Plasma of LCD tot €1500

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:36
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een platte tv
maar nu mijn onze oude aan het overlijden is ;) word het tijd om een nieuwe te kopen
de eisen zijn

-max 1500 euro
-minimaal 32inch
-''max'' 37 inch
-HDready

qwa aansluitingen wil ik minimaal

- 1x component
- 1x VGA
- 2x scart
- 1x HDMI liefst 2x

en hij moet niet te lelijk zijn ;)

dus na een tijdje zoeken leken deze mij intteresant

- Samsung LE-32R71B 1200 mooiste qwa uiterlijk imo 1xhdmi
- Toshiba 37WL66Z 1500 schijnt wat problemen te hebben icm pc 2X HDMI
- Samsung LE37R72B 1550 bijna perfect maar iets te duur en 1 x HDMI
- LG 42PC1R 1400 2xHDMI niks slechts over gelezen

zoals ik al zij is 42 inch eigelijk te groot (ik zit er 3,5 meter vanaf) en vind ik 32 inch wel ok en 37 inch nog iets beter ;)
maar ik denk dat ik in de toekomst zeker minimaal 2 x HDMI nodig heb
dus ik neig een beetje naar de LG , maar deze kan ik nergens in de winkel bekijken
en de toshiba heb ik ook nog nergens gezien.

dus ik zit zwaar te twijvelen ;)

• hellrazor
:)

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

een 42" van maar €1500 WIL je echt niet, geloof me..

persoonlijk zou ik voor de samsung gaan waarschijnlijk, maar da's ook vanwege de game port/settings, is icm een xbox wel fijn.

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• hellrazor
dadj schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 14:54:
een 42" van maar €1500 WIL je echt niet, geloof me..

persoonlijk zou ik voor de samsung gaan waarschijnlijk, maar da's ook vanwege de game port/settings, is icm een xbox wel fijn.
http://www.kieskeurig.nl/...16FD2C125715500446CCF.htm

niks mis mee tog ?

ik lees ook geen slechte ervaringen

• sf2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02 04:51

sf2

ik zit in de zelfde situatie, alleen wilde ik perse 40"+ hebben.
een scherm is nooit groot genoeg. voor 3,5m kijkafstand is 42" echt ideaal.
voor mij is deze maar een tussen-stap TV voor 5 jaar. ik ga voor OLED namelijk.

voor jou is de keuze volgens mij best wel makkelijk.
voor lcd is die 37" samsung en plasma 42" van LG.
beide zijn behoorlijk nieuw dus weinig reviews of in showroom.
in kieskeurig vindt je maar paar persoonlijke reviews.
de prijzen van lcd zal waarschijnlijk zakken.

voor HDMI poorten ken je volgens mij ook zo-een switch kopen.
en wil je 5.1/DTS op je speakers van je TV luisteren via HDMI?

ik wil je pushen maar... ga voor de LCD van samsung. meer cool factor + fatboy?
dan haal ik wel die LG plasma

wel posten bij homecinema topic ;)

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

• hellrazor
dennisnewbie schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 15:37:

een scherm is nooit groot genoeg. voor 3,5m kijkafstand is 42" echt ideaal.
daar dacht ik dus ook aan , want als ik in de winkel sta dan kijk ik naar bv 32 inch en dat lijkt dan echt klein maar ik heb thuis ook 32 inch staan alleen dat is dan weer net goed als het beeld beeldvullend is , bij films met zwarte balken ga ik meestal wel iets dichterbij zitten daarom lijkt wil ik nu wel minimaal 37 inch

voor HDMI poorten ken je volgens mij ook zo-een switch kopen.
en wil je 5.1/DTS op je speakers van je TV luisteren via HDMI?

Ja

ik wil je pushen maar... ga voor de LCD van samsung. meer cool factor + fatboy?
dan haal ik wel die LG plasma
voor de fatboy hoef ik het niet te doen want ik heb er al een :P
qwa uiterlijk vind ik die met blauw van de R serie erg mooi maar die is er helaas niet in 37inch
die met grijze rand is iets minder maar ook mooi
de LG is wel iets minder qwa uiterlijk met die speakers enzo maar het beeld is wel groter ;)

en ik ben gaan kijken zelf qwa beeld vind ik plasma meestal wel iets mooier als LCD het beeld van een lcd lijkt zo ''hard''
en het zwart level is soms wat slecht op mijn monitor (800:1) maar dat zag er bij de samsung al een stuk beter uit.

wel posten bij homecinema topic ;)ok ;)

• hellrazor
Hoe werkt zo een HDMI switch eigenlijk ?
moet je hele tijd een schakelaartje gaan omzetten of ziet je tv auto welk HDMI ingang gebruikt word ?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zou in ieder geval wachten tot na het WK als het kan, dikke kans op drops in de prijzen....

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Lees deze review eens:

http://www.areadvd.de/hardware/2006/toshiba_32wl66_1.shtml

In deze review wordt hij direct vergeleken met de Samsung R70, waar de Toshiba beter uit de bus komt. Daarnaast heeft hij geen PC problemen, 1:1 HDMI. VGA gaat maar tot 1024x768 volgens de berichten. Zie hier 1360x768 1:1 @ HDMI > http://www.avforums.com/f...?p=2887018&postcount=1044

Verder heeft de Toshiba de Faroudja chip die erg goed is in scalen. Volgens de review iets beter dan de Samsung. Erg handig als je veel DVDtjes hebt. Het is erg jammer dat Toshiba niet zo'n 1337 imago heeft zoals Samsung dat wel heeft. Maar mij gaat het uiteindelijk om het beeld, en als de Toshiba dat beter kan....

• jobvr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-02 23:30
Je kan ook kijken naar de 37" van LG:

37LC2R, heeft 2X HDMI en nog een VGA en is €1361,- en positieve reacties op kieskeurig... nou kijk ik bij kieskeurig meestal of er geen negatieve reacties tussen staan, want bijna iedereen is altijd heel tevreden over zijn eigen aankopen.

Link kieskeurig:
http://www.kieskeurig.nl/...7EDD9C125714D004282C3.htm

Het geluid schijnt alleen een beetje tegen te vallen, maar dat gebruik je toch niet, ik neem aan dat je bij zo’n tv wel een digitale decoder of zelfs een HDTV decoder neemt, en dan stuur je het digitale audio signaal toch meteen naar je homecinemaset

Maar die prijs van 1361 is niet verkeerd, ik word er wel altijd een beetje achterdochtig van..... mensen met ervaring in huis of in de winkel ????

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• hellrazor
Maar die lg lcd heeft weer geen component ingang ;)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

remco_k in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Voldoet volgens mij aan al je eisen, nu hoef je 'm alleen nog maar mooi te vinden.

1 TIP: Ga echt KIJKEN in de winkel voordat je er 1 koopt en let op oa de contrast ratio.

Edit:
Volgens mij heb je geen toegang tot de HK, dus dan maar even zo:
De Philips 32PF5321/12, nog geen €1200,- bij de media markt.
HDTV ready, 2x HDMI ingang en natuurlijk de standaard TV ingangen zoals scart e.d.
Contrast ratio 1600:1

Heeft ook een component ingang.

Afbeeldingslocatie: http://www.consumer.philips.com/catalog/32/32PF5321_12_webImageFullSize.jpg

[ Voor 115% gewijzigd door remco_k op 26-05-2006 17:24 ]

Alles kan stuk.

• jobvr
die compenent aansluiting heeft de 37LC2R wel.. heb er hier een plaatje van op mijn pc, sugestie hoe ik die in een bericht kan krijgen ??? en idd ik ben de enige nederlander zonder webpagina, dus daar kan ik hem niet opzetten....

If You Always Do What You've Always Done, You'll Always Get What You've Always Got.

• jobvr
Vraagje trouwens over die Tosiba 37WL66Z..

als je deze aanlsuit via de VGA aansluiting, of via een DVI->HDMI kabel, is het dan mogenlijk om een resolutie van 1366X768 op de TV te toveren ???

in de handleiding staat namenlijk:
Connect the PC cable from the computer to the PC
terminal on the back of the television.

Connect the audio cable to the PC/HDMI1 Audio
socket on the back of the television. Select PC from the
PC/HDMI1 audio options in the AV connection
menu located in the SET UP menu.

Press the ...button to select PC mode.

The following signals can be displayed:
VGA: 640 x 480/60 Hz (VESA)
SVGA: 800 x 600/60 Hz (VESA)
XGA: 1024 x 768/60 Hz (VESA)
SXGA: 1280 x 1024/60 Hz (VESA)
IMPORTANT NOTE: SXGA will display but it will
not be to VESA standard.
PLEASE NOTE:
Some PC models cannot be connected to this
television.
dit doet mij vermoeden dat je 1280x1024 naar de TV gaat zenden, en dat krijg je of een hele vreemde vervoring, of grote stukken zwart.. Ik wil soms ook ff MSN-en op het apparaat enzo, en dat is heel vervelend met van die vervormde letters..
heeft iemand hier ervaring mee ??

• hellrazor
De Tosiba 37WL66Z valt af want ik wil juist de pc gaan gebruiken via VGA en HDMI voor dvd en (in de toekomst PS3)

en ik lees ook dat de 37 inch versie een ''bug'' heeft met de kijkhoeken

• Roet
  • Nu online
http://www.avforums.com/f...?p=2887018&postcount=1044

De handleiding klopt niet altijd. Zelfde geld voor de LG handleiding.

Welke fabricagefout van de kijkhoeken heeft hij trouwens? Heb je een link?

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
remco_k schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:16:

Voldoet volgens mij aan al je eisen, nu hoef je 'm alleen nog maar mooi te vinden.

1 TIP: Ga echt KIJKEN in de winkel voordat je er 1 koopt en let op oa de contrast ratio.

Edit:
HDTV ready, 2x HDMI ingang en natuurlijk de standaard TV ingangen zoals scart e.d.

[afbeelding]
Die TV ziet er interessant uit, moet ik zeggen, maar ik heb twee vragen:

1) Hoe gaat die TV om met lage resolutie beelden? En dan met name ouderwetse 480i en 576i signalen. Deinterlacing + upscaling + eventuele ghosting kan nogal dodelijk zijn voor de beeldkwaliteit, dus hoe ziet dat er hier uit?

2) Hij heeft twee HDMI poorten, maar ondersteunen die ook HDCP? Het duurt nog wel even voordat dat echt aan de orde is, maar 't zou lullig zijn als over een paar jaar bleek dat je op die TV geen copy protected HD-DVD/Bluray films kunt bekijken.

En ik heb nog een vraagje in het algemeen, past niet echt in dit topic, maar ik vraag het toch maar even: Hoe zit dat met die contrast ratio's van 5000:1 die bepaalde LCD's (met name Samsungs) hebben? Die ratio is wel extreem hoog in vergelijking met het gebruikelijke LCD contrast van 800:1 of 1600:1 in het geval van deze Philips. Ik krijg de indruk dat dat 5000:1 eerder een slimme marketing truc is, of is dit echt een reeël getal?

Verwijderd

En ik heb nog een vraagje in het algemeen, past niet echt in dit topic, maar ik vraag het toch maar even: Hoe zit dat met die contrast ratio's van 5000:1 die bepaalde LCD's (met name Samsungs) hebben? Die ratio is wel extreem hoog in vergelijking met het gebruikelijke LCD contrast van 800:1 of 1600:1 in het geval van deze Philips. Ik krijg de indruk dat dat 5000:1 eerder een slimme marketing truc is, of is dit echt een reeël getal?
De contrastratio`s zijn idd een verkooptruc, ze geven bij hun tv`s de dynamische contrast ratio`s op :?
Ik geloof dat die 5000:1 dynamisch overeen komt met ongeveer 1000:1 normaal.

En waarom valt volgens jouw de Toshiba af dan, op verschillende forums (engels en duits) hebben ze de resolutie op 1360*768 draaien hoor!

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een LCD tot ong. € 1500,- (37 inch liefst) en de Toshiba staat bij mijn bovenaan de lijst tot nu toe _/-\o_

Even over de Philips, hij is goed alleen zijn de HDMI aansl. niet goed: http://www.avforums.com/f...=335551&highlight=philips

LG - Beeld is echt goed vind ik, alleen LG is bar slecht in het omzetten van 4:3 naar 16:9 formaat (uitgerekte hoofden enzo)

En dan nog Samsung - gaaf uiterlijk, redelijk beeld (kleuren zijn te) en de VGA schijnt ruk te zijn :'(

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:48

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Over die van Philips, zolang je de ruisfilters uit hebt staan, heb je niet echt last van de ghosting.. zodra je het aan zet, is er echt een dikke waas over het beeld, helemaal bij snelle bewegingen.. ligt blijkbaar aan het type ruisfilter (vergelijkbaar met het effect Temporal Noise Filter, van DScaler) + gebruikte paneelsoort, de hoogste klasse (met ambilight ed) 32PF9830 van Philips heeft namelijk ook een ruisfilter, maar daar heeft het geen nadelige blur...

En over die Dynamic Contrast Ratio's.. dat is vooral in donkere scenes een voordeel.. die panelen hebben iets speciaal waardoor de backlight minder fel gaat branden bij donkerdere scenes, waardoor het zwart dus zwarter wordt, LG TFT's voor pc hebben zo ook een Contrastratio van 1600:1, voor een 17" is dat heel hoog :)...
En wat ook nog uitmaakt is hoe je thuis naar je tv kijkt... als je in het donker kijkt raad ik je nog altijd plasma aan, het zwart is dan gewoon echt zwart.. in de winkel zal je dat niet zo snel kunnen zien... je kan volgens mij bij sommige fabrikanten wel in hun hoofdfiliaal in NL, hun schermen bewonderen :)...

Home Assistant Configuratie V&A

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 19:13

Yuco

Womanizer!

Zit zelf in precies dezelfde situatie. Wil 1 deze maanden er 1 gaan kopen en heb me er vooralsnog niet in verdiept.
Voor de grap ben ik gisteren dan ook eens naar de MM gegaan om eens te vergelijken. Op alle schermen staat uiteraard een mooi bling bling promootje te draaien. Toch zal ik er vaker mee naar tv kijken dus heb ik eens bij een paar schermen (allemaal lcd) een tv zender opgezet. Ik schrok ervan hoe slecht de kwaliteit dan is. Ervaren meer mensen dit?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Devil N schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:23:
[...]

Die TV ziet er interessant uit, moet ik zeggen, maar ik heb twee vragen:

1) Hoe gaat die TV om met lage resolutie beelden? En dan met name ouderwetse 480i en 576i signalen. Deinterlacing + upscaling + eventuele ghosting kan nogal dodelijk zijn voor de beeldkwaliteit, dus hoe ziet dat er hier uit?
Ik moet zeggen; ben er niet vies van. Mooi is anders maar tot nu toe heb ik maar weinig LCD tv's een ouderwets signaal goed zien weergeven. Kan ook haast niet goed zijn.
Deze TV doet het in verhouding tot andere prijsgenoten erg goed. (tenminste, dat vind ik).
2) Hij heeft twee HDMI poorten, maar ondersteunen die ook HDCP? Het duurt nog wel even voordat dat echt aan de orde is, maar 't zou lullig zijn als over een paar jaar bleek dat je op die TV geen copy protected HD-DVD/Bluray films kunt bekijken.
Blijkbaar bestaat er ook HDCP? :) Zo diep heb ik me er niet in verdiept. Soms moet je ergens ophouden met eisen stellen. :+
Eerlijk gezegd weet ik dat dus niet, kan het ook niet in de manual terug vinden.
Maar, een beetje DVD speler heeft dan toch gewoon een HDMI of composiet uitgang?
Yuco schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 09:06:
Zit zelf in precies dezelfde situatie. Wil 1 deze maanden er 1 gaan kopen en heb me er vooralsnog niet in verdiept.
Voor de grap ben ik gisteren dan ook eens naar de MM gegaan om eens te vergelijken. Op alle schermen staat uiteraard een mooi bling bling promootje te draaien. Toch zal ik er vaker mee naar tv kijken dus heb ik eens bij een paar schermen (allemaal lcd) een tv zender opgezet. Ik schrok ervan hoe slecht de kwaliteit dan is. Ervaren meer mensen dit?
Analoge TV kijken vanaf de kabel is sowiso een probleem. Je ziet teveel op LCD schermen, dus zie je meteen hoe slecht analoge kabel kán zijn... Als je geluk hebt woon je in een gemeente waar fatsoenlijke kabel ligt. Dan ziet het er echt wel stukken beter uit. Maar DVD kwaliteit kan je uiteraard vergeten.

Ikzelf kijk naar m'n 32" philips met KPN's digitale TV. Lang niet ideaal, maar stukken, hele stukken beter (en bijna de helft goedkoper) dan de analoge kabel die ik hier heb. (digitaal op de kabel is hier nog niet uitgevonden en schijnt ook lang niet zo mooi als schotel te zijn.)
Schotel is volgens mij nog altijd de enige echte manier om strak en scherp beeld te krijgen. Om die reden zit ik een beetje te bedenken of ik dat ga doen.

Alles kan stuk.

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:35

sanook

_/-\o_

Bij Dell hebben ze akties voor hun 32 en 37 inch modellen oa de w3202mc voor € 1101,-

• hellrazor
hvangent schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 12:29:
Bij Dell hebben ze akties voor hun 32 en 37 inch modellen oa de w3202mc voor € 1101,-
€ 1.718 37 inch 8)7

• hellrazor
Roet schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 20:19:
http://www.avforums.com/f...?p=2887018&postcount=1044

De handleiding klopt niet altijd. Zelfde geld voor de LG handleiding.

Welke fabricagefout van de kijkhoeken heeft hij trouwens? Heb je een link?
ik las het in de Tosiba 37WL66Z topic op avforums

• Roet
  • Nu online
hellrazor schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:39:
[...]

ik las het in de Tosiba 37WL66Z topic op avforums
Ja voordat je postte had ik het zelf al gelezen, je hebt inderdaad gelijk! Maar volgens de objectieve waarnemingen begint het pas bij 160 graden, dwz dat als je in een hoek van 80 graden zit vanaf "de as" van het scherm, je hier problemen mee hebt. Voor mij niet echt een probleem, ik kijk er namelijk recht op. Wat me niet aanstaat is het brommen, maar dat schijnt enkel met freeview zo te zijn (Die tuner zoemt). Daar hebben wij in nederland (WL66, zonder deze tuner) waarschijnlijk geen last van.

Ik hoor overigens dat de LC2R (EU) / LC2D (US) matige zwartwaardes heeft. Volgens de meeste is er geen contrast in donkere scenes en is het een beetje een grijze wolk. Wel érg jammer. Maar hoe langer en hoe meer je je erin verdiept, hoe lastiger het wordt. Ieder scherm heeft zijn nadelen. Dat blijf je volgens mij houden. Dat is met alles zo.

Ik ga maandag naar de mediamarkt, kijken of de WL66 / LC2R daar staat. Ik neig op dit moment toch weer naar de Samsung aangezien die gewoon helemaal geen enkele problemen heeft voor zover ik heb gelezen. Nadeel is die prijs die daar aan vast zit :/.

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 19:38
wl 66 is moeilijk 'live' te vinden, maar ik heb het gegokt. Komende week wordt hij afgeleverd.

Daarbij geeft Redcoon ze nu bijna (spreekwoordelijk) weg.

Lees ook de HVT van vorige maand eens. Daar kwam de 26" Mirai verrassend goed uit de bus.

Verwijderd

Bij MM in Breda staat de 32WL66Z (wel een beetje ergens tussen geduwt en niet zoals de 58 aan de muur :'(

Staat te spelen met een 5 miljoen voudig verdeelt analoog tvsignaal, ziet er dus niet uit :?

Maar de tv zelf ziet er echt mooi uit!

Ik ga mijzelf op de 37WL66Z trakteren 8)

• hellrazor
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 08:56:

Ik ga mijzelf op de 37WL66Z trakteren 8)
deel je ervaringen gelijk :Y)

Verwijderd

http://bax-shop.nl/index.php?a=producten&categorie=201

Genoeg uitzoek, soms nog goedkoperdan de Mediamarkt :X

ik ben zelf zeer te vrede over de:
http://bax-shop.nl/index....ategorie=201&product=2488

en op me eigen slaapkamer staat,
http://bax-shop.nl/index....ategorie=201&product=2439

Maar de beeld/geluidskwaliteit valt me daarvan iets tegen

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 16:03:
http://bax-shop.nl/index.php?a=producten&categorie=201

Genoeg uitzoek, soms nog goedkoperdan de Mediamarkt :X

ik ben zelf zeer te vrede over de:
http://bax-shop.nl/index....ategorie=201&product=2488

en op me eigen slaapkamer staat,
http://bax-shop.nl/index....ategorie=201&product=2439

Maar de beeld/geluidskwaliteit valt me daarvan iets tegen
Beetje dure winkel al zeg ik zelf!
Kijk hier maar eens: http://www.kieskeurig.nl/...6ECD4C1256FCF003C6480.htm

Scheelt bijna € 300,- :9

• sf2

sf2

Who died and made U god? reactie voor iToko, die nu weg is.

.....anyway....

in een week is de prijs van LG 42PC1R paar honderd euro's gestegen volgens kieskeurig
jammer voor-mij, ken weer verder sparen voor een betere. :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door sf2 op 29-05-2006 13:15 ]

• hellrazor
dennisnewbie schreef op maandag 29 mei 2006 @ 00:50:
Who died and made U god? reactie voor iToko, die nu weg is.

.....anyway....

in een week is de prijs van LG 42PC1R paar honderd euro's gestegen volgens kieskeurig
jammer voor-mij, ken weer verder sparen voor een betere. :Y)
dat zag ik ook maar dat was omdat er shops instonden die de prijs zonder btw hadden

• sf2

sf2

eerste keer dat ik die LG Display zag, had ik gelijk gemaild over voorraad en de prijs.
kreeg op 15 mei deze reply....

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Qua omschrijving hier zal ik eens naar laten kijken, indien deze niet correct zijn zal het aangepast worden. Wat betreft de prijs deze word inderdaad voor €1355.41 inclusief BTW aangeboden, indien u mij kan voorzien van levergegevens, factuurgegevens en uw telefoonnummer kan ik direct een reservering/bestelling voor u aanmaken.

Indien er nog vragen zijn hoor ik dit natuurlijk graag.

Met vriendelijke groet,

Marchel Prins
marchel.prins@acesdirect.nl

ACES Direct
www.acesdirect.nl
Tel direct: 013-5308633
Tel: 013-5300122
Fax: 013-5300089

• Snowman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2025
hellrazor schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:13:
Maar die lg lcd heeft weer geen component ingang ;)
Hij heeft hem wel :) Ik heb hier namelijk de LG 37LCR2-ZH staan. Geluid wat er uit komt is redelijk, maar ik hem toch op mijn stereo toren aangesloten. Zelf heb ik hem digitaal aangesloten op mijn PC via HDMI. Draai hem hier heel mooi op 1360x768 @60 Hertz. Zwart is eigenlijk wat te zwart, maar dit is heel goed aan te passen.

• Roet
  • Nu online
Snowman schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:33:
[...]

Hij heeft hem wel :) Ik heb hier namelijk de LG 37LCR2-ZH staan. Geluid wat er uit komt is redelijk, maar ik hem toch op mijn stereo toren aangesloten. Zelf heb ik hem digitaal aangesloten op mijn PC via HDMI. Draai hem hier heel mooi op 1360x768 @60 Hertz. Zwart is eigenlijk wat te zwart, maar dit is heel goed aan te passen.
Hey! Ik wil meer van dat TV weten, en er zijn er meer met mij! (ook op engelse en duitse fora waar ik lid ben). Hoe is het beeld via component? Heb je een X360? Ik vroeg me af of je last hebt van een donker beeld / felle kleuren bij de component aansluiting. En waar heb je hem gehaald?

• Snowman
Roet schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:39:
[...]

Hey! Ik wil meer van dat TV weten, en er zijn er meer met mij! (ook op engelse en duitse fora waar ik lid ben). Hoe is het beeld via component? Heb je een X360? Ik vroeg me af of je last hebt van een donker beeld / felle kleuren bij de component aansluiting. En waar heb je hem gehaald?
Ik heb helaas geen xbox 360. Ik had hem in combinatie met een ps2 op component, met soulcalibur 2 op Progressive Scan aangesloten, en dat was echt prachtig. Maar zoals je al zegt, waren de kleuren wat te vel en zwart wat te zwart. Toen op mijn pc aangesloten via component, maar ik kreeg ik hem niet op 1360x786. Ook nu waren de kleuren wat te fel en zwart te zwart. De componentkabel die ik gebruikt had was een Profigold van 5 meter. Toen maar omgeruild tegen een HDMI kabel en een DVI-->HDMI blokje. En nu heb ik prachtig beeld! Geen velle kleuren meer, en zwart niet meer pikzwart. En draai hem mooi op 1360x786 @60. Superscherp. The Matrix Revolutions 1080i ziet er geweldig uit. Maar ook gewone DVD's zijn ook echt mooi.

De TV heb ik uit Nijmegen, maar geen idee welke zaak. Ik heb hem namelijk via mijn neef, en die wees mij naar de website Modern.nl, en zei dat ze alle schermen op die site konden leveren. Ik had de 32" versie al in actie gezien bij Expert, dus heb ik besloten om de 37" bij mijn neef aan te schaffen. Die heeft hem voor mij meegenomen naar mijn woonplaats Heerenveen. Hij kost 1700 Inc. Maar ik heb hem gekregen voor 1450. Een leuke korting :)

Oja en nog een puntje is misschien de voeding. Heb bij donker/zwart beeld een lichte brom. Nu weet ik niet op dit zo hoort, of een productiefout is. Ik kijk het nog even aan, en anders mail ik mijn neef.

• Roet
  • Nu online
Snowman schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:59:
[...]

Ik heb helaas geen xbox 360. Ik had hem in combinatie met een ps2 op component, met soulcalibur 2 op Progressive Scan aangesloten, en dat was echt prachtig. Maar zoals je al zegt, waren de kleuren wat te vel en zwart wat te zwart. Toen op mijn pc aangesloten via component, maar ik kreeg ik hem niet op 1360x786. Ook nu waren de kleuren wat te fel en zwart te zwart. De componentkabel die ik gebruikt had was een Profigold van 5 meter. Toen maar omgeruild tegen een HDMI kabel en een DVI-->HDMI blokje. En nu heb ik prachtig beeld! Geen velle kleuren meer, en zwart niet meer pikzwart. En draai hem mooi op 1360x786 @60. Superscherp. The Matrix Revolutions 1080i ziet er geweldig uit. Maar ook gewone DVD's zijn ook echt mooi.

De TV heb ik uit Nijmegen, maar geen idee welke zaak. Ik heb hem namelijk via mijn neef, en die wees mij naar de website Modern.nl, en zei dat ze alle schermen op die site konden leveren. Ik had de 32" versie al in actie gezien bij Expert, dus heb ik besloten om de 37" bij mijn neef aan te schaffen. Die heeft hem voor mij meegenomen naar mijn woonplaats Heerenveen. Hij kost 1700 Inc. Maar ik heb hem gekregen voor 1450. Een leuke korting :)

Oja en nog een puntje is misschien de voeding. Heb bij donker/zwart beeld een lichte brom. Nu weet ik niet op dit zo hoort, of een productiefout is. Ik kijk het nog even aan, en anders mail ik mijn neef.
Ah, exact hetzelfde als de andere mensen ervaren dus. Die brom is overigens normaal, dat is een eigenschap van dit model lijkt het. Erg jammer :(.

Component is volgens sommige mensen echt helemaal verprutst kwa kleuren en derglijke. Als jij dit ook hebt weet ik genoeg.

Trouwens, die "leuke korting" die je hebt gehad, ben je mooi ingetrapt. Online is hij voor 1368,- te krijgen > http://www.kieskeurig.nl/...7EDD9C125714D004282C3.htm.

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-02 21:51
Een echte goede is de Benq dv3251. Deze is als beste uit de test gekomen van xbox magazine. Hij moest strijden tegen samsung, acer, philips, sony en nog een aantal andere tv's. De Benq had bij helderheid, contrast, reactietijd, weergave normale televisie en weergave HD allemaal dike negens staan. (82 cm)

http://www.4launch.nl/4la...er=shop/producteninfo.php

En hij is nog goedkoop ook :+

[ Voor 4% gewijzigd door JSTPS op 06-06-2006 00:32 ]

• Snowman
Roet schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:03:
[...]

Ah, exact hetzelfde als de andere mensen ervaren dus. Die brom is overigens normaal, dat is een eigenschap van dit model lijkt het. Erg jammer :(.

Component is volgens sommige mensen echt helemaal verprutst kwa kleuren en derglijke. Als jij dit ook hebt weet ik genoeg.

Trouwens, die "leuke korting" die je hebt gehad, ben je mooi ingetrapt. Online is hij voor 1368,- te krijgen > http://www.kieskeurig.nl/...7EDD9C125714D004282C3.htm.
Mja dat scheelt inderdaad. Maargoed nu heb ik hem direct uit een winkel. Als er wat mee is kan ik er gemakkelijk mee terug. Dit soort "grote" aankopen doe ik altijd liever in een zaak dan online. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Snowman op 05-06-2006 19:32 ]

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik zat de laatste tijd ook wat rond te kijken naar een HDTV plasma of LCD en wat mij opviel is de eigenaardige resoluties. Er zijn bijna geen schermen te vinden in de standaard HDTV resoluties (1280x720 of 1920x1080), maar in tussenformaten als 1360x786. (1920x1080 is trouwens helemaal zeldzaam en alleen te vinden in enorm dure schermen)

Weet iemand waarom dit is en of het van enige invloed is op de beeldkwaliteit? Noem me ouderwets, maar ik zou liever een scherm hebben die de aangeboden resolutie (720p bijvoorbeeld) direct kan afbeeld zonder scaling.

• Roet
  • Nu online
Andamanen schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:23:
Ik zat de laatste tijd ook wat rond te kijken naar een HDTV plasma of LCD en wat mij opviel is de eigenaardige resoluties. Er zijn bijna geen schermen te vinden in de standaard HDTV resoluties (1280x720 of 1920x1080), maar in tussenformaten als 1360x786. (1920x1080 is trouwens helemaal zeldzaam en alleen te vinden in enorm dure schermen)
Hier een stukje uit het HDTV topic:
Nieuwere plasma's krijgen steeds vaker een resolutie van (bijvoorbeeld) 1366x768 (een resolutie die 720p kan weergeven en makkelijk 1080p downscaled). Vrijwel alle lcd's hebben al een resolutie van 1366x768, de duurste lcd's kunnen zelfs al 1080p weergeven (Sharp LC-45GD1E bijvoorbeeld). De huidige televisie heeft vaak maar 480 lijnen en zeker geen DVI/HDMI ingang, het is maar de vraag of dit ook gaat gebeuren, vrijwel iedereen wil een flatscreen tegenwoordig.
Blijkt dus dat het is om makkelijk 1080p te kunnen downscalen.
Weet iemand waarom dit is en of het van enige invloed is op de beeldkwaliteit? Noem me ouderwets, maar ik zou liever een scherm hebben die de aangeboden resolutie (720p bijvoorbeeld) direct kan afbeeld zonder scaling.
Je kunt kiezen, zwarte balken en dus direct afbeelden, of upscalen.
Snowman schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:23:
[...]

Mja dat scheelt inderdaad. Maargoed nu heb ik hem direct uit een winkel. Als er wat mee is kan ik er gemakkelijk mee terug. Dit soort "grote" aankopen doe ik altijd liever in een zaak dan online. :)
Ja, je kan terug naar de winkel, en die bellen vervolgens de fabrikant. Kun je beter zelf bellen lijkt me. Tegenwoordig kunnen winkels zelf niets meer repareren en bellen ze direct de fabrikant. Bel je zelf, dan heb je geen winkel meer nodig.

[ Voor 44% gewijzigd door Roet op 05-06-2006 19:42 ]

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 14:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

remco_k schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 17:16:

Edit:

[afbeelding]
Ik heb deze ook gezien bij een promo van philips. Wist niet wat ik zag in combinatie met een hdtv speler! Echt super! Weet iemand of er al recorders zijn die hdtv kunnen opnemen?

[ Voor 3% gewijzigd door Erhnam op 06-06-2006 15:33 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

• hellrazor
Ik heb eindelijk de LG plasma in het echt gezien en ik moet eerlijk zeggen dat ik het beeld erg mooi vond , hij deed iig niet onder de samsung plasma die ernaast stond

er draaide op allebij de HD demo van LG

de prijs was trouwens 2000 euro :X op terwijl hij op internet net onder 1500 euro is te krijgen 8)7

ik denk dat het de lg plasma gaat worden want daar kan ik gewoon geen nadelen van vinden , en hij is iets groter en qwa design ook best mooi in het echt :)

• Roet
  • Nu online
hellrazor schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 15:51:
Ik heb eindelijk de LG plasma in het echt gezien en ik moet eerlijk zeggen dat ik het beeld erg mooi vond , hij deed iig niet onder de samsung plasma die ernaast stond

er draaide op allebij de HD demo van LG

de prijs was trouwens 2000 euro :X op terwijl hij op internet net onder 1500 euro is te krijgen 8)7

ik denk dat het de lg plasma gaat worden want daar kan ik gewoon geen nadelen van vinden , en hij is iets groter en qwa design ook best mooi in het echt :)
Perfecte keus! Mooi ding, neem aan dat je de PC1R bedoeld. Voor mij heeft hij 1 groot zwak punt: PC connectivity. Voor de rest top TV!

• hellrazor
Roet schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 16:03:
[...]

Perfecte keus! Mooi ding, neem aan dat je de PC1R bedoeld. Voor mij heeft hij 1 groot zwak punt: PC connectivity. Voor de rest top TV!
ja die bedoel ik , alleen waarom is de PC connectivity een probleem bij deze tv ? ik heb er niks over gevonden

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 14:25

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik ben ook op zoek naar een 32" scherm. 1500 euro is mijn max. Alleen ik vind het echter super lastig. Ik zit gebonden aan Casema voorlopig dus ik wilde gaan voor het HDTV abonnement van hun. Verder misschien een Xbox360 of een mediacenter. HDMI is wel handig.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Philips 32PF5321. Hier heb ik laatst een demonstratie van gezien bij Philips. Is dit een aanraden? Of zijn er betere schermen?

http://www.xbmcfreak.nl/

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

swopdark

ja doe maar...

De Toshiba 32WL66 is een erg goed scherm.

Krijgt enorm goede revies bij diverse duitse HIFI sites en wordt zelfs in de zelfde klasse geschaald als de nieuwe Sony 32v2000

http://www.areadvd.de
http://www.av-magazin.de

Daarnaast heeft Philips onlangs hun nieuwe 32PF9968 op de site gezet, prijs nog onbekend

Ik ben nu zeld erg onder de indruk van de Philips 32PW9551. dit is een normale TV maar dan wel met HDMI en component ingang en hij ondersteund HD signalen (720p 50/60, 1080i 50/60) Deze tv is zeer de moeite waard als je ziet hoeveel deze kost t.o.v. een LCD tv welke voorlopig nog vol in ontwikkeling zijn.

De 32PW9551 kun je al vinden voor nog geen € 600,- !!

succes met je enorm moeilijke keuze!! (ik spreek uit ervaring) :'(

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05-2025
http://www.restposten.de/fotos/1134549592LT-32S60.jpg

http://www.scheerenfoppen.nl/folder5.htm

De JVC

Mooi desing en een super scherp beeldje 2x scart 2 x tulip HDMI en PC Kabel aansluitingen. HD ready. enz.
66cm dacht ik, ik heb em nu 2 maand en ben er zéér content mee.
:)

Edit oh ja 1199,- :*)

[ Voor 6% gewijzigd door BAS80 op 11-06-2006 21:34 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11-2025
ja die bedoel ik , alleen waarom is de PC connectivity een probleem bij deze tv ? ik heb er niks over gevonden
Ik ben ook op zoek naar een Plasma maar twijfel nog tussen de 42PC1R of de 42PC1RR (met ingebouwde HDD recorder).

Heb de 42PC1R gisteren gezien bij de MM en op de achterkant zit 1x HDMI + 1x HDMI/DVI aansluiting, dus ik zou niet weten waarom computeraansluiting een probleem zou zijn.

Wat je wel goed in de gaten moet houden is dat de 42PC1R maar 1 tuner heeft en Picture in Picture dus ALLEEN werkt als je een DVD aan het kijken bent!

'k denk dat ik maar voor de 42PC1RR ga... _/-\o_ Nu nog een shop in de buurt die dat ding heeft staan voor een mooie prijs.
Pagina: 1