[Photoshop] Twee fotoos, kleur, contrast etc afstemmen

Pagina: 1
Acties:

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Twee fotoos, op allebei de fotoos staat een persoon. Knip uit één foto de persoon en plak die in de andere foto. Wat ik dan altijd als probleem heb, is dat de kleur, het contrast en de verzadiging van de kleuren tussen de personen niet overeenkomen.

Nu zit er in Photoshop weliswaar een Color Match optie, maar die werkt niet echt geweldig naar mijn mening. Het zorgt ervoor dat of de ene of de andere persoon er onnatuurlijk uit komt te zien. Wat ik dan vaak maar als oplossing gebruik is op het oog de HSV instellen. Daarmee kom ik een heel eind, maar ik kan me niet ontrekken aan het idee dat het makkelijker moet kunnen.

Dus mijn vraag aan jullie: "Hoe stemmen jullie kleur, contrast en verzadiging af in zo'n situatie?"

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Channel Mixers
daarmee kan je de individuele kleur kanalen veranderen (bijvoorbeeld alleen het rode gedeelte blauwig maken om de huid van een persoon aan te passen zonder dat het invloed heeft op de rest van de foto.

Dit eventueel in combinatie met masks om alleen een bepaalde foto aan te passen.
Als je dit nog niet eerder gedaan heb zou ik op zoek gaan naar een boek over digitale fotografie (manipulatie) die je meestal voor een prikkie wel kan vinden en dit onderwerp specifiek behandelen.

Human Bobby

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-01 15:26

Plekuz

available in strong mint

Topicstarter
Dank je, maar ... ;)

Van één foto de kleur aanpassen lukt prima. Via Curves bijvoorbeeld color casts weghalen om maar eens iets te noemen. Masks draai ik ook mijn hand niet voor om. Echter in de boeken staan altijd alleen maar voorbeelden voor het aanpassen van één foto.

Maar waar ik naar op zoek ben heb ik nog nergens kunnen vinden, zoals in mijn voorbeeld: kleur, contrast en verzadiging van het ene gezicht gelijktrekken/afstemmen met het andere gezicht, zonder dat dit helemaal puur op gevoel moet en zonder dat het onnatuurlijk wordt.

Ik zit nu vaak "eindeloos" te schuiven met curves, color balance, levels etc om de boel een beetje op elkaar aan te laten sluiten (van de channel mixer ben ik niet gecharmeerd) en dat zou toch gemakkelijker moeten kunnen denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Plekuz op 24-05-2006 16:17 ]

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Verwijderd

Met "image>adjustments>variations" naast alle andere opties, moet het toch wel lukken ;)

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Dat zijn van die vooringestelde wijzigingen, ik zou toch echt op mijn eigen kunde en kleurwaarneming afgaan en alles volledig 'met de hand' instellen...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

"variations" kan je echt wel heel fijn afstemmen hoor ;)
... en ook gebruiken op selecties!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 16:47 ]

Pagina: 1