"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
daarmee kan je de individuele kleur kanalen veranderen (bijvoorbeeld alleen het rode gedeelte blauwig maken om de huid van een persoon aan te passen zonder dat het invloed heeft op de rest van de foto.
Dit eventueel in combinatie met masks om alleen een bepaalde foto aan te passen.
Als je dit nog niet eerder gedaan heb zou ik op zoek gaan naar een boek over digitale fotografie (manipulatie) die je meestal voor een prikkie wel kan vinden en dit onderwerp specifiek behandelen.
Human Bobby
Van één foto de kleur aanpassen lukt prima. Via Curves bijvoorbeeld color casts weghalen om maar eens iets te noemen. Masks draai ik ook mijn hand niet voor om. Echter in de boeken staan altijd alleen maar voorbeelden voor het aanpassen van één foto.
Maar waar ik naar op zoek ben heb ik nog nergens kunnen vinden, zoals in mijn voorbeeld: kleur, contrast en verzadiging van het ene gezicht gelijktrekken/afstemmen met het andere gezicht, zonder dat dit helemaal puur op gevoel moet en zonder dat het onnatuurlijk wordt.
Ik zit nu vaak "eindeloos" te schuiven met curves, color balance, levels etc om de boel een beetje op elkaar aan te laten sluiten (van de channel mixer ben ik niet gecharmeerd) en dat zou toch gemakkelijker moeten kunnen denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Plekuz op 24-05-2006 16:17 ]
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Verwijderd
... en ook gebruiken op selecties!
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 16:47 ]