Toon posts:

Vraagje over de Marantz SR4600

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Phillips DVD speler optisch aangesloten aan een Marantz SR4600. Wanneer ik films kijk waar Dolby Digital of DTS spoor op zit krijg ik toch maar uit 3 speakers (+ woofer) geluid. Alleen wanneer ik op de receiver de optie S.speaker B aanzet krijg ik geluid uit alle (5.1) boxen.

De optie S.speaker B is (volgens de manual) bedoeld voor als je speakers in een andere ruimte heb staan, dat je daar ook geluid kan hebben. Het vreemde is dat je de rear boxen niet onafhankelijk kan instellen wanneer je de S.speaker B optie hebt aanstaan.

Mijn vraag is nu of ik misschien de boxen verkeerd op de receiver heb aangesloten, of er gewoon bijna nooit geluiden over de rear speakers gaan en ik daarom niks hoor uit die speakers, of voor 5.1 geluid de optie S.speakers B gewoon aan moet staan, of ik doe iets helemaal verkeerd.

Iemand ervaring met de Marantz SR4600 icm een dvd speler en surroundboxen?

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Je hebt waarschijnlijk de surround speakers op "surround back/speaker B" aangesloten. Ze moeten, voor een 5.1 opstelling, op de surround aangesloten worden. ("Surround back" is voor de 6e en 7e speaker bij een 7.1 opstelling of voor een "multi room" opstelling, zoals ook de handleiding staat.)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

Topicstarter
THANKS !!

beginnersfoutje B)

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er al 6.1 of 7.1 films of dingen te kopen, vinden of te beluisteren zijn ergens? Ben er wel benieuwd naar.

Alles werkt prima nu trouwens _/-\o_ Vond het al prima geluid met S.speakers B aan, maar nu heb ik eigenlijk pas echt surround 8)7 Nu klinkt het echt lekker !!!