Ik heb een NEC 3550A, maar ik krijg er geen bootsector van de 4551A op geflashed. Ik krijg steeds een checksum error nadat ie alles gedaan heeft. De drive ID is wel veranderd, maar in de bios staat nog steeds 3550 en ik krijg de FW er ook niet op van de 4551A. Error entering safemode zegt binflash. Als iemand kan helpen, graag!
http://nechack.host.sk/ is wat je gedaan hebt?
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Ja en ook nog een van een andere site, beide zelfde probleem, volgens mij ook redelijk het zelfde programma.
Edit: Als ik m los koppel voor ik m opstart en dan aansluit in windows dan kan ik m gebruiken (behalve voor CD/DVD's). Ik kan er een nieuwe (3550) FW opzetten maar dat maakt geen verschil. Bootsectors slikt ie nog steeds niet.
Als iemand iets weet, of hoe ik alsnog de bootsector kan flashen (helpt misschien) laat het weten...
Edit: Als ik m los koppel voor ik m opstart en dan aansluit in windows dan kan ik m gebruiken (behalve voor CD/DVD's). Ik kan er een nieuwe (3550) FW opzetten maar dat maakt geen verschil. Bootsectors slikt ie nog steeds niet.
Als iemand iets weet, of hoe ik alsnog de bootsector kan flashen (helpt misschien) laat het weten...
[ Voor 151% gewijzigd door LOTG op 25-05-2006 15:16 ]
Aansluiten als je PC aanstaat
. Het is geen plug&play apparaat! Wees blij dat je je computer er niet mee gesloopt hebt, je zal niet de eerste idioot zijn die dat doet
.
Tis ook niet de eerste keer dat ik het doe. Bios heeft trouwens overspannings shutdown, maar ik heb liever hulp bij het fixen van mijn drive, als dat nog kan. Maar aangezien ik er nog dingen op kan flashen schat ik de kans aanwezig. Toch bedankt.
Flash je in DOS of onder Windows?
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Windows, wil wel onder dos proberen maar dan moet ik eerst een PC hebben met een floppy drive. Is dos beter voor bootsector? (Klikt enigzins logish aangezien windows nogal wat rotzooid tussen door).
Word niets, programma doet het niet in dos. Alleen windows command line.
Iemand iets anders?
Word niets, programma doet het niet in dos. Alleen windows command line.
Iemand iets anders?
[ Voor 22% gewijzigd door LOTG op 24-05-2006 16:51 ]
Ik heb precies hetzelfde probleem, is er inmiddels al een oplossing bekend?
Verwijderd
ligt eraan. welke datum is je drive gemaakt??? als tie van maart 2006 is dan heben ze de chip waarschijnlijk beveiligd tegen dit soort acties.
is er inmiddels al een oplossing hiervoor?
ik zit ook nog met een kapotte drive..
een vriend van me eigenlijk
(tis echt zo)
ik zit ook nog met een kapotte drive..
een vriend van me eigenlijk
(tis echt zo)
Droogkloot.
Pagina: 1