externe harde schijf werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Ik had net een conceptronic externe 3.5" harde schijf bakje besteld, en probeerde daar vandaag een 10 gig seagate harde werkend in te krijgen. De harde schijf komt uit een xbox, en is unlucked. Hij werkte dus ook goed los in de pc.
Ik had eerst zonder partitie's de schijf in het bakje gedaan. Daar stond ie wel bij hardware onder schijfstations als "seagate *watgetallen* usb device". Ik kon hem echter vervolgens niet partitioneren met diskmgmt.msc .
De drive zit er als master in, als cable select kreeg ik niet eens iets in apparaatbeheer te zien.
Vervolgens heb ik de drive gewoon via ide aangesloten, en hem zo gepartitioneerd naar zowel ntfs als fat32. (beide kreeg ik niks te zien als ie in het bakje zit)

Heeft iemand misschien enig idee wat ik nog zou kunnen proberen? (ik zal vanmiddag anders even een andere harde schijf proberen..)

EDIT: heb net even een andere 10 gig schijf geprobeerd, en deze pakt ie wel meteen. Ik neem aan dat het dus iets met de harde schijf was, of een combinatie van de seagate schijf en de conceptronic bak die niet goed samenwerken.

[ Voor 14% gewijzigd door warcow op 24-05-2006 15:00 ]