V-snaar/rubbertjes voor CD/DVD-Speler

Pagina: 1
Acties:
  • 4.319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Hallo Tweakers,

Heb even een vraagje op mijn werk komt het nogal eens voor dat het rubbertje/v-snaar die ervoor zorgt dat de cd/dvd-speler open en dicht gaat slijt of wordt vernield.

Nu kunnen we iedere keer zeggen om zo'n nieuwe cd/dvd-speler aan te schaffen maar het is natuurlijk goedkoper en makkelijker als je zulke rubbertjes/v-snaartjes kan aanschaffen.

Kan alleen nergens iets erover vinden?
Weten jullie toevallig waar je zoiets kunt kopen want heb bijvoorbeeld bij de Conrad/google gekeken maar daar kan ik niks vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 17:49
Hoe krijgen ze dat voor elkaar dan, zitten ze de hele dag op het Open knopje te drukken ofzo?? Ik heb wel cd-spelers van 10 jaar oud gezien die nog werkten :?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Vraag me niet hoe, het kan ook wezen dat ze worden vernield dus even met een schaartje ertussen en knip...

Het is alleen niet echt handig zo... op deze manier kan er een hoop geld worden bespaard.

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:43
je bedoelt zo'n ding voor in de computer?

Koop een nieuwe speler man! Dat is goedkoper als je de tijd die je er in steekt meerekent. Openschroeven, vervangen, dichtschroeven.

Een nieuwe kost nog geen 20 euro 8)7 .

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Zo'n rubbertje kost nog geen 0,20 cent (neem ik aan) en er zijn hier altijd stagaires die niks te doen hebben ;)

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154180

kan een gewoon elastiekje niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Technische groothandels hebben vaak rubberen O-ringen in allerlei soorten en maten, wellicht zijn die geschikt?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Vroeger kon men bij Display (Coditronix?) altijd dat soort dingen kopen/bestellen.

Misschien nu nog

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Elastiekje kan wel maar die zijn altijd te groot

Moet ongeveer 22,5 en 1,3 mm dik zijn :)

Bij Coditronix kan ik niks vinden maar kan zijn dat ik het niet goed beschrijf.

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:45
van die beugel elastiekjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-05 20:09

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

elastiekjes zijn best rekbaar. t werkt prima, t hoeft namelijk helemaal niet precies te zijn, want het motortje stopt zoiezo wanneer het laatje helemaal in of uit is.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Elastiekjes leven maar kort. De rubberen snaartjes kan je bij de meeste (online) electronica-zaken gewoon bestellen met opgave van maat. 20 cent zullen ze niet zijn, prijzen liggen rond 1 a 2 euro, (veel) goedkoper bij meerdere stuks van dezelfde maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchcrusader
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 12:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 09:06
Hmm, kan me herinneren dat er mensen op mijn middelbare school waren die het leuk vonden deze eruit te halen en ze als elastiekjes om weg te schieten te gebruiken. De school heeft toen alle CD-ROM drives vervangen door slot-in drives en toen was het probleem opgelost. Tevens zijn er CD-ROMspelers die tandwielen gebruiken voor deze overbrenging ipv snaartjes, waardoor deze ook niet kunnen worden gestolen/vernield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Op awaso kan ik niks vinden.

Maar je kan het dus bij een willekeurige electronica zaak gewoon met maten bestellen?
Want dan gaan we dat maar proberen alvast bedankt ik hou jullie op de hoogte!

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
Ik heb ze eindelijk in een duitse webshop gevonden:
http://www.hinkel-elektronik.de/shop/713.html

Dus voor mensen die ze ook zoeken daar zijn ze te bestellen!

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:09
Gr0wLiThE schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:51:
Hmm, kan me herinneren dat er mensen op mijn middelbare school waren die het leuk vonden deze eruit te halen en ze als elastiekjes om weg te schieten te gebruiken. De school heeft toen alle CD-ROM drives vervangen door slot-in drives en toen was het probleem opgelost. Tevens zijn er CD-ROMspelers die tandwielen gebruiken voor deze overbrenging ipv snaartjes, waardoor deze ook niet kunnen worden gestolen/vernield.
Ik denk dat inderdaad dit de oplossing is, of degenen op het werk hiervoor aansprakelijk stellen (voor vernieling bedrijfsapparatuur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149578

bij de electro zaak op de hoek zullen ze toch wel zo iets hebben , zoals radio rotor hier in A,dam
Pagina: 1