alleen krijg ik de error
code:
1
2
3
F3...
schijfleesfout
druk crtl, alt del om opnieuw op te starten

Opstarten vanaf de schijf is dus niet mogelijk. Ik neem aan dat als hij niet via usb kan starten, dat hij dat ook niet kan als ik de schijf weer in de laptop zet.
Mijn vraag is dus ook, is het mogelijk op een manier de map te "ontgrendelen"?

Nu met WP, PV, EV en PC

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 18:32
download iets van een knoppix cdtje en kopieer het vanuit daar/brand het. linux is niet gevoellig voor windows rechten in dit geval

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Zoek even op "Take ownership" :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Windows Clients - FAQ al gelezen?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarschijnlijk is deze map dus door de windows die op de schijf staat vergrendeld, en wordt alleen ontgrendeld als de juiste user aanmeld.
Helemaal correct :)
Mijn vraag is dus ook, is het mogelijk op een manier de map te "ontgrendelen"?
Dit heeft niks met hardware te maken, Opslagmedia & I/O Controllers » Windows Clients dus.

Maar doe eens een rechtsklik - eigenschappen op deze mapjes en bekijk de rechten :)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:23

Theo

moederbord

Topicstarter
Er staat veel in, maar dat net niet :p
Nvidiot schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 18:12:
Zoek even op "Take ownership" :)
kijk, hier heb ik wat aan :) Harstikke bedankt!
Google gaf mij deze link. Even geboot in safe mode en aagemeld als admin, en alles is weer bereikbaar :) (zonder safeboot had ik gen beveiigingtabblad)

[ Voor 8% gewijzigd door Theo op 25-05-2006 09:20 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat staat dus wel letterlijk in de faq ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.