Toon posts:

Te oud moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijd aan het googlen maar ik kan mijn antwoord niet vinden. Ik gebruik een oude ECS K7S5A plank met een AMD Athlon 2000+ en nu wil ik daar een firewirekaart op aansluiten voor het bewerken van video. Weet iemand misschien of firewire uberhaupt wel samengaat met zo'n oud plankje of is dat onbegonnen werk...

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 12:30

Spoooky

Core temp 37°C

dat wordt gewoon ondersteund. Als je OS het maar ondersteunt....

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kan gewoon, je kan er een PCI kaartje indoen met firewire aansluitingen en dan werkt in 99% van de gevallen dan.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 15:47

Nibbz

Postmaster General

een ECS K7S5A is niet oud... een 486 dat is oud... die ECS is euh... gedateerd? :p

Nee, moet gewoon werken hoor... misschien rot pci slot, of rotte firewire kaart?

edit:
moet beter lezen, dacht dat het niet werkte... maar je wilt het dus proberen..

Moet lukken

[ Voor 26% gewijzigd door Nibbz op 24-05-2006 15:56 ]

13:37

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:04
Ik heb een SATA PCI-kaartje (PCI 2.3) gewoon een P2-350 moederbord (PCI 2.1) gestoken. Een Athlon XP2000+ zou ik niet direct een "oud" model noemen. En ik zou het zéér vreemd vinden als het niet gaat werken (en dat dat aan het moederbord ligt áls het niet zou werken)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
waarom zou dat niet werken ?
Waarschijnlijk staat er op de FireWire kaart als vereiste: PCI 2.1 compliant mainboard ofzoiets.
Dus als je een pci slot hebt zal het ongetwijfeld gaan werken.

Verwijderd

Topicstarter
zo dan, tenx voor de snelle antwoorden. Dat zou meteen verklaren waarom ik zelf geen antwoord heb kunnen vinden. Voor mijn gevoel heb ik dat ding al honderd jaar maar dat komt misschien doordat iedereen in mijn omgeving progressiever acteert dan ik.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je vindt geen antwoorden omdat je een erg slordige vraag stelt ipv even de moeite te doen je vraag exact te formuleren :o

Eerst moet je jezelf de vraag stellen *waarin* een moederbord 'te oud' kan zijn. Dat is in dit geval natuurlijk de aansluiting, de PCI bus dus.

Dan moet je nagaan welke versies er zoal zijn van de PCI bus en wat je kaart enerzijds eist en je bord anderzijds levert. Dan vind je waarschijnlijk de eis voor PCI 2.1 of PCI 2.2. Je bord levert PCI 2.2.

Kijk, dan heb je je antwoord. Voortaan dus zelf even die extra moeite doen om abstracter te redeneren en even wat verder te zoeken :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.