Toon posts:

UPC modem en switch werkt dit ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ,

ik heb een vraag ik heb zojuist voor mijn ouders een router (dacht een router gekocht )
het is een switch linksys EZXS55W.
ze hebben nu een e-tech router aan de modem van upc hangen maar die router blijft steeds hangen met als gevolg dat de inetrnet verbinding er dus niet meer is .(stekker eruit en in en hij doet het weer )
nu is mijn vraag gaat het met de switch ook werken heb geen ervaring met switches op upc zeg maar .
kan dit uberhaupt wel ??? zoniettmoet ik maar gelijk weer terug naar de winkel en wel een router halen !
want zover ik weet heeft de switch geen interface waar ik het mac adres kan flashen.
wie zou mij dit kunnen uitleggen het verschil tussen switch en router .
en als het met de switch niet gaat werken welke router bevelen jullie mij aan zodat ze gewoon kunnen internetten zonder steeds de router te resetten.

Alvast bedankt

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:20

franssie

Save the albatross

je upc modem is een bridge- de computer logt normaliter in... in jouw geval dus een router.
Een switch knoopt computers aan elkaar maar kan (als het een pure switch is) dus niet inloggen: gevolg is dat er maar 'e'en computer kan inloggen - ik zou teruglopen naar de winkel~(je hebt nog 13 minuten!)
[edit]
je router kan vastlopen door teveelpoorten tegelijkertijd-misschien helpt het als je het aantal poorten van je bittorrent client wat afknijpt.Lynksys schijnt wel goed spul te zijn verder. heb bij mijn ouders een X merk staan , ook die moet bij UPC zo nu en dan gereset worden dus misschien ligt het geeneens aan de router?
[edit2]
Je kan ook eens een dagje het modem uit laten staan, dan met het MAC adress van de router inloggen en het moet werken> als dat niet werkt helpdesk bellen dat je nieuwe compu hebt.
Dit heeft als voordeel dat je het MAC adress niet hoeft te klonen want mijn ervaring is dat bij sommige hardere resets het originele mac adres van de router weer terug komt en je alsnog geen connectie (dynamisch IP addes) krijgt...

[ Voor 63% gewijzigd door franssie op 24-05-2006 17:52 . Reden: tja x2 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:09

Pieroman

/me

Je mag inderdaad naar de winkel sprinten en een routertje scoren, ik heb dan toch het meeste vertrouwen in de echte A-merken zoals Linksys, Asus, Draytek etc.

reactie @franssie,
Hier hebben we een wireless Asus en deze heeft eigenlijk nooit last van hangkuren

[ Voor 25% gewijzigd door Pieroman op 24-05-2006 17:51 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

reactie @franssie,
Hier hebben we een wireless Asus en deze heeft eigenlijk nooit last van hangkuren
welke precies? Misschien wel een idee voor bij mijn ouders nl. [/quote]

<flauw> nog 6 minuten</flauw>

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 24-05-2006 17:56 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de uitleg ik had al zo'n flauw vermoeden dat het met een switch niet zou gaan werken
had ook duidelijk om een goeie router gevraagd en het probleem uitgelegd van dat die e-tech router steeds hangt stom dat ik zelf niet even op het doosje had gekeken .
ik zal morgen gelijk naar de winkel
ze zijn morgen geloof ik ook gewoon open (media markt)

bedankt voor de hulp!!!!

• franssie

franssie

Save the albatross

ruilen is bij mediamarkt gelukkig nooit een probleem ... wel suf van ze
* franssie denkt gekke is dat toen ik eens een switch zocht ze die niet hadden.

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:09

Pieroman

/me

franssie schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:55:
[...]

welke precies? Misschien wel een idee voor bij mijn ouders nl.

<flauw> nog 6 minuten</flauw>
Gebruik hier een wl500g.deluxe:)

Ben benieuwd welke router de TS gaat halen, is de MM eigenlijk wel open op hemelvaart

[ Voor 5% gewijzigd door Pieroman op 25-05-2006 15:46 . Reden: quote foutje ]

Pagina: 1