[Apache]htaccess voor CMS systeem

Pagina: 1
Acties:

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 18:57
Ik ben bezig met een htaccess file om meerdere Typo3 installaties op 1 shared hosting pakketje te installeren. Ik kan in principe alles met de server doen wat ik wil, direct contact met de admin.

Ik heb een opzet als:

/home/djluc/public_html/ <- mijn rootmap, hier heb ik de htaccess staan
/home/djluc/public_html/site1/
/home/djluc/public_html/site2/
/home/djluc/public_html/site3/
Enzovoorts.

Dit heb ik opgelost middels dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^site1.nl$ 
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/site1/
RewriteRule (.*) /site1/$1 [L]

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.site2.nl$ 
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/site2/
RewriteRule (.*) /site2/$1 [L]

Het probleem is nu dat ik mooie urls wil gebruiken. Dit werkt met de volgende htaccess:
code:
1
2
3
4
5
6
7
RewriteEngine On
RewriteRule ^typo3$ - [L]
RewriteRule ^typo3/.*$ - [L]
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
    RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-l
RewriteRule .* index.php

Het probleem: Dit werkt als de site in /home/djluc/public_html/ staat maar niet als het in een submap staat. Hoe kan ik deze toch combineren?

Ik heb o.a. geprobeerd om dit stukje tussen de andere htaccess te zetten en deze in de submap zelf te zetten maar dit werkt helaas niet.

[ Voor 6% gewijzigd door djluc op 24-05-2006 15:35 ]

• djluc
Ik heb volgens mij echt een abonnement op topics waar niemand op reageert :( Als er vragen c.q. onduidelijkheden zijn hoor ik het graag ;)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat ik nu zie is dat je 3 websites naar de zelfde docroot verwijst; en die vervolgens met een Rewrite doorstuurt. Nu zou mijn eerste reactie zijn; waarom gebruik je niet gewoon VirtualHosts; die zijn daar voor bedoeld. Een simpele testcase bij mij; die exact ditzelfde doet werkt perfect. Wat werkt er bij jou niet? Staat er niets in je error_logs?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• djluc
Meerdere virtualhosts: Je bedoeld dan dus dat ik aparte mappen heb ik /home/site1/ /home/site2/ enzovoorts? Ik moet even kijken of dat mogelijk is. Ik moet namelijk rekening houden met een custom beheersysteem voor de accounts, email etcetera.

Wat er precies niet werkt: het 1e stukje werkt. Het 2e stukje werkt echter niet voor site1 en site2. Wel werkt het als ik bijvoorbeeld een site3 gebruik die dus niet gerewrite wordt. Er zijn geen errors, ik denk dus dat Apache sowieso niet aankomt bij het 2e stukje.

• djluc
Damn, ik krijg het maar niet werkend. Ik kan geen lossen virtualhosts gebruiken omdat ik dan het beheerssysteem niet meer kan gebruiken wat ik absoluut nodig heb. Ik moet dus toch bij die htaccess blijven...