Paar vraagjes over een Laserprinter

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Hallo,

Ik wil een zwart/wit laserprinter gaan kopen, om wat geld te besparen op mijn prints. Maar ik heb nog een paar vraagjes vooraf.

- Wat is een drum
- Is de Canon Laser Shot LBP2900 iets om mee te beginnen of raad je me een andere aan voor minder dan 150 euro.
- Waarbij moet je goed letten bij de aanscaf van zon printer?

alvast bedank!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Een drum is een rol waar de image op geprojecteerd wordt, en het transfermedium is voor toner en het papier.

Voor de rest moet je gewoon kijken wat je budget biedt en wat de toner kost per printer, beter wat je afdruk kost per printje is misschien een goede leidraad.

[ Voor 43% gewijzigd door Twarp op 24-05-2006 14:50 ]

Meh ...

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:02
Kijk eens na hoeveel pagina's je de drum moet vervangen, en hoeveel bladzijden je uit een tonervulling haalt. Ook interessant: hoeveel pagina's haal je zo per jaar? (als je er vééél drukt, ga dan voor een wasprinter, dan is je zwarte was gratis :+ )

Ik heb erg goeie ervaringen met canon inkjets, vroeger hadden we een brother laserprinter, maar die ging erg snel strepen trekken op je papier (strook waarop ie niet drukte van 1 à 2 mm breed, ondanks volledig reinigen en nieuwe drum), dus persoonlijk zou ik brother afraden. Wel zie ik her en der antieke HP lasers die na vele jaren nog steeds hun blaadjes blijven spuwen, mss daar eens naar kijken?

[ Voor 9% gewijzigd door naftebakje op 24-05-2006 14:55 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik heb zelf een zeer goeie ervaring met de goedkope Brother laserprinters (zijn er vanaf ong. €100) , makkelijke aansturing en niet te duur en toch aardig wat printjes met 1 toner (en de drumteller is te resetten }) ).

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik heb zelf ook al een paar jaar (6-7) een brother laser printer. Ben er erg tevreden over. Het enige probleem waar ik tegen aan ben gelopen is dat aan het einde van de enige toner die ik heb gewisseld er wat strepen kwamen. Dit was verholpen na de nieuwe toner.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• Huneker
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-01 21:16
Ik heb zelf zeer goede ervaring met wat oude HP Laserprinters (Laserjet 6p & Laserjet 5000 = ook A3). Deze zijn redelijk goedkoop 2e hands te kopen en de toners zijn ook niet duur. Wel goed opletten op eventuele extra's zoals netwerkaansluiting.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Ik heb zelf een goedkope samsung, prima ding en super snel. Wat je eigenlijk moet proberen is iets bestellen bij een groot bedrijf. Meestal krijg je dan iets als een goedkope laserprinter wel cadeau. Bijvoorbeeld bij het bestellen van een laptop. Mijn printer kreeg ik bij http://buyitdirect.com Het werkt overigens wel want zakelijk hebben we er nu al meerdere dingen besteld...

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Koop een nieuwe cheapass laserprinter, rond de 100 euro, met een drum die je vervangt wanneer de toner op is (alles in één). Ik heb een HP 2010. Prima ding... ook die van Brother zijn aardig, Samsung.

Of koop een 2e hands die dezelfde tonercarrtridges heeft als die op je werk >:)

[ Voor 17% gewijzigd door Ramzzz op 24-05-2006 15:30 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Die van Samsung van rond de 90 euro is een goede, zit een zuinig-omgaan-met-toner knop op. Wat naar mijn idee goed werkt. Er zit een ~1000 prints toner bij. En daar doe je wel even mee.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_printer

Dat had je dus zelf ook met minimale inzet kunnen vinden...

Verder zoeken naar reviews enzo zou je moeten vertellen of model x of y goed is voor bepaalde taken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.